Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma ja maine

Uupunut91
16.06.2021 |

Olen todella uupunut. Olen nukkunut kaksi vuotta erittäin huonosti, haalinut itselleni liikaa asioita kerralla ja olen turtunut työpaikan myrkylliseen ilmapiiriin. Olen hoitanut asiaa työterveydessä, saanut lääkkeitä ja puhunut muutaman kerran työpsykologin kanssa. Lääkäri kysyi viimeksi ekaa kertaa, tarvitsenko sairaslomaa. Olin häkeltynyt kysymyksestä, koska ajattelin, etten ole ollut tarpeeksi uupunut, että voisin sitä edes kysyä. Kieltäydyin, mutta tuon jälkeen olen miettinyt, että olen todella sen tarpeessa. Mietin vaan korvataanko sitä rahallisesti ja meneekö minulta maine töissä, jos olisin vaikka 1-3kk pois... Tuleeko pitkät sairauslomat seuraavalle työnantajalle tietoon esim työtodistuksesa? Onko kokemuksia? Diagnoosia minulla ei ole. Ei ole tehty mitään testejä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauslomat mee kenenkään tietoon, mutta koska työuupumus ei ole sairaus, siihen yleensä veivataan masennusdg ja se vaikeuttaa sitten osaltaan esim omia vakuutusasioita ja vaikkapa tulevaisuudessa lainaturvan saantia. Perseestä, tiedän.

Vierailija
2/2 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tuo masennusdg vaikuttaa lainaturvaan ja vakuutuksiin? Onko sama homma ahdistushäiriössä tai muissa vastaavissa mt-diagnooseissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme