Pyykkikorit pursuaa
Etätyöläinen+2 teiniä kotona päivisin, en ole pe jälkeen pyykkikonetta pyörittänyt, korit pursuaa haisevia vaatteita, koska hiki helleulkoilujen ym jälkeen+omia vaatteitani.
Oma vikani, kun hoitanut pääpiirteittäin pyykkirumbaa, mutta silti, ei kai se nyt liikaa ole olettaa, että isot ihmiset asiaa kykenisi hoitamaan ihan ilman minun antamaa erillistä sanomista, vai?? ..kauankohan menee, että joku heistä pistää pyykkiä pyörimään, enpä osaa sanoa.
Huokaus 😟
Kommentit (15)
Meillä minä kun lopetin käskemisen ja passaamisen, alkoivat jossain vaiheessa pestä, mutta kukin vain tasan omansa
En tiedä, mutta oma teini valitti, kun olin pessyt hänen vaatteitaan, olisi halunnut pestä itse. Toinen ei taida osata edes käyttää pesukonetta.. Poika ja tyttö.
Sori vaan, mutta ihan oma vika jos et oo opettanut teinejä tekemään kotitöitä.
Jos he ovat tottuneet, että sinä pyykkäät, he eivät edes ajattele, että voisivat tehdä sen homman.
Vinkkinä: Opeta heille pyykin lajittelu ja pyykkikoneen käyttö. Jos ovat täysipäisiä nuoria, oppivat kyllä kerrasta.
Älä missään tapauksessa ala asiasta mäkättämään, vaan sano, että haluat opettaa heille, kuinka pyykkikonetta käytetään, jotta osaavat pyykätä omia vaatteitaan silloin kun sinä et kerkeä.
Anna päivät nukkua niin eivät sotke. Sekoita vaikka unilääkkeitä cokiseen ja murenna sipseihin
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta oma teini valitti, kun olin pessyt hänen vaatteitaan, olisi halunnut pestä itse. Toinen ei taida osata edes käyttää pesukonetta.. Poika ja tyttö.
Minun pikkuveli teki joskus yläkouluikäisenä tuon saman. Säilytti likaiset vaatteensa omassa huoneessaan, ja kantoi ne sieltä suoraan pyykkikoneeseen, ja pesi itse.
Pesukonehan ne pyykit pesee. Ongelmaa nimenomaan ei ole jos etätöissä, kone voi käydä vaikka koko ajan. Senkus mätät ne vaatteet sinne, ei kauaa mene. Meillä tuo pursumisongelma tapahtuu joskus jos ei olla kotona riittävästi, kun en halua konetta turvallisuussyistä jättää pyörimään yksinään/ yöaikaan.
Kyllä ne viimeistään siinä vaiheessa aiheesta kiinnostuu, kun kaapista loppuu puhtaat vaatteet.
Ja oletko puhunut tästä lastesi kanssa? Oletteko sopineet, että pesevät omansa? Huomenna opetat pyykinpesun. Riittää, kun näytät miten kone pannaan päälle ja tummat ja vaaleat eri koneelliseen.
Olen minä jo ennen tätäkin "tilannetta" maininnut, että pyykkiäkin voi pestä täällä ollessaan, ei vaikutusta.
Ja eipä tuo mieskään näköjään saa konetta täytettyä ja päälle napsaistua, veisihän se työajasta ehkä 30s.
Ap
Eikö nyt kesällä olisi aikaa opetella pyykinpesu? Sanot että sulle riitti jatkuva pyykkikoneen ja pyykkinarun välissä roikkuminen. Voivat ainakin ripustaa ja hoitaa kuivan puhtaan pyykin ensin, jos lajittelu on hankalaa. Lajittelu käy sulta itseltäsi nopsaan ja äkkiäkös pyykit koneeseen lykkää. Se jälkihomma enemmän aikaa vie. Mullakin pari päivää ollut tuo puhtaitten kasa tuossa odottamassa kaappiinlaittoa.
Parempi huokailla ja kirjoitella palstalle, kuin puhua lapsille ja sopia suoraan kotitöiden jaosta, jos kaipaat hommien jakoa.
Marttyyriäiti taas vauhdissa. Eipä ne lapset mitään tee, jos et niitä opeta ja käske. Ei ne osaa sinun ajatuksiasi lukea. Jos hoidat pyykit aina, olettavat, että pidät siitä ja haluat hoitaa hommat yksin. Samaa voi olettaa mieskin eikä siksi puutu asiaan tai itse rupea pyykkejä laittamaan. Osa naisista kun kilahtaa, jos pyykit laitetaan telineelle väärin tms. Miehesi kaverilla saattaa olla sellainen vaimoa ja olettaa sinun olevan samanlainen, koska et suoraan sano, että et halua yksin tehdä pyykkihommia.
Vierailija kirjoitti:
Olen minä jo ennen tätäkin "tilannetta" maininnut, että pyykkiäkin voi pestä täällä ollessaan, ei vaikutusta.
Ei lasten (tai oikeastaan kenenkään) kanssa heitellä vaan jotain marttyyrimaisia vihjauksia ilmaan. Pitää olla selkeämpää toimintaa.
-> Ilmoita valitsemallesi henkilölle, että huomenna klo xx pestään pyykkiä, kerää siihen mennessä omat pyykkisi pyykkikoriin. Kun pyykinpesun aika koittaa, opasta teiniä lajittelemaan pyykit, annostelemaan pesuaineet jne. Kertaa vielä pesuohjelman päättymisaika, että teini tietää milloin pitää varautua niiden ripustamiseen. Kerro myös, että pyykit pitää laittaa kuivumaan heti pesuohjelman päättymisen jälkeen, etteivät ala haisemaan.
Osaako ne pestä pyykkiä? Itse en teininä osannut :D