Onko ihan normaalia, että mökillä ollaan reikäisissä ja virttyneissä vaatteissa?
Silloinkin kun tulee (kutsuttuja) vieraita. En edes tiennyt, että maailmassa on vielä olemassa 80-luvulla kanariffalta ostettuja t-paitoja..
Kommentit (115)
Onkohan se jokin vanha tapa. 80 v äitini aina sanoo ”ettei täällä maalla ole väliä”. Tämä lause tulee harva se päivä.
Siksi kukkaistutukset ovat ämpäreissä ja äiti itse kirppikseltä ostetuissa vaatteissa.
Itsehän hengaan mökillä yleensä alasti. Vieraita jos tulee niin heitän biksujen yläosan ja shortsit jalkaan.
Ennemmin ihmettelen ihmisiä, jotka pukeutuu kaupungille ranta-asuihin. Eilen just edellä tallusteli 40+ nainen mummoalushousuilta näyttävissä shortseissa. Mökillä jokainen olkoon miten tykkää, se kai mökkeilyn idea on.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin ihmettelen ihmisiä, jotka pukeutuu kaupungille ranta-asuihin. Eilen just edellä tallusteli 40+ nainen mummoalushousuilta näyttävissä shortseissa. Mökillä jokainen olkoon miten tykkää, se kai mökkeilyn idea on.
Miksi joku TYKKÄÄ olla reikäsissä vaatteissa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan juuri mökillä. Lasten käskin pakata mukaan niitä vaatteita, jotka sopivat, mutta eivät tykkää pitää (ovat siis heidän mielestään rumia/”lapsellisia” tms). Minulla on kulahtanut T-paita, joka on mukava päällä, housut ihan normaalissa käytössä olevat verkkarit ja päällä on äitini fleeceä oleva kylpytakki, koska täällä on vielä aika viileää. Hiuksiani en ole harjannut vielä, enkä ikinä meikkaa mökillä. Toki hiukset kohta sipaisen kiinni. Lapset (10- ja 13-vuotiaat) kaivoivat eilen esiin dublo-legonsa jotka ovat olleet mökillä vuosia ja rakentelivat niillä, eli jonkunlainen paluu aiempaan lapsuuteen.
En osaa kuvitella, että olisin täällä esim.farkuissa tai meikkaisin aamusta, kuten normaalisti kotona. Kyllä täällä jotenkin astutaan ajassa taaksepäin, teineistä tulee lapsia täällä ja ollaan vaan rennosti ja puuhastellaan ulkona. Mutta meillä käy täällä vain omaa porukkaa, ketään ei kiinnosta mitä kelläkin on on päällä.Kuulostaa jotenkin karmealta. Jääkö mökkielämyksestä jotain puuttumaan, jos siellä käyttää sellaisia vaatteita, joista tykkää?
Lähinnä kyse on siitä, että mökillä kukaan kaveri ei nää, jos päällä on 10-vuotiaalla vaikka My little pony-paita. Se voi olla mukava päällä, mutta ”nolo”. Lapset kuitenkin ihan itse pakkasivat ja valitsivat mitä ottavat, joten en usko että traumoja jää.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän kotonakin 80/90-luvun taitteen turistipaitoja :D siinä on kauhisteltavaa naapureille ja mahdollisille vierailijoille (mitäs tulivat käymään..)
oi niitä vaatteita , tuli osteltua jokunen , tupakkamerkinkin vaatteita , enää ei vissiin saisi sellaista käyttää ?
Vierailija kirjoitti:
Miksei alasti?
Kysyn samaa. Itse olen alasti vain peseytyessä, tykkään olla vaatteet päällä. Alasti on jotenkin suojaton olo.
Aina jakkupuku päällä mökillä, vesuri kädessä.
Ai että, nuo kasarin turistipaidat on muuten kovaa kamaa nyt.
Jotenkin niin omituista että ihmiset pakenevat sinne mökeille elämään sitä oikeaa elämää…
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kukaan edes omista reikäisiä ja likaisia vaatteita. Ne on lumppuja, jotka heitetään pois. Nätit ja mukavat ja siistit vaatteet on päällä, oltiin mökillä tai kotona.
Meillä remppahommiin ja risusavottaan kelpaa ne reikäisetkin. Uudet maalitahrat ei harmita, kun entisiäkin on.
Savusaunaan puita lisätessä ei kannata myöskään olla kovin nätit ja siistit vaatteet.
Entäs se ekologinen puoli, sitä ei ole kukaan ottanut puheeksi. On ekologista käyttää vanhat vaatteet ihan loppuun. Likaisia ei niiden tietenkään tarvitse olla, mutta mökki on oikein hyvä paikka käyttää loppuun sellaiset vanhat ja kulahtaneet vaatteet, joita ei enää ihmisten ilmoille kehtaa laittaa. Eikä harmita, jos menee vähän maalia paidalle tai jos työn touhussa lahje repeää. Paikatakin osaan, niin ei tarvitse rikkinäisissä kulkea. Käyttäkää ihmiset loppuun saakka vaatteenne, luonto kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se jokin vanha tapa. 80 v äitini aina sanoo ”ettei täällä maalla ole väliä”. Tämä lause tulee harva se päivä.
Siksi kukkaistutukset ovat ämpäreissä ja äiti itse kirppikseltä ostetuissa vaatteissa.
Tämä on sellainen ajatusmalli, jota en vaan tajua. Itse pukeudun kivoihin vaatteisiin vaikka en näkisi yhtään ihmistä viikkokausiin. Ihan vaan siksi, että itse näen ne vaatteet enkä halua pitää rumia enkä varsinkaan rikkinäisiä! Sen verran pitää itseään arvostaa. Remontti- ja pihatyövaatteiden kanssa ei ole niin tarkkaa, mutta eihän kukaan tee remonttia 24/7 ja toivottavasti niillä samoilla kamoilla ei makoilla sohvalla tai muutenkaan oleskella..
Rumat ne vaatteilla koreilee!
T. Suomalaiset
Vierailija kirjoitti:
Jos ne paidat on säästetty juhlahetkeen, vaikka teidän vierailuun.
Erityisesti lokkeilevien, ylipitkäksi aikaa vierailulle juuttuvien tuttujen vierailuja varten.
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä ostetuissa vaatteissa ei ole mitään vikaa. Pukeudun itse aina vaan kirppikseltä ostettuihin vaatteisiin ja väitän , ettet pysty sitä päälle päin näkemään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä uidaan, syödään ja saunotaan kravatti kaulassa tietty.
Sitten vaan pitää varoa, ettei kravatti jää laiturin lautojen väliin, kun hyppää uimaan tai tartu saunassa lauteiden lautojen väliin. Kyllä loma on yhtä juhlaa!
Kravatissa pitäisi ehdottomasti olla varoitus tuo kaltaisten onnettomuuksien varalta.
Rikkinäiset vaatteethan on suurta muotia nykyään.
Mökillä aina tumma puku ja rouvalla iltapuku.
Kuulostaa jotenkin karmealta. Jääkö mökkielämyksestä jotain puuttumaan, jos siellä käyttää sellaisia vaatteita, joista tykkää?