Oletteko myyneet kultaa, siis kultakoruja?
Kannattaako? Ajattelin viedä vanhoja kultakorujani aivan kultasepänliikkeeseen. En ole koskaan pitänyt kullasta, ex osti 1990-luvulla kultaketjuja, -korviksia ja rannekoruja.
Kommentit (26)
Olen myynyt. Soittivat jostain kultafirmasta pari vuotta sitten ja kysyivät, haluanko myydä kultakorujani. Sanoin, että ok, jos se kerran on niin helppoa ja harmitonta kuin puhelimessa väitettiin. Oli se. Korut pussiin ja pussi postiin, ja jonkin ajan päästä oli rahat tilillä. Yllättävän hyvin niistä jopa maksettiin, ja itsellä ne pyöri vain jonkun vanhan korurasian pohjalla tyhjän panttina.
Muutaman kesäsatasen jos saisi juurikin noista mitkä olleet käyttämättöminä parikymmentä vuotta
Joo olen, ihan kauppakeskuksen kultasepänliikkeeseen vein.
Mitä myit ja saitko kuinka paljon?
Vierailija kirjoitti:
Joo olen, ihan kauppakeskuksen kultasepänliikkeeseen vein.
No en todellakaan.
Juuri tuo vanhempi kulta on erittäin arvokasta.
Nuo ostajat huijaavat ihmsiä tosi rankasti.
Itse olen joistakin käyttämättömistä vanhoisa kultakoruista teettänyt uusia nykyaikaisempia koruja.
Ja joitakin vanhoja pidän edelleen juhlissa.
Ovat erikoisia, eikä löydy samanlaisia koruja muilta.
Olen ymmärtänyt että kultasepänliike luotettavin paikka myydä, nämä kultarahaksi.fi ym huijaavat
Olen. Kultasepänliikkeeseen vein kultaisen rannekorun. Kultaseppä punnitsi korun mun silmien edessä.
Ilmaiseksi saa arvion monelta firmalta mutta naurettava hinta kultakoruista. Jos et ole aivan perse auki ja ruokaa vailla niin ei kannata myydä.
Itse kävin Rasmussenille viemässä, täytyy muistaa, että nuo ”kultarahaksi”- ja kultasepänliikkeet vetää aina reilusti välistä.
Myin. Rahat tuli nopeasti tilille, mitään kuittia en koskaan saanut. Ja selväähän oli että summa jonka saat on huomattavasti pienempi kuin itse vaa’alla mittaamalla ja maailmanmarkkinahinnasta laskemalla saa.
Sain perinnöksi korulippaan aivan täynnä koruja Joista oli aika ajanu ohi korviksetkin oli aivan kälysiä. Vein kultasepälle kaiken kultaseppä osti sain 600 euroa.
Kyllä kannatti muuten lipas vaan keräisi pölyä.
Joskus meinasin.
Heikostihan niistä maksetaan, vaikka kullan hinta on korkealla. Ostajakin meinaa nimittäin tehdä tiliä niillä ja se onnistuu vain jos ostaa halvemmalla.
Olisin saanut niin vähän, että päädyin säästämään kullan huonojen päivien varalta. Ehkä ne käyvät maksuvälineenä kun euro romahtaa tai sota alkaa.
Ei kannata myydä vanhoja kultakoruja.
Ne monet ovat kultasepän arvokasta taidekäsityötä. Järkyttävää, että niitä sulatetaan.
Olen myynyt kultasepän liikkeeseen ja yllättävän kevyitä ne rikkinäiset ja parittomat korvikset olivat, jonkun kympin sain mut hyvä niin.
Voisin aivan hyvin käyttää vaikka 100 vuotta vanhoja kultakoruja. Ei mitään ongelmaa.
Ehkä jotkut 20-30 vuotta vanhat vaikuttavat nyt vanhanaikaisilta.
Myin minä kultaani männävuosina. Puolen tunnin varveista velotin satosen. Nykyisin tuosta ruppanasta ei makseta enää mitään joten joudun polkemaan sitä ihan itsekseni. Puhun siis maastopyörästäni joka oli uutena kylän komein.
Mulla on ollut monta, monta vuotta provikkapalkkainen kirppispaikka.
Yhdessä kirppiksessä paikka oli yli 3 v, nykyiselläkin on ollut vuosikausia.
Ensimmäisessä myynti meni seuraavasti
Myynti oli 10 e, sain ottaa 7,5 eurolla muista pöydistä.
Otin aina kultakoruja, kun niitä oli tarjolla.
Kauppa ei käy enää niin hyvin, kyllä nytkin saan väh korvisparin per puoli vuotta,
Myytävät tulevat muilta, lähinnä tällä hetkellä saan vaihtokaupoissa lastenvahtipalveluja vastaan.
Koruja on minigripp pussillinen ja en todellakaan ole niitä myymässä.
Vaikka koti on hyvin karsittu, nämä pidän niin pitkään, kun on mahdollista. Hyvä olla pesämuna, jonka arvo vain nousee.
Yleensä kultakoruissa maksaa se työ ja katteet, ei materiaali.
Eli älä pety kun satasen maksaneesta sormuksesta sulle maksetaan 7€.
Olen
Ne oli rikki ja jalusin pois nurkista
80 euroa Kai sain