Olen hotellissa, huoneessani todennäköisesti kummittelee
Aamupäivällä astuin huoneesta käytävälle niin siivooja pelästyi valtavasti ja huusi nähdessään minut.
Oli vieraskielinen niin en saanut hyvin selvää mutta selitti anteeksipyydellen ja kumarrellen että kirottu huone jossa kummittelee!
En viitsinyt kysyä suoraan vastaanotosta joten menin baariin ja huolettomasti kysyin mahdollisista kummituksista hotellissa. Baarimyyjä alkoi järjestelemään takanaan olleita pulloja selvästi hyvin kiireisesti ja peilin kautta tuijottaen julisti kuin lapselle että ei ole mitään kummituksia. Kesken selityksen läheiseltä pöydältä valui pöytäliina pöydän reunan yli ja pöydälle unohtunut viinilasi hajosi kappaleiksi osuessaan maahan. Arkinen tapahtuma kun liina oli ollut huonosti mutta näytti että myyjä kyllä säikähti. Myöhemmin mennessäni huoneeseeni portaikon kautta kuulin kun aiemmin vastaanotossa ollut nainen puhui tiukalla äänellä käytävässä jonkun henkilökuntaan kuuluvan kanssa ja toistekin että ei saa puhua kummitusjuttuja, noilla sanoin.
Ihan tavallinen huone, hotelleissa ollaan varmasti taikauskoisia jos vaikka jostain huoneesta aletaan puhua.
Vielä en ole nähnyt aavetta
Kommentit (21)
jes kunnon juhannustarina, yhtenä kesänä oli pariisitarina, toisessa "Olen mökilläni ja täällä on joku hiippari mitä teen"
jatka tätä, kiitos, haluamme kuulla koko lomatarinan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi peili pitää peittää?
No siksi, ettei sieltä tule ketään huoneeseen. Sekin on aika ikävää, että katsoo itse itseään peilistä ja siihen ilmestyykin joku örkki sun oman naaman sijasta. Ei ole mukavaa semmoinen kyllä.
Kokeile sanoa kolme kertaa peilin edessä: Candyman, Candyman, Candyman ja piinattu sielu pääsee vapauteen.
Olen ollut tässä hotellissa vuodesta 1867, enkä ole huomannut kummittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi, ettei sieltä tule ketään huoneeseen. Sekin on aika ikävää, että katsoo itse itseään peilistä ja siihen ilmestyykin joku örkki sun oman naaman sijasta. Ei ole mukavaa semmoinen kyllä.
Tää on pahin pelkoni ikinä D: Siis että peilistä näkyy oman naaman sijaan joku paha doppelganger, tai että siellä itseni takana näkyy joku olento jonka ei pitäisi olla siinä!
Runnin vanhassa Hotelissa kummittelee kuulemma Marlsakka Mannerheimin.En tiedä vieläkö?
Kun coronan vuoksi se hieno terveyskylpylä meni konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on pahin pelkoni ikinä D: Siis että peilistä näkyy oman naaman sijaan joku paha doppelganger, tai että siellä itseni takana näkyy joku olento jonka ei pitäisi olla siinä!
kokeile joskus sitä temppua, että sammutat valot mutta sytytät kynttilän tai laitat taskulampun osoittamaan selkäsi taakse niin, että näet itsesi jotenkuten peilistä mutta muu huone on pimeänä. sitten vain seuraat, mitä peilikuvallesi tapahtuu... 😈
Siskoni on ollut monen hotellin/kylpylän ym. respassa töissä ja yhdessä helsinkiläisessä vanhassa rakennuksessa kuulemma kummittelee :) Henkilökunta pitää sitä niin päivänselvänä asiana, että puhuvat siitä aivan arkipäiväiseen sävyyn. Eniten kummittelua kohtaa viimeisenä yksin vuoroon jäänyt. Suurin osa kummituksista on vanhoilta ajoilta, mutta on uusiakin. Vaikka tästä ei puhuta niin hotelleissahän kuolee yllättävän paljon ihmisiä. Tehdään esim. itsemurha hotellissa, jotta läheiset eivät löydä.
Ruotsissa oli hotellissa katossa kamera ja Saksassa kylpyhuoneessa, olisikohan ne kummitukset kameroita joilla kytätään asiakkaita. Suomessakin alettu leikkiä kameroilla ja valvontakameroita on myös useiden uusien kerrostalojen rappukäytävissä. Ihmettelen miten asukkaat voivat hyväksyä ne, niillä voidaan vapaasti kytätä koska menee ulos jne.
Tuttu oli nukkunut Helsingissä eräässä hotellissa pari yötä. Ekana yönä heräsi siihen, että joku pani kylppärinoven kiinni ja kahva kolahti. Sitten kohisi vesi lavuaarissa. Meni katsomaan, niin kylppäri oli tyhjä!
Toisena yönä se joku herätti siten, että otti varpaasta kiinni! Ei kuulemma enää nukuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin alkaa jolle kulle käydä, suosittelen hakeutumaan lähimmän lääkärin vastaanotolle, asap.
Oi, kerro lisää ap! Onko sun huoneessa peiliä? Kannattaa peittää se varmuuden vuoksi. Katso myös sängyn alle, ettei siellä majaile mitään mörköjä.