Jos saisit valita minkä tahansa auton
mikä se olisi? Saisit valita peräti kaksi autoa käyttöösi. Hinta, kulutus jne, ei olisi ongelma tässä leikissä.
Tuli mieleen tuosta Mikä auto sinulla on-kyssäristä.
Kommentit (319)
Unimog, ei siinä ois mitään järkeä, kiehtoo vaan se tekniikka.
Tosin takuulla ajaisin kauppaan sillä.
Cadillac Escalade ja toiseksi joku sportti.
Vierailija kirjoitti:
Ferrari Testarossa. Upea V12 moottori. Voittaa 100-0 fiiliksessä nykysporttiautot vaikka ei nykymittapuulla erityisen nopea olekaan.
Koska Suomessa asutaan niin ei sillä nopeudella olekkaan niin merkitystä. 120 saa ajaa korkeintaan motarilla. Saako jossain ehkä 130? No kuitenki se ero 120 ja 130 on mitätön. Kiihtyvyys ohituksissa no mulla ei ole ollut autoa millä en olisi ohi päässyt ilman ongelmia ja autoja on ollut perus 1.6 perhefarmarista aina tehoautoihin. Ehkä se on kuskista kiinni.
Kyllä yks päivä olin kääntymässä tielle missä 100 rajotus ja perässä tulee joku tehomersu. Koska mersu oli paljon tehokkaampi kuin mun auto niin se meni heti mun ohi ajatellen että jään kuitenkin hidastelee mun tavallisella perus autolla. Mutta kun itse sitten kiihdytin sinne sataan tai oikeastaan 110 ni olin sen Mersun takana ajamassa turvavälin päässä niin se ei voittanut sillä ohituksella yhtään mitään. Moni aliarvioi kun näkee jonku perus auton että pakko päästä ohi ku kuitenki hidastelee.
Jos jonku tehoauton haluisin niin ostaisin. Kuitenkin itse kysymykseen hankala nimetä mitään. Ei ainakaan sähköauto olisi. Joku kunnon iso auto semmone oikein iso äijäauto Gmc tms.
Käyttöautoksi Uusi Lamborghini Urus Plug-In Hybrid ja Harrasteautoksi 1965 impala ss convertible.
Vaikea valinta, mutta ehkä arkiautoksi sama kuin Kimi Räikkösellä Alfa Romeo Stelvio ja kesähuviksi Kia Stinger. Saattaisin ottaa
molemmat dieselinä, ihan ilmastosyistä. Jos autot saisi myydä myöhemmin, ottaisin aivan erilaiset arvokkaat klassikot, mutta ajoon nämä.
Joku Amg-mersu, en haluaisi mitään Ferraria tms., koska en pidä niiden ulkonäöstä, vaan on oltava suht normaalin näköinen auto.
Aattelin, että useimmat naiset haluais jonkun Minin tai vastaavan, koska ne on niin pieniä, etenkin vanhat. mutta mitä vielä! Täällähän toivotaan Hummeria jne.! Taas naiset yllättää.
Uusi Renault Captur E-Tech, suoraan F1-maailmasta.
1) Triumph Herald vuodelta 1967,
2) Saab 96 vuodelta 1974.
Brummm...
Vierailija kirjoitti:
Aattelin, että useimmat naiset haluais jonkun Minin tai vastaavan, koska ne on niin pieniä, etenkin vanhat. mutta mitä vielä! Täällähän toivotaan Hummeria jne.! Taas naiset yllättää.
Naiset haluavat autolta samaa kuin mieheltä, eli isoo sen on oltava. ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pagani Zonda HP Barchetta.
