Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en jaksa tehdä itselleni mieluisiakaan juttuja?

Vierailija
12.06.2021 |

Tuntuu, että keho ja mieli on niin väsynyt ettei jaksa muuta kuin maata sängyssä ja palstailla tai katsella TikTok -videoita. Haluaisin mm lukea kirjoja joita minulla odottaa lukemattomina useampi kappale. Haluaisin maalata, aiheitakin minulla on mielessä useampi.
Haluaisin lähteä kävelylle ja piknikille hyvällä säällä, mutta jalat eivät kanna.

Mä en jaksa enää mitään.

N27

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä masennusta. Olet vain totaalisen kyllästynyt ja tylsistynyt? Kuulostaa ainakin siltä. Mulla itsellä on aikaisemmin ollut masennusta, mutta tämänhetkinen olotilani on tuollaista jota kuvailet, kyllästymistä ja innottomuutta. Päivisin odottaa että työpäivä päättyy. Sitten ei jaksakaa tehdä mitään kivaa tai "mukakivaa" lenkkeillä, liikkua tai mennä jonnekin. Sitä vain löytää itsensä yhä useammin kotoa kun mikään ei kiinnosta.

Nytkin odotan että kello tulisi yhdeksän että voisi mennä nukkumaan. Ja on pahus vieköön lauantai ja pitäisi nauttia vapaa-ajasta ja vapaaillasta ja olla kovin tyytyväinen. Mutta kun on tylsä päivä. Huomenna pakotan itseni pyörälenkille kun ei sada. Ei huvittaisi polkea niitä saamarin samoja pyöräteitä vuodesta toiseen, siihenkin kuulkaa kyllästyy.

N45

Täysin samat fiilikset! Tuntuu, että kaikki on tylsää!

Täälläkin samat fiilikset. Ajattelin jo, että olen varmaankin masentunut, mutta todennäköisesti olen vain kyllästynyt ihan kaikkeen.

Maksumuurin takana, mutta välillä pääsen yhden jutun lukemaan.

Tämä tunne on yleinen korona-ajassa.

https://www.nytimes.com/2021/04/19/well/mind/covid-mental-health-langui…

Vierailija
22/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TikTok on teinien juttu. Miksi sinä siellä aikaasi tuhlaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääke voi olla sinulle sopimaton. Se saattaa jopa pahentaa oireita.

Vierailija
24/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, kilpirauhas, rauta-arvot katsottu?

Vierailija
25/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä Tiktok-sovellus kokonaan/vähemmälle. Mielestäni suurin osa niistä videoista on tekemällä tehtyjä. Itse poistin sovelluksen kokonaan, koska katsoin, että niiden katseluun menee ihan turhaa aikaa. Joku liikuntaharrastus tilalle, niin kuulostaa jo paremmalta. ;) Vaikkapa kävelyä puistossa.

No mä olen elämässäni katsonut tasan yhden (1) Tiktok-videon netissä (en tietenkään ole asentanut sovellusta).

Tossa sateiden välissä tein puistokävelylenkin, ehkä 3 km. Pakkopullaa oli alusta loppuun, vaikka yritin ajatella ja asennoitua positiivsesti ja nähdä pienessä kaunista, ihailla luontoa jne shittiä.

Nyt olen koomannut illan sohvalla ja sängyllä herkkujen kanssa. Miten tätä "elämää" jaksaa vielä ehkä kymmeniä vuosia...?

Kysynpä vaan.

Ei sinun tarvitse jaksaa "elämää" kymmeniä vuosia. Aina on lupa lopettaa jo.

Vierailija
26/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla joku keino nousta suosta. Vaikka joku vitamiini tai juttu mitä voi tehdä.

Vierailija
27/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla joku keino nousta suosta. Vaikka joku vitamiini tai juttu mitä voi tehdä.

Kerro tänne, jos löydät.

Mä syön eri vitamiineja, hivenaineita ja ravinnelisiä.

Terveellinen ruokavalio, en ole ylipainoinen, liikun päivittäin, en käytä päihteitä, yritän nukkua niin hyvin ja paljon kuin mahdollista (nukahtamisvaikeudet tästä yleisahdistuksesta).

Uskon myös Jumalaan, mutta sieltä ei ole tullut ratkaisevaa apua tähän ikuiseen harmaa-maanantaiaamufilikseen.

Inhimillistä ystävyyttä kaipaan, olen erakko vastoin tahtoani.

