Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoikaa, Hki /sh ja lapset, ero ja asuminen

Vierailija
13.06.2021 |

Eli asuttu Helsingissä suht hinnoissaan olevalla alueella ja myimme kotimme. Mies osti itselleen jo läheltä pienemmän asunnon. Minä olen vuokralla ko. alueella ja vuokra on n 1000e/kk. Lapset asuvat minulla, isällä ovat pidennetyt viikonloput ja toki voi nähdä muulloinkin. Kouluikäisiä ja tilan tarve on. Pienin vasta täytti 7v.
Tuntuu että sairaanhoitajan palkalla Asuminen vuokralla Hki on järjetöntä kun saimme asunnosta rahaa, mutta toisaalta ei ole varaa täältä ostaakaan suht läheltä lasten isää. Joka kk heitän silti varantojani hukkaan kalliilla vuokralla. Töitä minulle olisi missä vaan. Lapset ja ex sitovat nyt kalliisti asumaan ja oma haave olisi muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, luonto lähelle ja edullisesti asumaan. En voi sitä kuitenkaan tehdä koska lasten koulut ja ex ei suostu myöskään että lapset muuttaa. En voisi lapsia tietenkään jättää, vaan haluan rakentaa meille hyvää elämää.
Missä vaiheessa voin muuttaa lasten kanssa vaikka ex jäisi Hki, sitten kun nuorinkin..niin, muuttaa kotoa? Miten asuminen siihen asti? Asuntoraha tilillä ja tonnin vuokralla?
Neuvoja?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmällä paikkakunnalla selkeästi pk ulkopuoleltasaisin ostettua oman kodin, siksi kiehtoo. Vuokralle en lähtisikään. Yh:na en ylitöihin juuri koskaan pysty nytkään.

Se on totta, että sitten menisi rahaa autoon ja bensaan. Hyvä huomio, jonka toki olen ajatellutkin. Siinä tosiaan kiehtoo omistusasunto ja luonnonläheisyys. Vaan sitten vaatisi ex lapsia itselleen koska pitäisi lasten elinolot samana.

Vierailija
22/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutan kauas niin ex vaatii lapset itselleen.

Siinähän vaatii. Mitään laillista oikeutta hänellä ei sellaiseen ole. Ei varsinkaan, jos teillä on yhteishuoltajuus ja sinä olet kykenevä lapsista huolehtimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Aso- asunto mahdollinen?

Siitähän voi luopua tilanteen muuttuessa.

Vierailija
24/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ko. vuokra on maltillinen mutta sairaanhoitaja-yh:na tuntuu todella hurjalta maksaa kaikki vuodet tuollaista vuokraa tietäen että muualta Suomesta saisi asuminen aivan eri hinnoilla tai voisin ostaa oman kodin. Ex ei suostu, olen yrittänyt puhua. Sanoo että tämä on lasten kotipaikka ja hän haluaa olla lähellä lapsiaan. En kuitenkaan olisi taloudellisten seikkojen vuoksi valmis etä-äidiksi. Lapset on minulle tärkeitä, samoin kuin heidän isänsä on tärkeä. Vaan entä asuntorahat, miten ne vaikka sitten kasvamaan mitkä vähät tilillä on, ei niin että tämä pakotettu elämä käy taloudellisesti raskaaksi eikä kosjhaan ole mahdollisuutta ostaa omaa/muuttaa pois.

Sepä ei ole exän päätettävissä missä sinä lasten kanssa asut. Kunhan sen verran lähellä asut, että lasten vaihdot onnistuvat sujuvasti. Helsingistä voi muuttaa aika kauaskin ilman, että matka muodostuu ongelmaksi. 

Ja milläs lapset kulkevat kouluun, uskomatonta itsekkyyttä/tyhmyyttä

Vierailija
25/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan muuteta ainakaan kouluikäisiä pois uuteen kouluun. Juuri näillä heittopusseilla menee elämä perseelleen vamhempien itsekkyyden takia.

Vierailija
26/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000e vuokra on järkevä. Autoton elämä säästää. Hyvinhän sulla on nyt.

Sijoita? Rahat fiksusti ja saat tulevaisuudessa ostaa hienon talon.

Vierailija
27/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaiset vaan reippaasti napanuoran exään ja rupeat tekemään päätökset itsenäisesti. Et ole enää tilivelvollinen exälle ja lasten lähivanhempana sinullakin on oikeus päättää lasten asioista. 

Vierailija
28/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En kuitenkaan olisi taloudellisten seikkojen vuoksi valmis etä-äidiksi”

Tämä kyllä särähti korvaan

Vierailija
29/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät nyt itse. Lapset voi vaihtaa koulua ja saada uusia kavereita. Muuta Espoo/Vantaa/Kirkkonummi/Kerava radan tai bussimatkan varrelle halvemmalle alueelle. Isällä lienee auto niin hän voi hakea tai tuuppaat lapset bussiin ja isä tulee vastaan. Pidä puolesi.

