Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykkikoneesta tuleva haju

Vierailija
16.06.2021 |

En tiedä enää mitä tekisi kun pyykkikoneesta tulee karmea haju. Olen pessyt etikalla ja sitruunahapolla, ei muutosta. Lattiakaivo on puhdas eikä sieltä tule hajua. Pyykkikoneestakin haju on laimeampi pyykin jälkeen. Luukkua pidän auki yön yli kun olen pessyt. Poistoputki menee seinään ja sieltä tuli hajua jo ennen pyykkikonetta. Pyykkikone on kaupan asentama ja siinä pitäisi mennä poistoputki oikein. En oikein tiedä miten se sitten pitäisi olla? Kone hankittiin noin vuosi sitten. Vinkkejä??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa koneeseen ja pesee tyhjänä 90 asteessa pari kertaa. Tuolleen olen ainakin itse aina saanut koneen puhtaaksi hajuista.

Vierailija
2/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut pyöräyttää 90 asteen ohjelmaa? Minnekköhän tuo poistoputki menee jos haisee? Yleensä menee lattiakaivoon, hajulukon yläpuolelle. Mutta jos suoraan viemäriin, niin haisee. Ei kyllä pitäisi olla niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin olen pessyt etikalla ja sitruunahapolla, 90-asteisilla kuten ohjeissa on, ei auta.

Vierailija
4/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki uus kone?

Vierailija
5/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa jättää luukku raolleen pesun jälkeen, samoin pesuainekotelo.

Vierailija
6/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhdistu etikalla eikä sitruunahapolla. Olen käyttänyt säännöllisesti.

Tilasin huoltomiehen. Maksoi 150 €. Huoltomeis irrotti koneen sisällä olevan osan vedenpoistoletkua ja sitten puristeli sen sisältä pois pötkylän, joka oli kuin haisevaa savea.

Koita puhdistaa itse ei sitä isoa vedenpoistoletkua, vaan se osuus, joka jatkuu siitä koneen sisälle ja on hieman kapeampaa kumista letkua. Huoltomies avasi koneen peliin, jotta pääsi sisälle irrottamaan ko letkun. En tiedä, että miten sinä onnistuisit tässä ilman avaamista? Hän myös kertoi, että tietyn ikäisille koneille käy aina näin, että täytyy pudistaa poisto. Jos ei puhdista, niin seuraavaksi vedenpoistopumppu ei saa vettä ulos.

Toinen vaihtoehto on, että jos poisto haiseekin lattian alla, jos vedet johdetaan kauempaa koneelta esim. suihkun kanssa samaan lattiakaivoon.

Vierailija
7/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin huoltomiehen. Maksoi 150 €. Huoltomeis irrotti koneen sisällä olevan osan vedenpoistoletkua ja sitten puristeli sen sisältä pois pötkylän, joka oli kuin haisevaa savea.

Koita puhdistaa itse ei sitä isoa vedenpoistoletkua, vaan se osuus, joka jatkuu siitä koneen sisälle ja on hieman kapeampaa kumista letkua. Huoltomies avasi koneen peliin, jotta pääsi sisälle irrottamaan ko letkun. En tiedä, että miten sinä onnistuisit tässä ilman avaamista? Hän myös kertoi, että tietyn ikäisille koneille käy aina näin, että täytyy pudistaa poisto. Jos ei puhdista, niin seuraavaksi vedenpoistopumppu ei saa vettä ulos.

Toinen vaihtoehto on, että jos poisto haiseekin lattian alla, jos vedet johdetaan kauempaa koneelta esim. suihkun kanssa samaan lattiakaivoon.

älä käytä zeoliittia sisältäviä pesuaineita, sitä tuo savinen on

Vierailija
8/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pestä ihan käsin ne kaikki tiivisteet ym sieltä. Meillä auttoi vähän. 

Vierailija
9/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi vain muutto. Tuli siis jostain putkistoista tmv se haju.

Vierailija
10/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineet ovat aika myrkkyä. Laita vähemmän.

Vierailija
11/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Tukos syntyi silti, vaikka käytinkin aina zeoliititonta pesuainetta ja välillä oikeaoppimsesti myös jauhemaista valkopesuainetta ja 90 C pesua sitruunahappopesun lisäksi. Tukoksessa oli myös vaatenukkaa yms. eli sihti päästi osan läpi, vaikka olikin ehjä.

Puhdista ensiksi nukkasihti. Postoletku lähtenee sinunkin koneessa läheltä nukkasihtiä.

Vierailija
12/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. https://www.allegrosuomi.fi/ tuo on pesuaineista paras, ei jää minkäänlaista hajua vaatteisiin tai koneeseen. Ihan eri luokkaa kuin kaupan hajusteettomat pesuaineet. Eron huomaa kyllä heti. Tuo pesukoneen puhdistusaine, mikä tulee tilauksen mukana poistaa koneesta hajut ja liat(jos nyt sulla on koneesta itsestään lähtösin se haju).

Vierailija
13/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita astiapesukonetabletti sinne rumpuun ja aja joku 60 asteen ohjelma. Vaahtoaa pirusti, mut putsaa hyvin.

Vierailija
14/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukos voi syntyä, kun sama kone kestää 10 tai yli vuotta ja hanavedessä on kalkkia yms. Vedenpudistuslaitos voi jopa lisätä kalkkia tms veteen joillakin alueilla, että ei ole kyse pelkästään pesuaineen zeoliitista, joka tukkii.

Vierailija
15/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainut kerta tiivisteiden tarkka pesu rätillä. Sinne kertyy kaameaa moskaa helposti

Vierailija
16/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viallinen viemäri tai naapurin omat viritelmät voivat tehdä sen, että viemäri lykkää likavesiä väärään suuntaan ja saa koneen haisemaan.

Vierailija
17/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sivusta täytettävän pesukoneen tiivisteissä kunnon homekerros, kun en joskus nuorempana ymmärtänyt niitä kuivata ja puhdistaa säännöllisesti. Sieltä se haju niihin vaatteisiin tuli. Päältä täytettävä on helppo tuon suhteen pitää puhtaana. Tietenkin kansi on aina auki ja pesuainekotelon puhdistan tarpeeksi usein.

Vierailija
18/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan putsaa nukkasihtiä ? Sen kun pitää puhtaana pyykki/ pyykkikone ei haise.

Nukkasihti on yleensä luukun takana koneen alaosassa tai koneen sisällä yhden lavan alla.

Vierailija
19/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei luukkua kiinni. Aina pitää jäädä raolleen. 90astetta tyhjällä ohjelmalla?

Vierailija
20/21 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi se, että lopetin "ekopesuohjelman" käytön. Nyt pesen lähes kaiken puuvillanpesuohjelmalla joko 40 tai 60 astetta. Hajut hävisi.

Olin kokeillut myös etikat ja sitruunahapot ja 90 asteen pesut, eikä hajut hävinneet minnekään.