Myisin ja elelisin miljonäärinä loppu elämän ;)
Joistakin autoharvinaisuuksista maksetaan huutokaupoissa jopa kymmeniä miljoonia. Eihän niillä oikeasti ole enää mitään arvoa. Ikivanhoja kulkupelejä, tekniikka, ajo-ominaisuudet ym. menneestä maailmasta. Mutta kun maailmassa on pieni piiri superrikkaita, joille nuo autot ovat niin suuri juttu, että he uskovat moisen omistamisen kannattavan niin paljon, että niistä voi hyvinkin maksaa ne pyydetyt miljoonat. Homma perustuu jotenkin muutamiin seikkoihin, kuten siihen, ettei vastaavia autoja ole valmistettu enää aikoihin ja ovat siksi harvinaisiksi käyneitä. Maailmassa kyseistä automallia yksi tai muutama jäljellä. Sitten siihen autoharvinaisuuksien rajattomaan arvostukseen. On entisöityjä jne. Siinä on se joku tietyn piirin juttu, mihin tämä vanhojen autoharvinaisuuksien hinnoittelu perustuu. He elävät siinä tietyssä maailmassa, jossa niistä maksetaan tähtitieteellisiä summia.
Ei tämmöinen tavallinen kaduntallaaja voi käsittää, miten yhdestä autovanhuksesta maksetaan suuria omaisuuksia, summan, jolla ostelisi asuntoja, uusia autoja, harrastaisi kalliisti jne. Se autoharvinaisuushan on vain tavallista terästä ja puuosia. Sillä ajetaankin hyvin vähän, varaosien hankinta oma juttunsa, tekniikka vanhaa, tehoton moottori ym. Miten voi olla kymmenien miljoonien väärtti?
Mutta tuskinpa tätä tarvitsisi oudoksua, jos olisi itekin superrikas ja pyörisi niissä samoissa piireissä tuolla maailmalla.Superrikkat ei ostais niitä kalliilla jos niiden arvo ei säilyisi. Samoin kuin eivät ostaisi harvinaista postimerkkiä miljoonilla eivätkä kallista taidetta.
No sehän siinä, kun niiden arvo vieläpä säilyy. En äsken huomannut lisätä tekstiini tätä pointtia, että ne autoharvinaisuudet vieläpä säilyttää arvonsa. Siis niiden arvohan on noussut valtavasti niistä päivistä, kun nuo autoharvinaisuudet rullasivat uusina tehtaalta ulos. Joku juttu siinä on, jota ei tämmöinen köyhälistöön kuuluva pysty ikinä käsittämään. Sen kun oppisi käsittämään, muuttuisi kaiketi sujuvasti seitsemää kieltä puhuvaksikin. ☺
Monien pienen sarjan Ferrarien suhteen on niin, eikä niitä edes myydä muille kuin Ferrari-harrastajille. Mutta mietipä vaikka sitä maailman kalleinta, mikässeoli, Ferrari 250 GT? Se tuottaa koska arvo nousee noususuhdanteessa, mutta arvo riippuu myös siitä kenen vanha se on. Myyntihinta riippuu kuitenkin aina siitä, miten paljon supermiljardöörejä on liikkeellä, huiput voivat olla nousukauden ylilyönti. Ylläpito, säilytykset ja vakuutukset ovat järjettömän hintaisia. Tonneja menee joka vuosi.
Ajan jo nyt kahdella minun unelma-autollani.
Voin valita koska tahansa minkä tahansa auton, raha ei ole este. Valitsen aina Porschen.
Vierailija kirjoitti:
Joku ihan tavallinen uusi auto. Haaveilen joka päivä.
Minä en ehkä ihan tavallista haluaisi, jos noin vain voisi valita hinnasta viis. Mutta minua ei oikeastaan kiinnosta automerkit yhtään, joten eipä minultakaan tule mitään tarkempia tietoja.
No tuo kauppamatkahan ois ihan hyvä fillarilenkki. 50 km kolmesti viikossa tavallisella vaihdepyörällä riittäis ehkä aerobiseen harjoitteluun kun punttiksen yhteydessä jäähdyttelee 15 minuuttia juoksumatolla muina päivinä.
Jos saat etätyön osaviikoksi ja saat yhdistettyä kauppareisuun työmatkaan vaikkapa kahdesti viikossa, tuo menee helposti ja kunto ois vuoden jälkeen aika kohdillaan. Jos sitten lisää fillariin sähköt menee jopa liian kevyeks. Riippuu vähän maaston korkeuseroistakin ja poljettavan tien laadusta.