Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tämä maailma on menossa kuin kaikkien pitäisi olla ekstroverttejä ja levitellä yksityiselämäänsä somessa

Vierailija
17.06.2021 |

Firmat odottavat työntekijöiltään nettinäkyvyyttä, pitäisi olla omalla nimellä ja naamalla joka somessa ja on outo ja epäilyttävä jos ei ole. Firmat tekevät tiktokkeja ja tavan duunarit "seuraa mun työpäivää" someen ym.

Ihan hirveää. Olen vihdoinkin löytänyt työn jossa saan olla rauhassa omassa kammiossani ja nyt yhtäkkiä pitäisikin osallistua somehömpötyksiin. Olen kärsinyt ulkonäöstäni koko ikäni enkä missään tapauksessa halua naamavärkkiäni esille yhtään minnekään. Olen firmani hierarkiassa se alin, joten en koe edes hyötyväni millään tavalla siitä että esittelisin itseäni somessa. Sellaisella ei ole mitään tekemistä työni kanssa. Ainoastaan ihmisten uteliaisuutta se varmaan tyydyttäisi.

Miksi ei enää saa olla tavallinen työntekijä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole somessa insta täynnä tyylikkäitä matkustelukuvia, niin et ole haluttava. Et ole oikeastaan edes olemassa.

Tämä on nykypäivän standardi ajattelumalli.

Vierailija
2/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minä elän ihan toisessa todellisuudessa.

N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on nykyään melkein pelkästään itsensä brandäämistä tai jonkun tuotteen markkinointia.

Vierailija
4/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä kaikkia heikkotasoisia some-esityksiä edes katsoisi???

Vierailija
5/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä hauska historia. Kun some tuli, meillä oli ehdoton kielto, että kukaan työntekijä ei saa somettaa mitään firman asioista, vain pr-hommiin palkattu sai vastailla somessa. Sitten tuli kehotus mainostaa mahdollisimman paljon omaa työpaikkaa kaikissa somekanavissa, ja sen jälkeen suunnilleen somepakko.

Vierailija
6/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole somessa insta täynnä tyylikkäitä matkustelukuvia, niin et ole haluttava. Et ole oikeastaan edes olemassa.

Tämä on nykypäivän standardi ajattelumalli.

Kiviäkin kiinnostaa. Tolkuttomasti ihmisiä jotka ei astu jalallaankaan mihinkään someen. Tietenkään ne eivät somesta myös löydy.

Vierailija
7/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei Halua olla Somessa, se ei todellakaan kerro siitä onko ekstrovertti vai ei, vaan joillain esim järjen käytöstä yms. Esim monella kauniilla on ollu niin paljon häiriköitä yms että on täytyy salata kaikki tiedot. Tätä ei ehkä rumempi ihminen ymmärrä ja jos ei, nii ei ole kovin järkevä.

Vierailija
8/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No firmat saa mun puolesta odottaa mitä haluavat. Musta ei ole somessa kuvaa eikä tule olemaan.

Vierailija
9/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta on karmea ajatus että jos tavallisenkin työpaikan saanti tai siellä pysyminen vaatii sen että esittelee itseään ympäri nettiä. Aivan sairasta mielestäni. Ennen ne tiedot itsestä mitkä oli vain viranomaisten hallussa, pitäisikin olla nyt kenen tahansa löydettävissä vain nimeä googlaamalla. 

Vierailija
10/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei Halua olla Somessa, se ei todellakaan kerro siitä onko ekstrovertti vai ei, vaan joillain esim järjen käytöstä yms. Esim monella kauniilla on ollu niin paljon häiriköitä yms että on täytyy salata kaikki tiedot. Tätä ei ehkä rumempi ihminen ymmärrä ja jos ei, nii ei ole kovin järkevä.

Aivan, some ei kerro onko ihminen ekstrovertti. Monella ekstrovertillä ei ole aikaa tai halua istua netin edessä päivittämässä elämäänsä. He ovat ulkona oikeiden ihmisten seurassa. Yksipuolinen kirjoittaminen ei ole ekstroverttien juttu. Eniten omaa naamaansa esittelee introvertti narsisti.

Jos sinne someen on pakko jotain laittaa niin laitat kuvia siitä firmasi tuotteista. Joka kulmalta työtäsi ja itsestäsi vain jotain piirettyjä versioita, järkyttävän kaukaa otettuja tai kuvia kädestäsi tai jalanjäljistä tai muuta tekotaiteellista. Paras ehkä olisi, että kuvasi ovat niin rumia, että he ehdottavat itse, että joku muu hoitaa somemarkkinoinnin.

Niin ja nimeksi tietty joku lempinimi versio.

Vierailija
11/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan viihtynyt siellä missä massat viihtyvät. Olin netissä aktiivinen, kun se oli vain nörttien käytössä ja tietotekniikka uusi juttu, kun sitten perustettiin facet ja instat ja blogit ja ties mitkä, minä menetin kiinnostukseni. Kun näistä alkoi tulla pakollisia juttuja, joilla alettiin mitata sitä onko sosiaalinen vai estynyt (estyneitä ovat ne, jotka eivät ole somessa), niin päätin ihan tietoisesti, että en taatusti osallistu someen. Olen aina osannut vastustaa sosiaalista painetta, joten ei ollut minulle juttu eikä mikään. Jos jossain työpaikassa vaaditaan somenäkyvyyttä, niin sanon topakasti, että "kiitos ei, te ette sovi minulle" ja kävelen haastattelusta ulos. Olen tavannut uusia ihmisiä ilman someakin, jännästi hekin ovat somettomia ja voin sanoa, että ovat paljon mielenkiintoisempia kuin kännykkä käteensä kasvattaneet ihmiset. En vieläkään edes kaipaa somen käyttäjäksi. minulle riittää ihan satunnainen nettiselailu, yleensä tällekin palstalle eksyn vain iltasanomien sivupalkin kautta, niinkuin nyt tähän ketjuun.

Sanoisin, että kaikkien somettomien on syytä olla ylpeitä itsestään.

Vierailija
12/12 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään, enkä mene jos ei valtio pakota joskus. Minulla ei ole tarvetta tuoda omaa elämääni esille. Meillä on kaikki hyvin näin. Elämä kunnossa ja rakkautta. Se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi