Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri sairaslomalla, hänen työtehtäviään siirretty minulle, pitäisikö pyytää palkankorotusta?

Vierailija
15.06.2021 |

Sellaisia työtehtäviä on siirretty minulle, joiden tekemiseen menee viikossa vaihdellen 2-5 tuntia. Nämä pitäisi mahduttaa jo olemassa olevaan työaikasopimukseen. Työtehtävät on v ittumaisia, enkä olisi ottanut vastaan ko työtä, mikäli työtä aloittaessa työtehtävät olisi olleet minun toimikuvaani. Pitäisikö nyt pyytää palkankorotusta? Sijaista tuskin hommataan. Sairasloman pituuskaan ei ole tiedossa, puolisonsa menehtyi ja nyt ollut 3 kk pois. Muita työtehtäviä on ripoteltu muille työntekijöille.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa

Vierailija
2/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää vaan tiiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ulkona tuulee.....

Vierailija
4/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pyytäisin. Ei siitä pyytämisestä mitään haittaa ole.

Meillä tulee onneksi automaattisesti +10% aina kun joutuu loman tai sairauden takia toisten töitä tekemään. (Siis kyseiselle jaksolle, ei pysyvästi.)

Vierailija
5/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin kauan homma toiminut ilman sijaista niin tämä tyyppi taisi jo menettää työnsä. Homma hoituu ilmankin. Vaadi palkankorotus.

Vierailija
6/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaverin hommat samaa mitä itse teet? Jos pyöritätte samoja papereita, palkka pysyy samana vaikka tekisit hänen hommansa. Jos taas hän pyörittää vaikka tietojärjestelmää ja se kaatui nyt sulle, neuvottelisin palkankorotuksesta kyllä.

Vierailija
7/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se on joka työpaikassa.  Ei niistä lisiä makseta, ellei sairasloma ole huomattavan pitkä.

Vierailija
8/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävät eivät liity työnkuvaani tai koulutukseeni. Itse olen keittiöllä, sairaslomalla oleva on työpaikalla ohjaaja. Minulla pitäisi suunnitella virkistystoimintaa, ottaa osallistujalistat ylös ja periä maksut osallistujilta. Lisäksi tulisi hoitaa ruoka-apujono ja hakea ja lajitella tähän saatavat ruuat. Omatkin työt hiidettava, eikä työaikaa saa lisätä.

Ap

Vierailija
9/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen tilanne.

Kun pyysin palkankorotusta, sanottiin, että on reilua, jos palkkaani ei lasketa, koska minun on opeteltava uusia hommia.

IT-alan tuotekehitys, 2000- luvun alku.

Vierailija
10/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se on joka työpaikassa.  Ei niistä lisiä makseta, ellei sairasloma ole huomattavan pitkä.

Eikö 3kk jo ole pitkä aika tehdä ylimääräistä?

Vierailija
11/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytäisin työtehtävien hoidosta kolmea ylimääräistä lomapäivää vaikka joululle: on usein firman helpompi hyväksyä kuin palkanlisä.

Vierailija
12/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhden poisjääneen työt jaettiin kolmelle, ja saatiin kukin 300e lisää liksaa hänen poissaolonsa ajan, ihan työnantajan aloitteesta. Oli kesäaika ja korona, eivätpä ne homnat nyt edes kovin kummoisia olleet.

Vierailija
13/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä tunneista palkka tietenkin pitää saada.

Vierailija
14/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kysyt

Lisää vastuuuta ja muuttunut toimenkuva

Kompensatio tulee olla

Vierailija
15/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tämmöistä sitten tänään....

Vierailija
16/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne mitään myskyä tullut.

Vierailija
17/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää rahaa tai sitten uusi työnantaja.

Vierailija
18/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtehtävät eivät liity työnkuvaani tai koulutukseeni. Itse olen keittiöllä, sairaslomalla oleva on työpaikalla ohjaaja. Minulla pitäisi suunnitella virkistystoimintaa, ottaa osallistujalistat ylös ja periä maksut osallistujilta. Lisäksi tulisi hoitaa ruoka-apujono ja hakea ja lajitella tähän saatavat ruuat. Omatkin työt hiidettava, eikä työaikaa saa lisätä.

Ap

Duunipaikkas kuulostaa omaltani. Keittiöltä myös ja meille annetaan työrauha. meitä on kaksi keittiössä, että jos toinen on pois, niin toimistosta tulee joku tuuraamaan tai sitten hallituksen jäsen. Yhdessä vaiheessa siivoja palkattiin sillä silmällä, että on keittiökokemusta.

Sama juttu, jos nyt toimistosta joku olisi pois, niin hallituksen jäsen tuuraa tai joku aktiivisempi asiakas pyydetään talkoisiin.

Vierailija
19/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, työnkuvan olennainen muutos on asia, joka pitää neuvotella työnantajan ja työntekijän kesken ja sinulla on oikeus ottaa siihen luottamusmies mukaan. Olennainen työnkuvan muutos tarkoittaa, että sinulle tosiaan olisi syytä maksaa lisää liksaa. Joku ruokien haku ja lajittelu on keittiötyöntekijän hommiin ainakin etäisesti kuuluvaa, muttei mikään virkistystoiminnan suunnittelu.

Työnantajalla on työnantajan direktio-oikeus kumminkin. Eli työajan puitteissa ja työnkuvan puitteissa työnantaja SAA kyllä samalla palkalla muuttaa työrutiinejasi. 

Direktio-oikeus=Työnantajan direktio-oikeus eli työnjohto-oikeus takaa sen, että työnantajalla on oikeus valvoa ja johtaa työtä. Työnantaja päättää miten, missä, milloin ja millä välinein työtä tehdään. Työntekijällä on velvollisuus noudattaa työnantajan antamia ohjeita ja määräyksiä.

Vierailija
20/20 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 laittaa tähän linkin, jossa avataan tuota, mikä on ns. työnkuvan olennaisen muutoksen ja työnjohto-oikeuden antaman laillisen työnantajan määräysvallan raja.

https://www.minilex.fi/a/ty%C3%B6teht%C3%A4vien-muuttaminen-yksipuolise…