Mirtatsapiini (masennukseen) ja lihominen, väsy, imetys, seksi?
Sain eilen reseptin Mirtazapinille lievän/keskivaikean synnytyksen jälkeisen masennuksen hoitoon. Kaivoin sitten illalla netistä käyttäjäkokemuksia ja todella moni valitti lihoneensa runsaasti ja olleensa päiväväsynyt.
Ei muuten käy laatuun jos pitäisi munkin kohdalla paikkansa! Olen jo valmiiksi (lievästi) ylipainoinen (raskauden aikana kerätyt kilot istuvat tiukassa :() ja kotona kahden pienen kanssa (2,5v ja 9kk) sekä opiskelen iltaisin. Mulla ei ole kerta kaikkiaan varaa lihoa tai olla yhtään väsyneempi kuin jo olen :(! Myös seksihalujen lopullinen kadottaminen lääkityksen myötä pelottaa, nytkin ovat jo niin minimissä kuin olla ja voi...
Kysyisin siis vielä lisää käyttäjäkokemuksia, pliis? Täällä tuntuisi olevan yleisemmin käytettyjä nämä Cipra-alkuiset valmisteet, kannattaisiko minunkin kysyä vaihdon mahdollisuutta. Onko näissä toisissa jotain etua mirtatsapiiniin nähden?
Minua käskettiin myös lopettamaan imetys ennen lääkityksen aloittamista, mutta täältä luin monenkin imettävän... Vauva kun ei suostu pullolle ja nokkiksesta juotu määrä ei riitä sellaisenaan, niin tämäkin mietityttää.
Mielipiteitä?
Kommentit (2)
.. sen verran kokemusta on asiasta että kymmenisen kiloa on liikaa ja jos realistisesti ajattelee niin varmaan vähintää 5 kg on lääkkeistä joita olen syönyt jo jonkun vuoden.
Mun kanta on se että vaiva on pahempi kuin oireet - joten syön niinkauan kun tarvetta on. Väsymystä en ole huomannut mitä nyt normaalisti pienen lapsen äidillä on ;-)
Olisiko nyt langoilla joku asiasta tietävä?