Tekeekö jotkut ihmiset sellaista, että tahallaan esittävät ymmärtävänsä jonkun asian väärin?
Onko se jokin juttu? Että yritetään saada toiselle tyhmä olo, kun esitetään tahallaan ymmärtäneensä jokin asia väärin mitä toinen on selittänyt vaikka oikeasti olisi ymmärretty se mitä toinen tarkoitti.
Kommentit (38)
Tekee. Eivät tajua, että vaikuttavat itse idiootilta. Ignooraa ja heivaa moiset pellet.
Joskus kannattaa sitä omaakin viestintään miettiä, sanoilla on merkitystä.
No, tuotakin kyllä tapahtuu. Yksi tapa (monista) osoittaa, ettei ko. ihmisestä pidetä.
Mikä tuollaiselle olisi tarkoitus? Ehkä jotkut tekevätkin, mutta en ymmärrä miksi ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
No, tuotakin kyllä tapahtuu. Yksi tapa (monista) osoittaa, ettei ko. ihmisestä pidetä.
Näin. MInulle tätä ovat tehneet vanhempani, siskoni, aviopuolisoni jne ihmiset, joihin yleisesti ottaen pitäisi voida luottaa. Nyt ilman noita elämän ns. tukipilareita olo on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuollaiselle olisi tarkoitus? Ehkä jotkut tekevätkin, mutta en ymmärrä miksi ihmeessä.
Heidän tarkoituksensa on nostaa omaa surkeaa egoaan.
Juu,vihervasemmisto kaiken, mitä persut sanoo.
Monella asiakkaalla on sellainen tapa.
Tosin moni on oikeastikin tyhmä.
Ikävä kyllä tällaistakin todella tapahtuu. Toivoisin kyllä, että näin ei olisi. Voisiko tosiaan näin toimivat muuttaa sitä toimintaansa, jos oikein kauniisti pyytää? Myös omalla kohdalla, ei vain muiden kohdalla?
Kyllä sitä tapahtuu. Kysynkin aina onko henkilö tyhmä vai teeskenteleekö sitä? Koska kumpikin vaihtoehto on yhtä rasittava.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tällaistakin todella tapahtuu. Toivoisin kyllä, että näin ei olisi. Voisiko tosiaan näin toimivat muuttaa sitä toimintaansa, jos oikein kauniisti pyytää? Myös omalla kohdalla, ei vain muiden kohdalla?
Ei voi. Se on narsistinen piirre. Et voi olettaa että luonnevikainen haluaisi muuttua.
Tätä tapahtuu tällä palstalla ihan jatkuvalla syötöllä
Kaipa jotkut lusmut tyypit ymmärtävät asioita tahallaan väärin silloin kun se on heille itselleen edullista tai tuottaisi pientäkin ylimääräistä vaivaa. Esimerkiksi ympäristön roskaaminen puistoissa ja uimarannoilla.
Kyllä, ja on todella perustavanlaatuinen kikka.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa, kun tunnut olevan asiasta hyvin perillä, että mitä tuolla käytöksellä haetaan sitten?
Olen huomannut joskus työelämässä tällaista. Lisäksi samaan aikaan kompataan jotain toista henkilöä. Ilmeisesti tarkoituksena alentaa "väärinymmärretyn" asemaa ja parantaa kompattavan asemaa. Yksittäisenä tilanteena tuon vielä kestää, mutta jos se alkaa tarttumaan muihinkin, niin silloin tulee tukalat oltavat.
Kyllähän tuota tapahtuu. Se on yhdenlainen häiriö, toisinaan jopa merkki narsistisesta luonteesta. Monesti ovat muutoinkin sellaisia manipuloivia luonteita ja tuo tahallaan väärinymmärtäminen on nimenomaan yksi manipuloinnin muoto.
Pysyttelen kaukana tuosta ihmistyypistä, otan etäisyyttä heti kun huomaan että jollakulla on siihen taipumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa, kun tunnut olevan asiasta hyvin perillä, että mitä tuolla käytöksellä haetaan sitten?
Varmaan sun tarttis itse se keksiä.
Joo, muutama kateellinen nainen tehnyt tätä mulle esim opettaja, ja työkaveri. Monesti ovat ihmistyypiltään semmosia "minun täytyy sanoa viimeinen sana" -Jyriä joilla heikko itsetunto. ☺️
Kyllä ihmiset tekevät vaikka mitä saadakseen toiselle pahan mielen