Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksät ja nyksät

Ärsytänkö
16.06.2021 |

Onko sopivaa soitella entiselle puolisolle niitä näitä kuulumisia ?
Tai pyydellä apua esim muutto-, pyörän korjaus-, tai remontti apua ?
Puolisolla on ollut jo vuosia uusi kumppani.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehdottomasti ei ole sopivaa.

Vierailija
2/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ei. Mutta tiedän kyllä että jotkut näin tekee. Minulle ei kävisi, jos puoliso toimisi näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko sopivaa mennä nyksän eksän möksälle?

Vierailija
4/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota. Meillä erosta 7,5 vuotta ja kyllä jeesataan toisiamme. Tykkään myös exän nyxästä, ollaan kavereita. Mullakin uusi kumppani ja tavataan myös pariskuntia.

Vierailija
5/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla tosiaan muita kavereita ole?

Itse en soittelisi, en tarvii exiltä mitään ja haluan myös kunnioittaa sitä uutta puolisoa, en itsekään tykkäisi. Tosin tiedän, että on myös ihmisiä keille on ihan ok kaveerata exien kanssa.

Mutta joo, kyllä mä veikkaan et ärsyttäisit.

Jos exällä on jo vuosia ollut uusi kumppani niin kannattaisikohan sun jo lopettaa puhumasta exästä puolisona?

Vierailija
6/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran mustasukkainen luonne, että ei onnistuisi meillä.

Vierailija
7/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa mitään soitella tai pyytää. Tosi noloa ja toisesta kiusallista.

Vierailija
8/39 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on sopivaa! Eikös erotessa usein sovita, eträ ystävyys säilyy?

Vierailija
9/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sopivaa, mikäli suhteesta on lapsia. Tai vaikka yhteinen koira.

Vanhempien kuuluu auttaa toisiaan, ja huolehtia että lapsilla on kaikki hyvin, ihan sama mitä se uusin kumppani tuumaa. Lapset ensin. Aina!

Jos ap olet mustasukkainen eksästä, se on teidän suhteen lopun alkua!

Vierailija
10/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan erottu 3v sitten ja pelataan mm. golfia yhdessä. Apuakin löytyy jos tarvis vaatii

Vierailija
11/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, jos se on kaikille osapuolille ok. Jos yksikään sopassa ei pidä siitä, niin sitten pitää keskustella. 

Meillä exäni korjailee autoni, yhteisen lapseni auton, ja nykyisen mieheni auton. Tästä maksetaan kyllä korvaus, mutta tokihan olemme tekemisissä, eihän tuo muuten onnistuisi.

Miehen exä yritti vielä suhteemme alkuaikoina saada miestä kolaamaan pihaa kun hänen uusi miehensä(eli se kenen takia mieheni aikoinaan jätti) oli töissä tai jossain. Kuulemma "lasten edun vuoksi". Mieheni sanoi vain että kolaa itse lumesi, hänen lapset osaa myös kolata itse eikä ole uusavuttomia.

Myös kaikkea muuta pikkuhommaa olisi pitänyt mennä tekemään kun uusi mies oli työreissulla.

Tämä ei ollut ok, minulle, eikä miehelleni, joten siihen ei ruvettu.

Vierailija
12/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exä stalkkasi vuosia eron jälkeen. Miehen exä teki perättömiä rikosilmoituksia. Ei tarvitse kummankaan soitella kuulumisia. :D

Vierailija
13/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien kuuluu auttaa toisiaan, ja huolehtia että lapsilla on kaikki hyvin, ihan sama mitä se uusin kumppani tuumaa. Lapset ensin. Aina!

Kontrolloivan katkeran exvaimon suusta tulevia valheita nro 1 : "Lapset ensin, aina!" Suomeksi tämä tarkoittaa että äidin kontrollin halu sekä lapsiin että lasten isään ensin. Aina. Sama koskee "lapsen edun mukaan, aina!" Lapset ensin ja lasten etu tarkoittaa tuollaiselle poikkeuksetta omaa etua, ja mitä kaikkea hän voi itselleen vaatia lasten edun nimissä. Siinä jää ne lapsetkin jalkoihin,

Aina kun kuulet tuollaisia lauseita, niin juokse ja kovaa, ne on tarkoitettu vain häivyttämään sitä tosiasiaa että tuollaisia laukova on aina konr´trollin tarpeinen mt-pöhölö, jonka elämän tarkoituksena on kokea olevansa oman, ja kaikken muidenkin elämän ruorissa.

Vierailija
14/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän soveliaisuuden määritä se eksä. Sen verran toki pitää olla tilannetajua ja tuntua toinen eli jos eksä ei kehtaa sanoa vastaan niin ap:n tulee itse tajuta lopettaa. Hyvä mittari lienee onko eksä yhteydessä vai onko yhteydenpito yksipuolista.

Vierailija
15/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua!

Anteeksi, mutta kuulostat todella vaikealta ja hankalalta ihmiseltä.

Vierailija
16/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olen vaikea, jos pidän huolen ettei mies voi luistaa isän velvollisuuksistaan? Okei sitten.

Vierailija
17/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta eronneiden kuulu auttaa toisiaan. Lasten asiat kumpikin hoitaa vuorollaan, mutta ei sitä exää nyt voi vaikka kutsua korjaamaan lapsen rikki mennyttä pyörää. Se on silloin sen vanhemman tehtävä, jonka luona lapsi silloin on.

Vierailija
18/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta eronneiden kuulu auttaa toisiaan. Lasten asiat kumpikin hoitaa vuorollaan, mutta ei sitä exää nyt voi vaikka kutsua korjaamaan lapsen rikki mennyttä pyörää. Se on silloin sen vanhemman tehtävä, jonka luona lapsi silloin on.

Voi tietenkin kutsua, jos semmoisissa väleissä ollaan. Kyllähän nämä on hyvin tapauskohtaisia. Suurimmassa osassa eroperheistä lapset asuvat viikot edelleen äidin kanssa ja koko vastuu arjesta on tällöin äidillä. Jos lasten isä pystyy auttamaan esimerkiksi vaikka juuri pyörien korjauksessa tai huonekalujen kasaamisessa tms. totta kai voi pyytää apua ja totta kai voi auttaa. Tekee vastuun jakautumisestakin hieman tasapuolisempaa.

Vierailija
19/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok, jos se on kaikille osapuolille ok. Jos yksikään sopassa ei pidä siitä, niin sitten pitää keskustella. 

Meillä exäni korjailee autoni, yhteisen lapseni auton, ja nykyisen mieheni auton. Tästä maksetaan kyllä korvaus, mutta tokihan olemme tekemisissä, eihän tuo muuten onnistuisi.

Miehen exä yritti vielä suhteemme alkuaikoina saada miestä kolaamaan pihaa kun hänen uusi miehensä(eli se kenen takia mieheni aikoinaan jätti) oli töissä tai jossain. Kuulemma "lasten edun vuoksi". Mieheni sanoi vain että kolaa itse lumesi, hänen lapset osaa myös kolata itse eikä ole uusavuttomia.

Myös kaikkea muuta pikkuhommaa olisi pitänyt mennä tekemään kun uusi mies oli työreissulla.

Eli my way or the highway 😅 kunhan sulle passaa niin muillekin on passattava. Jep jep.

Vierailija
20/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun exän pitää tehdä sinulle ja nyksällesi palveluksia, mutta nyksäsi ei saa mennä exää auttamaan 😂 näinhän se menee, kaikki mulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan