Voiko äänestää jos henkkarina on vuoden vanha passi?
Kommentit (15)
Luultavasti, se voimassa olo on vähän kiinni siitä kuinka paljon mennyt yli, käy koittamassa.
Meikäläisellä on mennyt vanhaksi 6/2020 eikä kelepaa enää missään. En oo jaksanu tehä viel uutta
Oma passi meni vanhaksi 2015 ja olen äänestänyt sillä sen jälkeen useammankin kerran, juuri lähdössä uudestaan.
minulla oli se kuvallinen kelakortti, kelpasi hyvin
Vierailija kirjoitti:
Oma passi meni vanhaksi 2015 ja olen äänestänyt sillä sen jälkeen useammankin kerran, juuri lähdössä uudestaan.
Ihanko oikeasti!? Kelpaako noinkin vanha passi?
Vierailija kirjoitti:
Meikäläisellä on mennyt vanhaksi 6/2020 eikä kelepaa enää missään. En oo jaksanu tehä viel uutta
Sama juttu, eikä ole edes varaa hommata uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti!? Kelpaako noinkin vanha passi?
En tiedä katsooko ne edes sitä päiväystä vai vaan henkilötiedot ja kuvan. Ei ole kukaan koskaan sanonut mitään. Kai niillä on oikeus olla kelpuuttamatta mutta ei sellainen oikein olisi vaalien hengen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut sillä äänestämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut sillä äänestämistä?
En ole.
Kyllä kelpaa. Olen itsekin äänestänyt reilu vuosi aiemmin vanhentuneella passilla. Kelpaa myös uuden henkkarin hakuun Ärrältä (poliisin ohje).
Juuri äänestin vuosi sitten vanhentuneella passilla.
Minä äänestin yli 20 vuotta vanhalla ajokortilla.
Nyt alkaa olla kiire käydä kokeilemassa.
Vuoden vanhassa lienee neljä vuotta voimassaoloaikaa eli helposti kelpaa. Vuosi sitten vanhaksi mennyt passi tuskin kelpaa.