+30 naiset, mistä ostatte vaatteenne?
Niin, mistä? Kaipa tämä on jotakin aikuistumista kun huomaan näin kolmenkympin kynnyksellä että niiden tunnettujen ketjuliikkeiden valikoima, joista ennen rytkyni ostin, ei oikein puhuttele enää. Haluaisin siis aika perusjuttuja, tyylikkäitä klassikoita kuten laadukkaita neuleita ja kauluspaitoja, kivoja hyvin leikattuja mekkoja... Mutta mistä niitä saa?
Tuntuu että kauppojen tarjonta on 90 % crop toppeja, revittyjä farkkuja, muodottomia hipster-kaapuja ja printtejä tyyliin "F*CK FRIDAY". Toinen ääripää on sitten joku Halonen, mistä saa niitä kukkatunikoita, valkoisia kaprileggingsejä ja terveyssandaaleja. Nekään ei ihan vielä puhuttele.
Kertokaa salaisuutenne!
Kommentit (39)
Minä menin kerran käymään Halosella ja lähes heti vartija tuli perään kyttäilemään. Kuvittelin katselevani vaatteita ihan normaalisti. En tajua.
Haloselta ja Cittarista. Lidlistäkin saa hyvää kampetta 30+
Mä shoppailin parikymppisenä Halosella 😅 Niillä oli silloin myös nuorten puoli.
H&M, Zara, Lindex, KappAhl, Cubus, Indiska, XXL, Vero Moda, Gant, Gina Tricot, Vila, Mango… Asun parin ison ostoskeskuksen lähellä. Ikää 43v. Noista kaikista löytyy hyvin klassisia ja nättejä perusvaatteita ja samoista paikoista ostan lastenkin vaatteet. Harvemmin ostan itselle mitään cropattuja, tai printtivaatteita.
Prisma ja Halpa-Halli. Niistä saa kaikki mitä tarvii.
Sokos, Stockmann, ja joka kaupungista löytyy ne omat siistimipien vaatteiden pienemmät kaupat. Merkkinä suosittelen esim Lauren Ralph Lauren. Hyvin simppeleitä ja yhteensopivia klassisia vaatteita. Joku Rils kotimaisista on ehkä kanssa.
Missä asut? Kekäleessä on klassista mutta ei mummoa. Sokos, Lindex, kappahl aikuisille.
Miten levinneet peput otetaan huomioon? Sen kohtaa koko on usein 3xl. Oudot tulee leikkauksista.
Jos kelpaa muutkin ehdotukset kuin kivijalkamyymälät Suomessa, niin suosittelen Vestiaire collectivea (merkkituotteiden second hand -nettikauppa) sekä Sezanea (ranskalainen merkki, tosi nättejä vaatteita, hyvä hinta-laatu -suhde).
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Kekäleessä on klassista mutta ei mummoa. Sokos, Lindex, kappahl aikuisille.
Kekälettä tulin myös suosittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sokos, Stockmann, ja joka kaupungista löytyy ne omat siistimipien vaatteiden pienemmät kaupat. Merkkinä suosittelen esim Lauren Ralph Lauren. Hyvin simppeleitä ja yhteensopivia klassisia vaatteita. Joku Rils kotimaisista on ehkä kanssa.
Lauren Ralph Lauren on Ralph Laurenin halpismerkki, jota mm. Zalando myy. Laatu on huonoa ja hinnat korkeat. Viidenkympin t-paita ei kestä pesua ja saumat ovat vinot heti uutena.
Monet brändit tekevät samaa eli ratsastavat nimellään ja myyvät kuraa halpismallistolla. Toinen esimerkki on Boss Orange.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekälettä tulin myös suosittelemaan.
Minäkin suosittelisin Kekälettä.
Ostatpa vaatteesi mistä hyvänsä niin kiinnitä ennen merkkiä tai brändiä huomiota vaatteen materiaaleihin ja viimeistelyyn. Polyesteri ja akryyli kannattaa jättää ostamatta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauren Ralph Lauren on Ralph Laurenin halpismerkki, jota mm. Zalando myy. Laatu on huonoa ja hinnat korkeat. Viidenkympin t-paita ei kestä pesua ja saumat ovat vinot heti uutena.
Monet brändit tekevät samaa eli ratsastavat nimellään ja myyvät kuraa halpismallistolla. Toinen esimerkki on Boss Orange.
Olen kyllä eri mieltä. On edullinen merkki, mutta ei se tarkoita mitään huonoa laatua. Itselläni hyvin paljon vaatteita, ja kestävät hyvin kulutusta. Ja pesua, ja kuivausrumpua. Värit ja mallit ovat klassisia. Itse olen ostanut USAsta omani, mutta tuskin Suomessa myytävät ovat huonompia.
Haloselta ostan kaikki housuni, sieltä saa tosi hyviä housuja tällaisille lyhyille, perseville ja reitevillle naisille. Sieltä löytyy myös hyviä juhlapaitoja, kun viitsii vain kiertää ja katsella. Tai ainakin meidän Haloselta löytyy. Sieltä löydän myös takit usein.
Aleksi 13 on toinen paikkani, josta löysin maanantaina peräti 6 paitaa (kolme erilaista kaksi kutakin) ja jakun, jota mieskin kehui. Yhdestä Stadiumista löydän lähes aina rennompaa, mutta läellä olevasta Stadiumista en löydä mitään.
En osta mitään, jos tuote ei miellytä täysin.
Kun teineillä jo mahtavat peräsimet, niin 30+:lla jättihanurit.
Zara, Mango, Other Stories (hm laadukkaampi ja kalliimpi pikkusisko), Carlings ja joskus Gina sekä Cubus.
Hei, minä olen tykästynyt Bypiasin tyyliin. Niillä ihanat nettisivut, kannattaa käydä vilkaisemassa. Myös kirpputoreilta ostelen.
Niin ja tykkään tehdä ostokseni ihan luonnossa, yritän tällä myös tukea kivijalkaa! Eli mieluiten sellaisia vinkkejä.
ap