Kaikkien ehdokkaiden asema ei ole sama
Takavuosina kotikuntani ja kotikyläni vaaleissa oli ikävä tunnelma.
Nykyään ei enää kyseinen kunta ole itsenäinen, mutta olin siellä kerran kuntavaaleissa ehdokkaana eräässä pienpuolueessa, joka ei ollut eduskuntapuolue.
Ensinnäkin sain jo siitä hirveät vihat ja raivot päälleni, koska oli totuttu vaan siihen yhteen ja samaan. Kaikki uusi oli kauhistus ja minua vaadittiin jo vietäväksi mielisairaalaan ja osa jopa toivoi minulle kuolemaa. Ei siis mitään uusia näkökulmia saanut tuoda. Kyläyhdistys oli aina tukenut x määrällä oman kylän ehdokkaita rahallisesti, mutta minä olisin saan sietänyt saada turpiini ja selkääni. Ääniä ei siis tullut. Olin siten ilmoittanut ehdokkuuteni hyvissä ajoin, mutta viimehetkillä päättikin eräs toinen ikäiseni nuori lähteä kylästä ehdokkaaksi ja siihen tuttun ja turvalliseen puolueeseen.
Ja kyllä häntä kehuttiin ja minua haukuttiin, ihan julkisesti. Hänelle annettiin tukea ja rahaa ja puhuttiin, että onneksi se järkimies lähti ehdolle opettamaan minunlaiselle mielisairaalle, miten ollaan ja eletäänn ja hän pääsi valtuustoon.
Kuitenkin hän muutti miltei heti vaalien jälkeen "kirkonkylään" ja tietty ajoi niitä hänen uuden kotikylänsä ja "kuntakeskuksen" asioita. Kunnalla oli rahapula ja säästää piti. Säästöt kohdistui meidän kylälle, kun kukaan ei olut enää kylää puolustamassa. Loppui julkinen liikenne, kun kunta ei tukenut, katuvaloihin ei tullut korjauksia ja lisäyksiä, teitä ei hoidettu ja koulukin vietiin. kuntakaan ei suostunut enää markkinoimaan tontteja uusille asukkaille vaan ne myytiin "paremmilta paikoilta"
No minuahan syytettiin tästä kaikesta, kun olin niin paska poliitikko ja en laittanut vastaan ja tehnyt sen eteen mitään, että kaikki vaan ajettiin alas. Eli minua syytettiin toisten tekemisistä eikä minun alunperinkään annettu eikä haluttu antaa vaikuttaa. Tätä toista kaveria, joka muutti pois, kehuttiin ja kiiteltiin, vaikka hän oli kin näiden palvelujen lakkauttamisen kannalla. vain minä olin syyllinen.
muutin pois koko kaatopaikalta. Rähiskööt keskenään. Kuulemma aika surullista on siellä meininki nykyisin.
Ei kai kukaan mitään pippelinpyörittäjien puoluetta äänestä