Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainainen rahapula ja taloudellinen epävarmuus

Vierailija
15.06.2021 |

Masentaa rahahuolet. Töissä käyn mutta muuten elämä on ilotonta ja olen ahdistunut ja aloitekyvytön, en oikein saa kotona tehtyä mitään. Voimaton olo.

Kuinka te muut vastaavassa tilanteessa elävät selviätte? Millaisia keinoja teillä on jaksaa eteenpäin ja mistä saatte voimaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi alkaa hankkimaan lisätuloja vaikka sijoittamalla.

Tarkka kulukuri, sijoittamalla lisätuloja niin siitä se lähtee.

Minulla ei ole enää rahahuolia. Olen reilusti nettovelaton ja sijoituksilla tarvittaessa maksaisi kaikki velat pois. En kuitenkaan niin tee, koska sijoitukset tuottavat reilusti enemmän kuin velanhoitoon menee.

Vierailija
2/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole enää rahahuolia. Olen reilusti nettovelaton ja sijoituksilla tarvittaessa maksaisi kaikki velat pois. En kuitenkaan niin tee, koska sijoitukset tuottavat reilusti enemmän kuin velanhoitoon menee.

Ei jää yhtään ylimääräistä sijoittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saat ja mihin se kaikki menee?

Vierailija
4/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et elä vastaavassa tilanteessa kuin ap eli tämä vastaus ei auttanut.

Vierailija
5/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulosi ovat ja mitä menosi ovat, niin voidaan pohtia, että missä menee vikaan eli mitä pitäisi tehdä toisin.

Vierailija
6/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon saat ja mihin se kaikki menee?

Laskuihin ja elämiseen.

Vierailija
7/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesi perusteella saatat olla masentunut. Käy terveyskeskuksessa kertomassa voinnistasi.

Vierailija
8/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä sama tilanne. Olen töissä, mutta palkka on pieni tai ainakin pienempi, kuin millä koen tulevani hyvin toimeen. Lasken päivittäin tuloja ja menoja ja tarkkailen tilin tilannetta verkkopankissa. Minulla on vähän rahaa rahastoissa, joihin laitan rahaa silloin kun pystyn. Mutta jos esim. on pakko ostaa jossain kuussa kengät, ravintolaan voi mennä vasta seuraavan kuun aikana. Työpaikan lounaspaikassa ei ole varaa syödä kuin harvakseltaan (10e). Yllättävät menot sekoittavat pakan. En saa säästettyä puskuria.

Eli kysyit, mistä saa voimia. No, varmaan saan vähän voimia siitä, että kuvittelen tulevaisuudessa saavani enemmän palkkaa. En sitten tiedä, kuinka kauan sitä pitää odottaa. Aika tympeältähän tämä tuntuu, kun kuitenkin teen täyttä työviikkoa.

Vierailija
9/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä sama tilanne. Olen töissä, mutta palkka on pieni tai ainakin pienempi, kuin millä koen tulevani hyvin toimeen. Lasken päivittäin tuloja ja menoja ja tarkkailen tilin tilannetta verkkopankissa. Minulla on vähän rahaa rahastoissa, joihin laitan rahaa silloin kun pystyn. Mutta jos esim. on pakko ostaa jossain kuussa kengät, ravintolaan voi mennä vasta seuraavan kuun aikana. Työpaikan lounaspaikassa ei ole varaa syödä kuin harvakseltaan (10e). Yllättävät menot sekoittavat pakan. En saa säästettyä puskuria.

Eli kysyit, mistä saa voimia. No, varmaan saan vähän voimia siitä, että kuvittelen tulevaisuudessa saavani enemmän palkkaa. En sitten tiedä, kuinka kauan sitä pitää odottaa. Aika tympeältähän tämä tuntuu, kun kuitenkin teen täyttä työviikkoa.

No ei sulla kovin huonosti ole raha-asiat, jos puhut työpaikkalounaasta ja ravintolassa käymisestä..

Vierailija
10/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A ) Ylitöitä / extra duuni

B) Opiskelu parempaan duuniin

C) Kiristä vyötä lisää ( ihminen pysyy hengissä ruispuurolla ja vedellä )

Vierailija
11/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en niin. ENÄÄ. koska olen tajunnut tehdä asialle jotain. Juurikin noin kuten kuvailin.

Vierailija
12/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti täällä alapeukutetaan järkeviä neuvoja. kuten aina näissä ketjuissa. Tekosyitä kyllä löytyy miksei itse voi tehdä mitään oman tilanteensa parantamiseksi.

Vierailija
13/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en niin. ENÄÄ. koska olen tajunnut tehdä asialle jotain. Juurikin noin kuten kuvailin.

Millä summalla / kk aloitit sijoittamisen?

Vierailija
14/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät töihin, kiristät vyötä, itsekuria. Näin kun jaksat seuraavat 4-5 vuotta niin huomaat että kas kummaa pankkitili on lihonnut. Tosin voisit alkaa säästämään johonkin rahastoon. Vaikka 50 tai 100 Euroa kuussa niin aikaa myöden huomaat että sinulla on oikeasti puskurirahastoa.

Vierailija
15/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksesi perusteella saatat olla masentunut. Käy terveyskeskuksessa kertomassa voinnistasi.

Kyllä, olen masentunut ja en halua lääkkeitä. Ei ne muuta asiaa.

Vierailija
16/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 markkaa/kk.

Vierailija
17/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein useampaa työtä ja sain rahaa säästöön sekä toteutettua unelmiani. Sen jälkeen hain opiskelemaan ja nyt tosiaan opiskelen alalle, jossa töitä riittää ja saman palkan mihin olen tottunut saa puolet vähemmillä työtunneilla. 

Yksi vaihtoehto olisi toki ollut myös nuukempi elämä, mutta sitä en halunnut tai elän toki nyt opiskelijana suhteellisen vaatimattomasti.

Eli jotain muutoksia AP n tulee tehdä.

Vierailija
18/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 markkaa/kk.

Ja tällä hetkellä menee 1500-2500 €/kk sijoituksiin.

Vierailija
19/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A ) Ylitöitä / extra duuni

B) Opiskelu parempaan duuniin

C) Kiristä vyötä lisää ( ihminen pysyy hengissä ruispuurolla ja vedellä )

On jo hyvä työpaikka ja kohtuu palkka. Menoja on. Itse voin olla syömättäkin mutta lapset ei. Mistä lisätöitä?

Vierailija
20/28 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa nyt apuja siihen, miten rahat riittävät tai saan säästöön jotain vaan keinoja millä mieliala pysyy edes kohtuullisena. Taloustilanne ei tule vuosiin muuttumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi