Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys asuinpaikan muuttamisesta, kun siihen ei ole mahdollisuutta yksin

Vierailija
16.06.2021 |

Sain eilen aikaan nopeasti kasvavan, viisisivuisen, hyvähenkisen ketjun pitkäaikaistyöttömän muuttamisesta maakuntiin ja pikkupaikkakuntien hyvistä puolista, mutta joku (törkimys) poistatti sen. Yksi parinkin kirjoittajan näkökulma oli mielestäni erikoinen ja minulle erityisen vieras, joten haluaisin kuulla siitä mielipiteitä.

Olen siis pitkäaikaistyötön ja pattitilanteessa kotikaupungissani Helsingissä: olen maan kalleimmalla alueella maan pienimmillä tuloilla. Minulla ei olisi varaa muuttoon, jos edes löytäisin joltain pikkupaikkakunnalta asunnon. Ketjussani minulle kerrottiin, että maalla on vanhojapoikia, joille kelpaisi viisikymppinen, köyhä, ruma ja lihavakin nainen, "kunhan on nainen".

Minä näen tuollaisen silkkana prostituutiona. Olen asunut koko ikäni yksin, enkä halua asuinkumppania tai parisuhdetta. Joku kertoi etsineensä miehen ja muuttaneensa tämän luo parin pahvilaatikollisen omaisuuden kanssa. Me kaksi lienemme kaukaisissa ääripäissä, ja tuo vastakkainen ajattelutapa kiinnostaa minua kaikessa kaukaisuudessaan.

Mitä tulee tällaisesta mieleen? Miten pitkälle sinä olisit valmis menemään päästäksesi asumaan paikkaan, johon sinulla ei ole mahdollisuuksia päästä? Kyse on siis ihan tavallisista ja köyhistä ihmisistä, ei muuttamisesta miljoona-asuntoon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa muuttoon avustusta. Sama se niille äijille

Vierailija
2/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sulla olisi varaa muuttoon? Maaseudun pikkupaikkakunnilla on paljon kierrätyskeskuksia ja kirppareita, joista saa perushuonekalut halvalla ellei ilmaiseksi. Rahanhan saat siitä kun myyt edelliset. Vaikka ei se pakettiauton vuokrakaan niin paljon ole: parilla kympillä siirrät nykyiset kamasi uuteen paikkaan.

Ja aloituksen perusteella en ole hämmästynyt siitä, että ketju on poistatettu. Törkimys ei ole ollut poistattaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin heikko tilanne, että sinulla ei olisi varaa uuden paikkakunnan asunnon vuokraan ja takuuvuokran? Ei rahaa muuttoautoon tai kaveria, joka voisi viedä tavarasi uuteen osoitteeseen?

Työn takia muuttamiseen voi saada avustusta.

Jos luottotiedot on kunnossa, kannattaa kysyä pientä lainaa omasta pankista.

Vierailija
4/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossusta saa muuttoon avustusta. Sama se niille äijille

Kannattaa kysyä ennakkoon, mihin muuttoon maksetaan. Turusta Helsinkiin muutto oli jo 600 e muuttofirmalla, niin varmaan turhan muuton takia eivät maksa. Tuon tosin sain maksettua TE-toimistolla, kun oli työn takia muutto.

Vierailija
5/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sulla olisi varaa muuttoon? Maaseudun pikkupaikkakunnilla on paljon kierrätyskeskuksia ja kirppareita, joista saa perushuonekalut halvalla ellei ilmaiseksi. Rahanhan saat siitä kun myyt edelliset. Vaikka ei se pakettiauton vuokrakaan niin paljon ole: parilla kympillä siirrät nykyiset kamasi uuteen paikkaan.

Ja aloituksen perusteella en ole hämmästynyt siitä, että ketju on poistatettu. Törkimys ei ole ollut poistattaja.

Mitä sinä tarkoitat tuolla lihavoidulla väitteelläsi?

Vierailija
6/6 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä vastauksesta yksikään ei liipannut edes läheltä keskustelunaihetta. Kysymys ei ole nimenomaan minusta, vaikka käytinkin itseäni esimerkkinä. En tiedä, onko huolimaton lukeminen tahallista vai tahatonta, mutta kansanhuviksi se näyttää muodostuneen.

Annetaanpa siis olla. Ei maksa vaivaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä