Terassi puuta, kiveä, muuta? Saisi olla helppohoitoinen ja ympäristöystävällinen
Kuinka paljon luonto kärsii terassin öljyämisestä, jos se toistetaan joka vuosi? Maaperäänhän päätyy öljyä?
Kommentit (11)
Sade huuhtelee maaperään öljyä? Ei kai se öljy vain ilmaan haihdu? Eikö ole typerää käyttää joka vuosi pesuainetta ja sitten vielä öljyä vain ihmisten turhamaisuuden vuoksi?
Vaikea motivoida itseään rakentaman tällaista jatkuvaa hoitamista vaativaa turhaketta. Eikö pihalle voisi mennä vain nauttimaan luonnosta, joka hoitaa itse itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea motivoida itseään rakentaman tällaista jatkuvaa hoitamista vaativaa turhaketta. Eikö pihalle voisi mennä vain nauttimaan luonnosta, joka hoitaa itse itsensä?
Kuka nyt mitäkin jatkuvana hoitamisena pitää.
Eihän taloakaan maalata joka vuosi, mutta puuterassi täytyisi öljytä joka vuosi? Luonnonkivinen kyllä kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Just käytiin meidän kesäpaikalla joka oli ”hoitanut itse itsensä” koko alkukesän. Heinää kasvoi polveen saakka. Että ei se ihan itsestään pysy siistinä sekään.
Ystävillä on pihapolku + istuma-alue joka on tehty pyöreistä puupalikoista. Se oli aika hieno. Tämän tyyppinen http://s3.amazonaws.com/materialicious2/images/wood-slice-walkway-m.jpg…
Vierailija kirjoitti:
Taas on keksitty tapaa rahastaa. Jatkuva öljyäminen. Hah!
Ei tarvitse jatkuvasti öljytä , ei joka kesäkään. Tai varmaan vaihtelee puun ja öljyn mukaan, mutta näin ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just käytiin meidän kesäpaikalla joka oli ”hoitanut itse itsensä” koko alkukesän. Heinää kasvoi polveen saakka. Että ei se ihan itsestään pysy siistinä sekään.
Minä haravoin kävyt ja neulaset, jolloin sammal saa valoa ja kasvaa kauniimpana. Mukava kävellä paljain jaloin. Terassia en tahdo. Kuistila riittävät mökin pitkien räystäiden antama suoja niin, että en ole öljynnyt lattialautoja koskaan.
Se määrä mitä sinne menee, häviää kyllä ennen seuraavaa öljyämistä. Eli ei keräänny.