Onko mummonmökin ostaminen maalta ihan utopistinen unelma?
Vieraalta paikkakunnalta, jossa ei tunne ketään. Paljon saa lukea juttuja, missä kylän asukkaat ovat suhtautuneet nuivasti vieraseen tulijaan. Onko noissa oikeasti perää. Mitä jos lähin naapuri onkin joku kylän hullu. Mitä kokemuksia teillä maallemuuttajilla on?
Kommentit (51)
Kylähulluja kannattaa kyllä varoa. Ne vaanivat usein näreikössä.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla??
Miten niin milöä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla??
Tuollainen mummonmökki harvoin käy takaukseen
Kiinnostaa miten kesämökkiläisiin suhtaudutaan mökkipaikkakunnilla. Tietääkö pakalliset jokaisen mökin omistajan? Esim. Möttöset tuolla ja Virtaset tuolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla??
Tuollainen mummonmökki harvoin käy takaukseen
Jotkut voi ostaa käteisellä.
Mummon mökkejä saa halvalla. Pistin silloisen kämpän myyntiin ja muutin pientä laittoa vaativaan tupaan. Asun sen verta syrjässä etten kuule juoruja. Kylällä käyn lähinnä näyttämässä nokkaani.
Yksinkertaisesti et jää kuuntelemaan juoruakkoja etkä aiheuta turhaa melua. Pärjäät kyllä 👍
Ihmisistä viis. Minulle taitaisi olla, koska en kestäisi syksyisin sisälle tunkevia lukkeja. Eikö niin käy kaikissa vanhoissa taloissa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä viis. Minulle taitaisi olla, koska en kestäisi syksyisin sisälle tunkevia lukkeja. Eikö niin käy kaikissa vanhoissa taloissa?
Lisää huonoja kokemuksia niin pääsen tästä unelmasta mummonmökistä järvenrannalla :)
Ap
Ihmiset on samanlaisia kaikkialla. Ei ole utopistinen unelma, siitä vaan.
Ei törmää ainakaan vihervassareihin, jos jotain positiivista asiasta etsii.
Hulluista on ihan tarpeeksi kokemusta eli elämäni aikana kaksi täyspsykoa on aiheuttanut paljon harmia, olen siis varovainen, mutta tarpeeksi suuri tontti? Ap
Ihmiset ovat pikkupaikoilla uteliaita, jos sinulla on kytköksiä paikkakunnalle: työ, sukulaiset tai jotakin muuta.
Jos menet pikkupaikalle asumaan, ole avoin. Paukauta heti ensimmäiselle uteliaalle faktat: "Olen Helsingistä, ostin tämän talon sattumalta, en ole töissä täällä, ei sukulaisia täällä. Haluan olla omissa oloissani".
Tämän jälkeen saat olla ihan rauhassa.
Mitä väliä mitä muut ajattelee? Ei ole pakko seurustella koko kylän kanssa. Mitä ne muka voi sulle tehdä jos eivät tykkää susta?
Mikä ettei, täällä päin, lähin naapuri kyllä, voi olla 500: n metrin päässä, ja syrjkylät ovat lähes tulkoon autioituneita.
Asuinkunnallanikin on lähes tulkoon nuo syrjäkylät autioituneet, Vain yhdessä kylässä on asukkaita.
1572 on tehty,Merkintöjä Ensimmäisistä asukkaista.
Tässä kylässä, on karjanhoito tiloja, sekä maanviljelystä, sekä yksi mansikkatila.
Ja on joitakin asukkaita joilla ei ole, mitään karjsnhoitoa eikä maanviljelystä.
Kylissä ei ole enää kyläkauppias eikä postia eikä baaria ja baaria ei ole , koko kunnassakaan.Mutta on ruokapaikka.
Eikä syrjäkylien autioituminen, ole tämän Kunnan ongelma.
Niin autioituu tai on autioituneita kokonaan Autioituneita kyliä on Suomessa varmasti paljon.
Pienet kunnat kärsii muuttotappioista
No minä Sanon, että mikä ettei, jos Haluat , etsiä itsellesi mummon mökkiä, Ja Asuinkelposta ehkä talviasuttavaa?.
Luulen, että sellainen löytyy, kyllä.
Ei muuta kun kannattaa ilmoitus laittaa , lehteen johonkin Paikallislehteen, Asunnot.fi palstalle.
Hyvää mummon mökin etsintää🤗🇫🇮🐔🐑🐰🌲🌳🏘️🏚️🏡🚜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää huonoja kokemuksia niin pääsen tästä unelmasta mummonmökistä järvenrannalla :)
Ap
Mummonmökit on perinteisesti kuivan maan mökkejä. Sellaisia saa halvalla. Järvenrantamökit on kalliimpia ja halutumpia. Voithan ensi alkuun vuokrata mökin koko kesäksi, niin pääset mökkielämän alkuun.
Yleensä ei ole sitä hullua mutta kannattaa pitää matalaa profiilia todella uudella paikkakunnalla, olla ihan neutraali. Ikinä ei tiedä kenet saa peräänsä.