Vierailija
28/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä masennusta. Olet vain totaalisen kyllästynyt ja tylsistynyt? Kuulostaa ainakin siltä. Mulla itsellä on aikaisemmin ollut masennusta, mutta tämänhetkinen olotilani on tuollaista jota kuvailet, kyllästymistä ja innottomuutta. Päivisin odottaa että työpäivä päättyy. Sitten ei jaksakaa tehdä mitään kivaa tai "mukakivaa" lenkkeillä, liikkua tai mennä jonnekin. Sitä vain löytää itsensä yhä useammin kotoa kun mikään ei kiinnosta.

Nytkin odotan että kello tulisi yhdeksän että voisi mennä nukkumaan. Ja on pahus vieköön lauantai ja pitäisi nauttia vapaa-ajasta ja vapaaillasta ja olla kovin tyytyväinen. Mutta kun on tylsä päivä. Huomenna pakotan itseni pyörälenkille kun ei sada. Ei huvittaisi polkea niitä saamarin samoja pyöräteitä vuodesta toiseen, siihenkin kuulkaa kyllästyy.

N45

Täysin samat fiilikset! Tuntuu, että kaikki on tylsää!

Täälläkin samat fiilikset. Ajattelin jo, että olen varmaankin masentunut, mutta todennäköisesti olen vain kyllästynyt ihan kaikkeen.

Maksumuurin takana, mutta välillä pääsen yhden jutun lukemaan.

Tämä tunne on yleinen korona-ajassa.

https://www.nytimes.com/2021/04/19/well/mind/covid-mental-health-langui…

Tunne on ollut jo kauan ennen koronaa. Kai mulle on vaan oikeesti tullut joku totaalinen kyllästyminen kaikkeen.

Vierailija
29/34 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tänne, jos löydät.

Mä syön eri vitamiineja, hivenaineita ja ravinnelisiä.

Terveellinen ruokavalio, en ole ylipainoinen, liikun päivittäin, en käytä päihteitä, yritän nukkua niin hyvin ja paljon kuin mahdollista (nukahtamisvaikeudet tästä yleisahdistuksesta).

Uskon myös Jumalaan, mutta sieltä ei ole tullut ratkaisevaa apua tähän ikuiseen harmaa-maanantaiaamufilikseen.

Inhimillistä ystävyyttä kaipaan, olen erakko vastoin tahtoani.

Se on se yksinäisyys mikä sen aiheuttaa eikä sitä paranna muu kuin muiden seura. Itsellä sama, elämäntavat kunnossa, terve, sinänsä kivaa ajanvietettäkin löytyy, mutta kaipaan ihmiskontakteja. Muutakin kuin kaupan kassan. Niitä on tosi vaikea saada tässä maassa.

Vierailija
30/34 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole vain yksinäisyydestä johtuvaa. Voihan se johtua myös fyysisistä syistä.

Vierailija
31/34 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata joku motivaatiota nostava väline, esim polkupyörä, eikä mitään romua, vaan sellainen maastopyörä jolla polkee hetkessä 50km.

Vierailija
32/34 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoista ongelmista kärsin

M28

Vierailija
33/34 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja fiiliksiä täällä kanssa.. kumpa jostain edes saisi jotain "kiksejä", päivästä toiseen laahustaen eikä mikään oikein herätä sen suurempia tunteita. Ei tämäkään varmaan masennusta, vaan just tuota tylsistymistä?

Vierailija
34/34 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputon palstailu ja TikTokin katselu ovat juuri ne asiat, mikä tuota aiheuttaa. Sinulla on tietty määrä dopamiinireseptoreita aivoissasi ja puhelimen tai tietokoneen räpläys, siis netissä oleminen vapauttaa dopamiinia niin paljon, että osa reseptoreista (dopamiinin vastaanottajista tms) menee kiinni kompensoidakseen sitä tulvaa. Sitten kun yrität tehdä jotain asiaa, mikä ei vapautakaan yhtä paljon dopamiinia ja osa reseptoreista on yhä kiinni, niin ne ne "tylsemmät" asiat eivät tunnu miltään. Jotenkin näin se kai menee, mikään aivojen asiantuntija en ole.

Jos netin käytön lopettaa kokonaan, niin ainakin itsellä huomattavaa parannusta ja motivaatiota tehdä muuta tulee jo viikossa, mutta kunnon toipumisessa menee kuukausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme