Mies kateellinen palkankorotuksestani?
Valmistuin sosiaalityöntekijäksi ja sain tuntuvan palkankorotuksen, koska olen ollut samassa työpaikassa suht kauan ns. epäpätevänä (lastensuojelun sosionomi, mutta tehnyt sosiaalityöntekijän tehtäviä sijaisena). Eli työkokemus ja tutkinto korotti palkkaa useammalla sadalla eurolla, mikä mielestäni on ansaittua työn vaativuuden huomioon ottaen. Monetkaan eivät jaksa olla lastensuojelussa näin montaa vuotta, mitä itse olen ollut.
Mieheni on sähköinsinööri ja hän on aiemmin tiennannut minua enemmän, mutta ei todellakaan huonopalkkainen hänkään.
Viime perjantaina olin ostanut skumppaa palkankorotusta ja tutkintoani juhlistaakseni ja hän oli nyrpeänä koko illan. Ei juonut edes lasillistaan tyhjäksi vaan häipyi nukkumaan liioitellun aikaisin. :D (Mikä ongelma, että mies ei juo tarpeeksi alkoholia! No ei, vitsit sikseen.) Hän on viikon mittaan osoittanut merkkejä, jotka tulkitsen kateudeksi. Mainitsin, että ehkä kohta voin ostaa uuden auton ja reaktio oli tyrmäävä. "Ei ei ei. Ei kannata." Suunniteltiin pientä kotimaanmatkaa heinäkuulle ja hän sanoi, että minähän voin kustantaa koko lystin, jos kerran reissuun haluan. Ja sama homma ystäväpariskunnan häälahjan kanssa. Että minähän voin maksaa häälahjan yksin, koska minun ystäviähän ne ovat. Totta, että minun kautta heihin tutustuttiin, mutta ihan samalla lailla hänkin siellä häissä söisi ja joisi.
Aiemmin ei siis ole ollut juurikaan riitaa rahasta, kulut menneet 50/50 vaikka hänellä oli aiemmin parempi palkka.
Mitä tässä pitäisi nyt tehdä? Vaihtaa huonompipalkkaiseen duuniin? Tuntea syyllisyyttä, etten ole palkkani arvoinen?
Kommentit (4)
Tuohan olis ideaalitilanne. Jo Simo Salminen aikoinaan rotestilaulussa lauloi että "tarttis saada muijallekin töitä, ittestä ei oo niin väliä juu..."
Et voi mitään miehen huonolle itsetunnolle. Anna kiukutella, tai sano että valittaa sun työnantajalle. Ethän sinä ole syypää palkkasi nousuun. Jestas miten lapsellista, olisi tyytyväinen!
Ja taas niin huono provo kuin vaan voi olla 😢
En jaksais katsoa tollasta äijää. Ylipäätään kaikki murjottajat ja v-ttuilijat on turn off, jotka karsin pois elämästäni.