Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks osa teitittelee korostuneesti?

Vierailija
11.06.2021 |

Jos on yksin liikkeellä? Tää alkoi kun olin joku 28 v tms. Mun mielestä typerää ja hölmöä.. :D Jos esim mua vanhempi teitittelee oikeen kuuluvaan ääneen tms... Tekeekö ne sitä tahalteen?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan pitää etäisyyttä.  Esimerkiksi lääkärit usein teitittelevät nuoriakin ihmisiä.

Sitten suhteeseen ei tule liikaa tutunomaisuutta ja väärää läheisyyden tuntua.

Perus asiallista käytöstä.

Vierailija
2/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan nykyään enää teitittelee?

En teitittele töissä enkä vapaalla, koska mielestäni siihen ei ole mitään syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuunnella napinaa siitä, miten nuoret ovat epäkunnioittavia.

N18

Vierailija
4/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan pitää etäisyyttä.

-Ööö, aika epäkohteliasta jos menee palveltavaks ja aspa sit haluaakin "pitää etäisyyttä"?? :D Mitä ihmettä?! Siiis palvellaan, ei palvella, palvellaan vai ei?! :D Häh??

Vierailija
5/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten suhteeseen ei tule liikaa tutunomaisuutta ja väärää läheisyyden tuntua.

-Mitä hittoa?? :D Luuleeko joku aspa sit vähän liikoja itestään?!?!?!? :DD Siis mitä hittoa mitä ihmisten päässä liikkuu?

Vierailija
6/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ne vasta epäkunnioittavia muita kohtaan onkin. Näin ratikassa, kun äkäinen vanhempi akka hätisti pienen lapsen pois penkiltä sanoen, että mene äitisi viereen. Siis tyyliin nosti lapsen pois penkiltä. Ja siellä ratikassa olisi ollut myös muita paikkoja vapaana, myös ne vanhuspaikat siinä matalassa osassa.

Vierailija
7/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni enemmän särähtää korvaan, kun asiakaspalvelija käyttää iäkkäästä ihmisestä "sä"-sanaa ja huikkaa iloisesti "moikka", kuten tänäänkin edessäni kassalla. Kyllä minä kolmekymppisenä teitittelisin ja olisin muodollisempi vanhuksia kohtaan.

Vierailija
8/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni enemmän särähtää korvaan, kun asiakaspalvelija käyttää iäkkäästä ihmisestä "sä"-sanaa ja huikkaa iloisesti "moikka", kuten tänäänkin edessäni kassalla. Kyllä minä kolmekymppisenä teitittelisin ja olisin muodollisempi vanhuksia kohtaan.

Ehkä heillä on eri näkemykset asiaan. Minusta kaupassa kaikkia asiakkaita on ihan ok kohdella samalla tavalla, myös sinuttelemalla. Se sinuttelu ei enää nykymaailmassa ole sellainen kirosana kuin joskus isomummon nuoruudessa.

Vierailija
9/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-koska en ole sinun kaverisi, sukulaisesi tai muu läheisesi

-haluan antaa sinulle tilaa ja pysyä etäämmällä, samalla saan myös itse tilaa

-teitittelen myös asiakkaille - siinä se onkin erittäin tärkeää, sillä vaikka teen asiakaspalvelua, niin työni on viranomaistyötä kuitenkin ja esim. voin tehdä päätöksiä, joista voi napsahtaa asiakkaalle sakkoa. Teitittely on erittäin kohtelias keino muistuttaa asiakasta tästä eriarvoisuudesta. Muistuttaa siitä, että ei olla kavereita, ollaan kohteliaan etäisiä ja hommat pyritään hoitamaan molempia osapuolia tyydyttävästi.

Teittittely on pahasti ala-arvostettua. Olenkin joskus piruuttani ajatellut, että mitä asiakas tuumaisi jos alkaisin puhua ns. alentuvaa kolmatta subjektia eli siis tyyliin 'onko Hulda muistanut nyt varmasti täyttää tämän lomakkeen, eihän Hulda nyt vain rasita itseään liikaa, ottaahan Hulda sitten itselleen kopiot tästä'.

Vierailija
10/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassamme on vieläkin niitä, jotka ovat saaneet kunnollisen kotikasvatuksen sivistyneessä kodissaan. Minun vanhepani esimerkiksi teitittelivät 1960 luvulla omia vanhempiaan!

Oi aikoja, voi tapoja

Vierailija
11/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tselleni enemmän särähtää korvaan, kun asiakaspalvelija käyttää iäkkäästä ihmisestä "sä"-sanaa ja huikkaa iloisesti "moikka", kuten tänäänkin edessäni kassalla. Kyllä minä kolmekymppisenä teitittelisin ja olisin muodollisempi vanhuksia kohtaan.

-Tässä oli nyt kyseessä se, kun NUORTA ihmistä, teititellään. Kuulemma suht nuoren näköstäkin, oon 30 v. :D Että MIKS?!!?!? :D