Jauheliha viimeinne käyttö päivä 11.6, voiko vielä käyttää?
En edes huomannut kun ostin kaupassa että noin lähellä pv
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Voi. Jos normaalin näköinen
Näyttää normaalilti muta pitääkö syödä tän päivän aikana kaikki vai voiko pakastaa?
Jos haisee jännälle niin heitä pois.
En söisi. Muutaman euron takia turha riskeerata.
Vierailija kirjoitti:
En söisi. Muutaman euron takia turha riskeerata.
joo en taidakaan kun tuoksahti vähän oudolle t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää normaalilti muta pitääkö syödä tän päivän aikana kaikki vai voiko pakastaa?
Raakana et syö, etkä syötä kenellekään. Paistat tai kypsennät haluamallasi tavalla, jollei näytä vihreältä tai/ja haise pikkuisenkin pahalta. Omassa jääkaapissa +1 astetta celsiusta ehkä uskaltaisin käyttää, +9 astetta jääkaapissa, not so much.
Mahdollinen pakastus vasta kypsennyksen jälkeen.
Viikon ainakin menee käyttiksen jälkeen, jos ei kylmäketju katkennut. Aistinvaraisesti arvioi. Ruokaa heitetään ihan turhaa hukkaan
Itse olen lihatuotteiden kanssa todella tarkkana enkä osta tai käytä tuotteita joissa viimeinen käyttöpäivä vaan ostan aina pitkällä päivämäärällä olevia koska vastaan on tullut pilalle menneitä lihatuotteita vaikka päivämäärää vielä olisi jäljellä ja kylmäketju ollut kunnossa. Vaikka tuote näyttäisi hyvältä ja tuoksuisi normaalille niin viimeistään makutesti paljastaa ettei kaikki ole ok tässä ruoassa.
Itse en uskaltaisi syödä viikon yli mennyttä lihaa, kokemusta on ja se oli todella epämiellyttävä kun tarjottiin tehtyä ruokaa ja myöhemmin selvisi että olikin mennyt vanhaksi, hyh kun tekee pahaa edes muistella.
kunhan vaan sitä ei oo säilytetty lämpimäsä keittiön nurkassa koko aikaa. toisaalta voihan siinä sillon olla exoottinen värisävy ja tuoksahdus.
😈