Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistojen pääsykokeissa tänä vuonna järjestettiin maskittomille omat tilat

Vierailija
11.06.2021 |

https://www.unifi.fi/uutiset/ukk-valintakokeet-2021

"Hakijat, jotka eivät halua/suostu koetilanteessa käyttämään maskia, tekevät kokeen maskittomille varatussa tilassa."

"Lähtökohta on, että kokeet järjestetään niin turvallisesti kuin mahdollista. Siksi valintakokeessa edellytetään maskin käyttöä. Korkeakoulu ei voi kuitenkaan velvoittaa maskin käyttöön, eikä maskin käytöstä kieltäytyvältä hakijalta voida evätä valintakokeeseen pääsyä. Sen vuoksi hakijat, jotka eivät suostu käyttämään valintakokeissa maskia, sijoitetaan erilliseen, maskittomille varattuun tilaan. Kyse ei kuitenkaan ole yksilöllisistä järjestelyistä. Henkilöt, jotka kieltäytyvät periaatteellisista syistä käyttämästä maskia, sijoitetaan keskenään samaan tilaan. Heille ei tarjota maskista kieltäytymisen perusteella yksilöllistä tilaa valintakokeen tekemistä varten. "

Jos minä olisin ollut hakemassa, niin olisinpa sitten taatusti kieltäytynyt käyttämästä maskia. Se, että olisi saanut erillisen koetilan, ei olisi ollut mikään rangaistus, vaan voitto!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Jos maskittomia olisi ollut vähän, niin sen parempi heille itselleen! Sellaisessa tilassa on varmasti paljon vähemmän hälyä ja härdelliä kuin tilassa, jossa on kenties jopa satoja ihmisiä. Pystyy siis keskittymään itse pääsykokeeseen paljon paremmin!

Vierailija
2/5 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti levisi maskipäiden kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Jos maskittomia olisi ollut vähän, niin sen parempi heille itselleen! Sellaisessa tilassa on varmasti paljon vähemmän hälyä ja härdelliä kuin tilassa, jossa on kenties jopa satoja ihmisiä. Pystyy siis keskittymään itse pääsykokeeseen paljon paremmin!

Yliopiston ei ole pakko järjestää erillisiä tiloja maskipäille, vasn heidän on tultava samaan tilaan kuin normaalit ihmiset

Vierailija
4/5 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomilta tulisi estää opiskelu

Vierailija
5/5 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli lääketieteellinen syy olla käyttämättä maskia niin lääkärintodistus piti toimittaa yliopistolle etukäteen.

Maksuttomat teki kokeen erillisessä tilassa.