Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia, että mökillä ollaan reikäisissä ja virttyneissä vaatteissa?

Vierailija
16.06.2021 |

Silloinkin kun tulee (kutsuttuja) vieraita. En edes tiennyt, että maailmassa on vielä olemassa 80-luvulla kanariffalta ostettuja t-paitoja..

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanariffa?😁 onneks mulla on lantsaroten kuteet.

Mahtavaa, kaapista löytyi joku 90-luvun rootoksen virttynyt t-paita, jossa ei ole vielä yhtään reikää. Ehjä ja käyttökelpoinen siis. Päälle vaan ja juhannuspirskeisiin.

Mullapa onkin Thaimaaseesta hankittu Hard Rock Cafe -paita ja Mustamäen torilta ostetut Adiraksen verkkarihousut.

Vierailija
102/115 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, mukavaa, mieluisaa...

Kukin pukeutuu mökillään just niinkun itse tahtoo, talo elää tavallaan, vieraat...

Monelle mökki on niin täysi irtiotto muusta elämästä, kun täytyy pukeutua muiden mukaan, siististi ehkä jopa solmioon, jakkupukuun tai työvaatteisiin.

Mökillä ei tarvitse peiliin vilkuilla, eikä pönöttää. Tai tehköön vapaasti niin ne, ken tahtoo.

Mukavaa mökkikesää kaikille.🐞🕸🐜🌻🍃🍁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vanhat, mukavat vaatteet loppuun mökillä. Eipä tartte varoa vaatteita, jos saa yht'äkkiä inspiraation lähteä mustikkaan tai hypätä pusikkoon katkomaan lupiineja, tai tekee ruokaa avotulella.

Kauppareissuja varten mulla roikkuu siistimmät vaatteet mökin naulakossa. Laitan ne päälle, kun lähden kauppaan, ja ripustan ne takaisin siihen naulakkoon, kun tuun kaupasta. Tuokin on melko turhaa, sillä mökkini on pienellä paikkakunnalla, eikä kaupassa näe kovinkaan tyylikästä porukkaa. Menisin mökkivaatteissani ihan hyvin alkuperäisasukkaasta :-)

Vierailija
104/115 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se jokin vanha tapa. 80 v äitini aina sanoo ”ettei täällä maalla ole väliä”. Tämä lause tulee harva se päivä.

Siksi kukkaistutukset ovat ämpäreissä ja äiti itse kirppikseltä ostetuissa vaatteissa.

Kirppikseltä ostetuissa vaatteissa ei ole mitään vikaa. Pukeudun itse aina vaan kirppikseltä ostettuihin vaatteisiin ja väitän ,  ettet pysty sitä päälle päin näkemään . 

Sama. Kirppikseltä löytyy niin kivoja, laadukkaita, persoonallisiakin vaatteita, kun jaksaa vähän nähdä vaivaa. Paljon on myös näitä henkan, elloksen, lindexin "kertakäyttörytkyä", mitkä kierrän tietty kaukaa. Pellavaa, puuvillaa, villaa löytyy paljon, kivoja malleja ja värejä. Välillä tuunaan vähän, vaihdan nappeja tms, mutta suurin osa ok ihan ostaessa. Kirppareilta löytyy myös loistavia asusteita, vöitä, hattuja ym ja sit nappeja, solkia ja vaikka mitä. Yes!

Vierailija
105/115 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin vähän hellepäiviä, että vuoden 1972 shortsit on vielä kuin uudet. Kyllä ne mökille kelpaa. 

Vierailija
106/115 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo lierihatun virkattua kalastajanlangasta. Vetaisin penkkiä mustalla valtatessani pensselillä kuviota hattuun - sopii näin loistavasti savusaunan lämmitykseen...

Ja EN lämmitä saunaa hatulla vaan hatussa, siis hattu päässäni ja leppähaloilla.

Suomen kieli on konstikas toisinaan, en kai minä hatussa saunaa lämmitä...

Vierailija
107/115 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jo lierihatun virkattua kalastajanlangasta. Vetaisin penkkiä mustalla valtatessani pensselillä kuviota hattuun - sopii näin loistavasti savusaunan lämmitykseen...

Ja EN lämmitä saunaa hatulla vaan hatussa, siis hattu päässäni ja leppähaloilla.

Suomen kieli on konstikas toisinaan, en kai minä hatussa saunaa lämmitä...

Juhannusaaton tervehdys aitalta, pukimet:

Hiaton helletoppi vuodelta 2005, sortsit vielä vanhemmat. Tennarit tummuneet ja kuluneet, muistaakseni joskus beessit. Olo rento ja mukava. Savusaunan lämmitykseen sopiva asu. Saunan jälkeen hellemekko (jos hyttyset suo) vanha kulunut golitsi, jos tarpeen...

Vierailija
108/115 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Nooa joka mökillä hiippaile.

Aikas monelle mökille tuntuu kerkiävän, hoipertelevasta askelluksestaan huolimatta...😉😉😉

Vierailija
109/115 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis vähän kuin joulupukki tuo Ukko Nooa... paitsi tietysti hoiperteleva kävelytyyli.

Mutta että ehtii ninn moneen huusholliin samana päivänä...🦊🐺

Vierailija
110/115 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänks kismitti eilen. Oli kutsuttu mökille synttäreille. Kutsuttaessa erikseen mainittu, et rentoa oloa verkkareissa. En sit laittanu kesämekkosta vaikka mielin. No, päivänsankari ja moni vieraista oli hellomekoissaan! Meitsi mustat verkkarit ja mustavalk. ruutupaita. . .

Vierailija
111/115 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä eilen the kesämökillä. Äveriäs isäntä kulki niin repaleisessa haalarissa, että nauratti. Teki siellä remonttia... varaa olis vaikka mihin, mutta tyylillään tekee ja pukeutuu. Rumathan ne vaatteilla koreilee...

Vierailija
112/115 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Jotkut on myös alasti.

Vierailija
113/115 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tavallista. Jotkut on myös alasti.

Ai myös silloin kun tulee vieraita?

Vierailija
114/115 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mökillä käytössä hiutuneita, pastellivärisiä 80-luvun t-paitoja ja trikoita. Eivät reikiinny millään. Huippuna Kanarialta v. 86 hankittu valkoinen Christian Dior -toppi. Näistä vaatteista tulee nuoruus mieleen.

Kylille laitan né vaatteet, joissa mökille tultiin.

Vierailija
115/115 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökkivaatteina jotain mummovainaan ( kuoli 80-luvulla) takkeja ja vastaavia likaisiin hommiin. Muuten jotain Koskenkorvan viina-t-paitoja ja Tokmannin verskoja. Mutta en juuri kutsu vieraita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän