Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto kokemuksia?

Hiila
15.06.2021 |

Olen ollut yhteydessä ulosottovirastoon,mutta toistaiseksi kukaan ei ole vastannut. Olen ollut työttömänä ja kuntoutusta Ella viime vuodet ja nyt reilu kuukausi sitten minulle myönnettiin työkyvyttömyyden perusteella eläke, eläkkeeni on noin 1000€/kk, minulla on aiemmasta yritystoiminnastani aiheutuneita veroja ulosotossa. Nyt sain ennakkoilmoituksen ulosotosta jossa suojaosuuteeni on reilu 70€ päivä(6 lasta). Tämä on lähetetty eläkeyhtiölle. Tässä mainitaan että tulosta ulosmitataan 1/3 ja suojaosuuteni on se reilu 70€ päivä, tietääkö kukaan kuinka tämä menee? Kaikki ulosoton laskurit näyttävät 0€ ulosmitattavaksi niinkuin päätöksen perusteella tuloni on reilusti pienemmät kuin suojaosuuteni, mutta miksi tämä silti menee eläke yhtiölle?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, onko varaa tai ei niin asiasta tehtävä ilmoitus menee kaikille niille osapuille, joilla on jonkinlainen suhde velkasaatavaan. Tämä koskee niin palkanmaksajaa kuin eläkeyhtiötäkin ja myös kaikki joille satut olemaan ulosottovelkoja saavat sen ilmoituksen. Koska suojaosuutesi on 22,71€/vrk ja lasten osuus (6x 8,15€/vrk = 48,90€/vrk) = 71,61€/vrk x 30 vrk = 2148,30€/kk ja maksettu eläke on 1000€/kk eivät voi pidättää mitään osuutta, mutta ilmoitus on toimitettu ulosmittauksestasi ja heti, kun saamasi eläke nousee yli tuon suojaosuuden tai lapset kasvaa ja elatusvelvollisuus loppuu (18v) niin joka lapsen kohdalta suojaosuus putoaa 244,50€ kaikki ylimenevä menee suoraan ulosottajalle saman tien.

1+6 2148,30€ -0€

1+5 1903,80€ -0€

1+4 1659,30€ -0€

1+3 1414,80€ -0€

1+2 1170,30€ -0€

1+1 925,80€ -74,20€

1+0 681,30€ -318,70€

(ei huomioitu mahdollisia suojaosuus tai eläkemuutoksia)

Kannattaa ottaa huomioon, että mitä pitempään haluaa koittaa vetkuttaa ulosottomaksua niin sitä kalliimpaa ja työläämpää siitä tulee jatkossa ja pienikin summa nousee ihan älyttömyyksiin jatkuvasti nousevien korkojen ja käsittelykulujen nostaessa ulosottovelan yli 2x alkuperäisestä velasta hyvinkin nopeasti. Tiedän tämän kokemuksesta, kun sukulaiselle kävi samoin et jäi firman kaaduttua verovelkaa.

Ulosotto lähettää säännöllisesti näitä ilmoituksia, koska sillä keinoin voivat lisätä velan ulosottoaikaa ainakin tuonne 20-25 vuotta, jonka jälkeen haettava tuomioistuimelta jatkoaikaa.  (tämän takia jotkut muuttavat tiheään tahtiin, ettei ulosotto saisi uuteen osoitteeseen kiinni ja pystyisi näitä ilmoituksia lähettämään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän