Mistä laadukas pyyhe?
Otsikossa se jo tulikin, auttakaa minua arvon vauvapalstalaiset! Haluaisin ostaa laadukkaita kylpypyyhkeitä ja käsipyyhkeitä, kun edelliset halpamarketeista ostetut ovat menneet parin vuoden käytöllä aivan kamalaan kuntoon. Mitkä merkit ovat hyviä? Sokokselta en löytänyt mitään, muita "erikoisempia" liikkeitä (esim. Hemtex) ei täältä löydy, mutta suosituksen perusteella voin kyllä netistä tilata :)
Kriteerinä siis hyvä laatu ja että pyyhkeen voi pestä 60 asteessa ja käyttää kuivausrummussa.
Kiitos jo etukäteen! <3
Kommentit (33)
Hotellista saa kestäviä pyyhkeitä.
Marimekko ja muumipyyhkeet on ainakin kestäneet vuosia käytössä.
ostin ikealaisia. ihan yhtä huonoja ovat kuin paljon kalliimmat "suomalaiset", jotka valmistetaan samoissa halpamaissa kuin kaikki muutkin.
Marimekon pyyhkeet on kaamea kuraa hintaansa nähden. Ostin lapsille joululahjaksi kylpypyyhkeet ja pesen ne viikoittain. Yhä edelleen joka ikinen kerta kuivurin sihti on täpötäynnä näiden pyyhkeiden nukkaa ja pyyhkeet sen kun ohenee. Pyyhkeet pesuohjeen mukaan kestää rumpukuivauksen. Ikinä en enää Marimekkoa osta.
Mun parhaat pyyhkeet on paljon parjatulta Balmuirilta. Lugano sarjan pyyhkeet ovat erinomaisia, paksuja, kestävät hyvin rumpukuivauksen ja kuivaavat tosi hyvin. Como rajan pyyhkeet eivät ole yhtä hyviä kuin Luganot. Kannattaa ostaa kokeeksi vaikka pari käsipyyhettä, huomaat eron halpiksiin.
Marimekosta ja Finlaysonista itselläni huonoja kokemuksia! Hetkessä ihan pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon pyyhkeet on kaamea kuraa hintaansa nähden. Ostin lapsille joululahjaksi kylpypyyhkeet ja pesen ne viikoittain. Yhä edelleen joka ikinen kerta kuivurin sihti on täpötäynnä näiden pyyhkeiden nukkaa ja pyyhkeet sen kun ohenee. Pyyhkeet pesuohjeen mukaan kestää rumpukuivauksen. Ikinä en enää Marimekkoa osta.
Mun parhaat pyyhkeet on paljon parjatulta Balmuirilta. Lugano sarjan pyyhkeet ovat erinomaisia, paksuja, kestävät hyvin rumpukuivauksen ja kuivaavat tosi hyvin. Como rajan pyyhkeet eivät ole yhtä hyviä kuin Luganot. Kannattaa ostaa kokeeksi vaikka pari käsipyyhettä, huomaat eron halpiksiin.
Como sarjan pyyhkeet on useammin tarjouksessa, kuten nytkin. Nekin kestää käytössä hyvin ja ovat laadukkaita, mutta Luganot on harvinaista luksusta.
Laadukkaat pellava pyyhkeet kestää.
Mulla on tulossa Hemtexin Hotel Collectionista pyyhkeitä, voin tosin kertoa kokemuksia vasta sitten, kun paketti tulee tänne saakka :) Mutta ihan saman ongelman olen huomannut, mistään ei saa kunnollisia lakanoita tai pyyhkeitä!
Mulla on käytössä vieläkin mummon vanhat pyyhkeet jostain 70-luvulta, kun taas sisko-parka on ostanut jo miljoonat pyyhkeet. Ennen tehtiin laatua, nykyään ei.
Älä ainakaan osta Finlaysonia, aivan surkeita!
Ostin lunantekstiilit.fi sivulta Reval ja Thames sarjan pyyhkeitä. Molemmat olivat hyviä. Reval pyyhkeet ovat ihanasti paksuja. Kestivät rumpukuivauksen.
Luhta ja Lexington meillä. Molemmissa laatu hyvä. Lexington toki ylellisempi mutta Luudan kuivauskyky oikein hyvä. Plussaa kivoista väreistä ja tykkään yksivärisistä.
Luhdan siis. Luudalla ei sentään kuivata 🤣
Meillä Hemtexin isoja kylpypyyhkeitä. Paksuja ja kestää hyvin rumpukuivauksen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan osta Finlaysonia, aivan surkeita!
Ainakin vanhempi finlayson on hyvää laatua. Me saatiin 15v sitten tuparilahjaksi finlaysonin muumipyyhkeet, ei ole menneet miksikään vaikka ovat ylivoimaisesti eniten käytetyt. Sitten on mummoltani joskus 25v sitten saadut finlaysonin käsipyyhkeet jotka ovat myös kestäneet.
Luin pyyhkeet ovat toimineet hyvin ja ovat kauniitakin. Sokokselta ostin.
Samaa tulin tänne ihmettelemään. Ostin nyt Finlaysonin alesta pyyhkeitä Hali-sarjaa. Aiemmin olleet hyviä, nyt aivan roskalaatua vaikuttaisivat olevan. Pyyhe on ohut liru, ei samanlainen kuohkea kuin aiemmat. Sokokselta Luin pyyhkeet taitavat tulla samasta tehtaasta kuin nämä Finlaysonin, aivan yhtä lirut. Mistä hemmetistä saa kunnollisia pyyhkeitä?? Ostaisin Lapuan kankureiden pellavafroteet, mutta en oikein lämpene kuoseista (heillä vain kuosillisia isoja pyyhkeitä). Maksan mielelläni jos saan hyvää laatua - sitä ei vaan taida enää saada mistään kaikki on jotain Turkissa halvalla tehtyä p*skaa.
House-merkin ovat hyviä mielestäni.
Ei sellaisia enää ole, kaikki samaa p*skaa.