Miten kestää jatkuvat pettymykset työnhaussa?
Olen ekaa kertaa elämässäni työtön, syynä on se että äitiysloman loputtua minut irtisanottiin. Tästä on käsittely menossa, saatan saada jossain vaiheessa 3-4kk palkan vahingonkorvauksena koska ei ollut ihan laillinen teko - mutta korvaukset ei lohduta kun ei ne sitä työtä takaisin tuo. Olen nyt reilu 4kk ollut työnhakija ja haen ahkerasti töitä.
En pääse edes haastatteluun. Työkokemusta on 20v ja olen ollut keskijohdon töissä viimeiset 15v. Onko oikeasti tämä työtilanne näin paha? Olenko liian vanha kun olen 44?
Joka hakemukseen tulee ei kiitos viesti ja omen tän 4kk aikana vain kerran päässyt haastatteluun.
Tällä menolla en työllisty ikinä :(
Kommentit (10)
Ainakaan tuollaisilla valitusprosesseilla ei edistä tulevaa työllistymistään.... minä ainakin kun rekrytoin, soitan JOKA kerta edelliselle työnantajalle.
Mä perustin työttömänä oman yrityksen kun ei enää kiinnostanut hyppiä toisten pillin mukaan.
"Onko oikeasti tämä työtilanne näin paha?"
Usein on mutta tietenkin on ala- ja paikkakuntakohtaisia eroja myös.
Mikä paikkakunta, mikä ala? Onko sinulla verkostoja, joiden kautta työllistyä?
Olin 1.5v työttömänä, ei kiinnostanut hakea töitä. Sitten laitoin kolme hakemusta ja sain kaikkiin kutsun. Yhteen tulin valituksi. Muutama vuosi sitten olin myös työttömänä ja kävin monissa haastatteluissa tulematta valituksi. Niin tuurista jne kiinni. N48
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan tuollaisilla valitusprosesseilla ei edistä tulevaa työllistymistään.... minä ainakin kun rekrytoin, soitan JOKA kerta edelliselle työnantajalle.
Mitä hyötyä tästä on?
Vierailija kirjoitti:
No jos soitat mun työnantajalle, siis esimiehelle, niin hän kertoo että suoritteeni oli loistava, ja hän joutui antamaan laittomat potkut ja vakinaistamaan sijaiseni uuden omistajan käskystä. Mulla oli siis paluuoikeus mutta vanhaan tehtävään palkattiin toinen äitiysloman aikana. En minäkään ole valittajien perään, mutta nämä oli laittomat potkut. Kertoo jotain SINUSTA että syytät minua asiasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta, mikä ala? Onko sinulla verkostoja, joiden kautta työllistyä?
No tämäpä se on kun ei ole verkostoja juurikaan. Tässä verkostoitumisessa olen ollut huono enkä osannut arvata että näin kävisi. Tässä nyt oppi tämän kantapään kautta… ap
Vierailija kirjoitti:
Mä perustin työttömänä oman yrityksen kun ei enää kiinnostanut hyppiä toisten pillin mukaan.
Niin minäkin. Laittoman irtisanomisen jälkeen katsoin, että olisi parempi lähteä yrittäjäksi kuin kortistoon. Vajaat kymmenen vuotta meni kivasti, sitten alkoi alan lama ja firmani kaatui. Nyt olen ollut muutaman vuoden työttömänä. En tiedä, saisinko "normaalina" työttömänä töitä helpommin, mutta ainakaan minun nimeni löytyminen suurin piirtein kaikilta mustilta listoilta ei edistä asiaa.
Alkusoittoa tuo 4kk, sitten kun 4 vuotta työttömänä, niin olet jo tottunut tilanteeseen.
Tai parhaimmassa tapauksessa työllistyt. Ikävä kyllä, näin se on monella alalla. Ja työt mitä on, ovat yleensä pätkätöitä.