Vierailija
30/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallein mahdollinen vaihtoehto. Jos rahaa haluaa säästää, ei kannata missään nimessä edes harkita. 

Vierailija
31/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan osakkeisiin? Riskialtista, menetän vielä loputkin.

Mistä sijoitusasunto että kannattaa?

Vierailija
32/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näihinkin asioihin ratkaisun löytää, jos muistaa PS äänestää

Vierailija
33/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallein mahdollinen vaihtoehto. Jos rahaa haluaa säästää, ei kannata missään nimessä edes harkita. 

Miten niin kallein? Ei meillä ainakaan

Vierailija
34/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä asiaa kannattaa kysyä myös niiltä kouluikäisiltä lapsilta. Missä ne haluaa asua? Ap ei ole tilanteessa kahden ex miehensä kanssa, luulisi lasten mielipiteelläkin olevan merkitystä. Suotta yrität hankaloittaa heidän suhdetta isään.

Vierailija
35/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ko. vuokra on maltillinen mutta sairaanhoitaja-yh:na tuntuu todella hurjalta maksaa kaikki vuodet tuollaista vuokraa tietäen että muualta Suomesta saisi asuminen aivan eri hinnoilla tai voisin ostaa oman kodin. Ex ei suostu, olen yrittänyt puhua. Sanoo että tämä on lasten kotipaikka ja hän haluaa olla lähellä lapsiaan. En kuitenkaan olisi taloudellisten seikkojen vuoksi valmis etä-äidiksi. Lapset on minulle tärkeitä, samoin kuin heidän isänsä on tärkeä. Vaan entä asuntorahat, miten ne vaikka sitten kasvamaan mitkä vähät tilillä on, ei niin että tämä pakotettu elämä käy taloudellisesti raskaaksi eikä kosjhaan ole mahdollisuutta ostaa omaa/muuttaa pois.

Sepä ei ole exän päätettävissä missä sinä lasten kanssa asut. Kunhan sen verran lähellä asut, että lasten vaihdot onnistuvat sujuvasti. Helsingistä voi muuttaa aika kauaskin ilman, että matka muodostuu ongelmaksi. 

Ja milläs lapset kulkevat kouluun, uskomatonta itsekkyyttä/tyhmyyttä

Bussilla, junalla, kävellen, pyörällä. Mikä nyt sattuu olemaan sopivin vaihtoehto. Siinä mitään itsekästä ole, jos ei asu exän kyljessä enää eron jälkeen. Minä asuin ihan isän JA äidin kanssa ja kuljin 30min matkan kouluun bussilla. Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
36/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä päätät nyt itse. Lapset voi vaihtaa koulua ja saada uusia kavereita. Muuta Espoo/Vantaa/Kirkkonummi/Kerava radan tai bussimatkan varrelle halvemmalle alueelle. Isällä lienee auto niin hän voi hakea tai tuuppaat lapset bussiin ja isä tulee vastaan. Pidä puolesi.

Ja kukas ne lapset sinne kouluun kuskaa, kun ovat pitkän vkl isällään

Vierailija
37/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”En kuitenkaan olisi taloudellisten seikkojen vuoksi valmis etä-äidiksi”

Tämä kyllä särähti korvaan

Tarkoitan, että äitiys on minulle tärkein asia enkö luopuisi lähivanhemmuudesta siksi että pääsisin asumaan halvemmalla / saisin omistusasunnon. Lapset on tärkeitä. Tosin kokonaisuuttahan tässä pohdin ja lapsille haluaisin hyvät asuinpuitteet ja jättää joskus perintönäkin jotain. Ap

Vierailija
38/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutan kauas niin ex vaatii lapset itselleen.

Siinähän vaatii. Mitään laillista oikeutta hänellä ei sellaiseen ole. Ei varsinkaan, jos teillä on yhteishuoltajuus ja sinä olet kykenevä lapsista huolehtimaan. 

Miksi lapset ei vois pääsääntöisesti asua isällä, jos isä asuu lähellä nykyisiä kouluj, yms? Äiti haluaa asumaan muualle, joten kompromissi lienee se että lapset ja isä jää helsinkiin ja äiti tapaa lapsiaan mahd. viikonloppuisin.

Vierailija
39/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan osakkeisiin? Riskialtista, menetän vielä loputkin.

Mistä sijoitusasunto että kannattaa?

Itse ostaisin Helsingissä ehkä Roihuvuoresta tai Puotilasta ja Espoossa Soukka-Kivenlahti alueilta.

Vierailija
40/54 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan muuteta ainakaan kouluikäisiä pois uuteen kouluun. Juuri näillä heittopusseilla menee elämä perseelleen vamhempien itsekkyyden takia.

Höpöhöpö. Ei koulun vaihto lapsen maailmaa riko. Tiedän kokemuksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä