Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee kirjojen tai postikorttien kuvittajaksi??

Vierailija
12.06.2021 |

Osaan piirtää aika hyvin ja erilaisia hahmoja.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele graafikoksi. Sen jälkeen tarvitsen vain lahjakkuutta ja hyvää tuuria.

Vierailija
2/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kuvalinkki johonkin työhösi. Näytän sen esimiehelleni, pääset eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opiskellut painotekniikkaa?

Vierailija
4/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajalla niitä tehdään harrastuksena.

Vierailija
5/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taiteilija painattaa itse postikortteja ja myy niitä. Olen itse jo vuosia ostanut joulukortit sellaiselta.

Vierailija
6/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On graafisen suunnittelun koulutus

Vierailija
7/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kirjojen kuvituksessa käytetään usein jo meritoituneita taiteilijoita, ei ole enää sellaista kustantamon vakikuvittajaa kuin ehkä 50 vuotta sitten. Pitää tehdä ensin uraa, ennenkuin pääsee listoille, ei ketä vain piirustelijaa hyväksytä. 

Vierailija
8/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työkokemusta, suhteita?

Vierailija
9/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kun kouluajalta olin harjoittelussa

Vierailija
10/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kun kouluajalta olin harjoittelussa

Millaisessa yrityksessä?

Vierailija
11/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksinkertaisesti teet ne itse. Piirrät kuvat ja painatat ja sitten yrität myydä. On myös useita sivustoja joilla voi myydä piirroksiaan ja niitä painatetaan vasta tilauksen mukaan.

Vierailija
12/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni taiteilija painattaa itse postikortteja ja myy niitä. Olen itse jo vuosia ostanut joulukortit sellaiselta.

Jep. Minunkin lähikaupassa on myynnissä jonkun taiteilijan omapainatteisia kortteja. Olen kannustukseksi ostanut muutaman. 

Etsyssä voi myydä myös. Harmi vaan, että postimaksut ovat aika kovat ulkomaille, joten sen puolesta ei ehkä kannata. Toisaalta Etsyssä vi myydä 'printables' -tuotteena kortteja, jotka toimitetaan vain digitaalisesti ostajalle ja he itse tulostavat ne. 

Vierailija
13/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alan kuvittajaksi, millaisia välineitä pitää hommata kotiin? Esim. jos piirrän vaikka kuvia jollekin kustantamolle , niin ?? t. ap

Vierailija
14/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksinkertaisesti teet ne itse. Piirrät kuvat ja painatat ja sitten yrität myydä. On myös useita sivustoja joilla voi myydä piirroksiaan ja niitä painatetaan vasta tilauksen mukaan.

Etsyssä varmasti menisi kaupaksi. Itse ainakin tykkäisin kauniisti tehdyistä yksilöllisistä korteista.

Vierailija
15/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alan kuvittajaksi, millaisia välineitä pitää hommata kotiin? Esim. jos piirrän vaikka kuvia jollekin kustantamolle , niin ?? t. ap

Riippuu ihan millä materiaaleilla tykkäät taiteilla. Sitten vain skannaat ne kuvitukset ja toimitat filen joko painoon tai eteenpäin myyjäsivustoille. Ihan samoin kuin valokuvat siirretään.

Vierailija
16/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli?

Vierailija
17/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan millä materiaaleilla tykkäät taiteilla. Sitten vain skannaat ne kuvitukset ja toimitat filen joko painoon tai eteenpäin myyjäsivustoille. Ihan samoin kuin valokuvat siirretään.

No tykkään piirtää käsin, mutta en omista esim. skanneria, onko tämä paha? Ja millaisen skannerin sitten tarvitsen? Vai voiko piirrustukset lähettää esim suoraan kirjekuoressa??? t. ap

Vierailija
18/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on graafisen alan koulutus, kuten väität, näiden asioiden pitäisi olla sinulla tiedossa.

Vierailija
19/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tykkään piirtää käsin, mutta en omista esim. skanneria, onko tämä paha? Ja millaisen skannerin sitten tarvitsen? Vai voiko piirrustukset lähettää esim suoraan kirjekuoressa??? t. ap

Missä koulussa suoritit tutkintosi, jos olet noin pihalla?

Vierailija
20/35 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muka graafisen suunnittelun koulutus mutta et edes tieda mita valineita tarvitaan?

Osta harppi ja lyijykyna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi