Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva tulossa ja mies epäröi

Vierailija
16.06.2021 |

Eli taustaa hieman. Ollaan oltu n. 4 vuotta yhdessä asuttu virallisesti eri osoitteissa tähän päivään asti, mutta nyt mies muuttamassa luokseni (oli muuttamassa jo ennen tietoa raskaudesta joka tapauksessa). Arkea ollaan vietetty tiiviisti 247 jomman kumman luona seurustelun alusta asti. Itsellä 7v lapsi edellisestä suhteesta ja nykyinen mieheni on hänen isähahmonsa ollut kokonaan tämän 4 v. 1,5v sitten aloin itse vauvakuumeilemaan kovasti. Jätettiin ehkäisy pois ja "saa tulla jos on tullakseen". No nyt on tullakseen ja rv 9+3 menossa ja mies täräytti ilmoille, että on sitä mieltä että pitäisi tehdä abortti ja yrittää 4kk päästä uudestaan kun nyt on niin aikaista ja ei kuulemma osaa sanoa miten yhteiselo sujuu niin siksi lykkäys.

Jotenkin tuli puskista tämä itselle, koska mies on huudellut raskaudesta jo omille tutuilleen ja vanhemmilleen vaikka itse olen pitänyt kaikilta muilta paitsi yhdeltä ystävältä asian visusti salassa.

En haluaisi kokonaan lytätä miehen mielipidettä asiaan, mutta omasta mielestä abortti 4kk takia tuntuu todella hölmöltä ajatukselta. Se ei kuitenkaan itselle ole mikään kevyt päätös mitenkään varsinkaan henkisesti. Varsinkin se, että moni tietää jo raskaudesta tekee päätöksestä todella vaikean.

En oikeastaan tiedä mitä haen aloituksesta. Oli pakko avautua vaan jonnekin kun tuntuu että ilmat on isketty pihalle...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, että haluaisi lykätä noin pienen ajan takia, ottaen kuitenkin huomioon sen, että abortti ei ole välttämättä yksinkertaista hormonien ja tunne-elämän takia kummallekaan.

Kuulostaa valitettavasti siltä, että on tullut pupu pöksyyn. Eipä tiedä kuinka pahasti. Jutelkaa asiasta enemmän, nää on tärkeitä juttuja, varsinkin jos vauva on oikeasti tulossa.

Vierailija
2/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kun tuli, minä olin se joka epäröi ja lopputulos oli vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asiasta tosiaan on jutella. Vaikeaksi tekee asian myös sekin, että osoittaa kiinnostusta vauvaa/sikiötä kohtaan esim. Katsomalla että noudatan ruokasuosituksia ja kyselee vointia. Taisiis olis ehkä "helpompaa" jos olisi jotenkin välinpitämätön mutta ei ole, pain vastoin melkeimpä

-ap

4/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole osa vanhemmaksi kasvamista tuokin. Me tehtiin vauvaa monta vuotta ja lopulta hoidoilla onnistui, ja positiivisen raskaustestin vihdoin tehtyäni ensimmäinen ajatus oli, että mitä olen mennyt tekemään.

Vierailija
5/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nyt kuulostaa ihan normaalilta. Odotan meidän neljättä lasta ja joka raskauden (toivottuja raskauksia ja yllätysraskaus) alkuaikoina mies on vetänyt jotkut paniikkisetit, ja jopa eroa ja aborttia väläytellyt. Raskaus voi olla vaikeaa aikaa myös miehille. Onneksi homo sapiensin kantoaika on suhteellisen pitkä, niin ehtii mieskin sopeutua. Ihan höpöhöpöä tollaset, että abortti nyt ja 4 kk päästä uudestaan. Rikot vain itsesi jos tohon ryhdyt. Tsemppiä!

Vierailija
6/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epärealistista, että yrittäisitte uudelleen muutaman kuukauden päästä. Paras riskeerata ja pitää lapsi. Ellei suhde toimi, sitten mies pihalle.