Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettiäänestys kunnallisvaaleihin?

Vierailija
14.06.2021 |

Minun mielestäni voisi harkita kunnallisvaaleissa yhdeksi äänestystavaksi nettiäänestystä.

Kuntavaalit tuskin kiinnostaa mitään valtiollista toimijaa niin paljon, että tuollaiseen mitään kybervaikuttamista kohdistuisi.

Vahvan tunnistaumisen kautta toki pitäisi mennä.

Eduskuntavaaleihin en kannata tällaista.

Toinen missä voisi ehkä harkita on tulevat Maakuntavaalit.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo käytetään  muistaakseni nettiäänestystä esim. joissain ammattiliittojen vaaleissa tai osuuskauppojen vaaleissa.

Vierailija
2/5 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan nettiäänestämistä kaikkiin vaaleihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä monien netti pankkitunnukset on toisen käsissä. Kotona voidaan painostaa. Ei onnistu.

Vierailija
4/5 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla äänestyspaikka oli 5 minuutin kävelymatkan päästä asunnosta yhden paikallisen oppilaitoksen tiloissa. Ei ollut vaikeaa käydä siellä sunnuntaina aamupäivästä.

Nettiäänestyksen luotettavuuttta olisi vaikeampaa valvoa ja kotipiirissä voitaisiin painostaa äänestämään tiettyä ehdokasta vaalisalaisuudesta piittamatta.

Vierailija
5/5 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin hetkellä monien netti pankkitunnukset on toisen käsissä. Kotona voidaan painostaa. Ei onnistu.

Se on sitten ihmisen oma häpeä, jos muut pääsee nettitunnuksilla omiin tietoihin ja pankkiin... Ja voisihan järjestelmän rakentaa niin, että nettiäänestyksen saa pois päältä eli estää ennakkoon. Miksi 10 000 pitää kärsiä, jos yksi on ongelmissa?