Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirje ulkomaille julkkikselle

toivoosaavansanimmarin
10.06.2021 |

Mä aattelin tässä lähettää nimmaripyynnön julkkikselle ja en oo saanu tolkkua kaikista asioista niin aattelin kypsästä täällä.

-onko kirjekuorien koolla väliä?

-jos kirjoitan kuoreen osoitteen ja laitan kansainvälisen postimerkin voinko tiputtaa kirjeen sellaiseen laatikkoon?

-haluaisin siis nimmari takaisin eli minun pitää laittaa kuoren sisälle toinen kirjekuori mihin henkilö voi vastata minulle eli miten kirjoitan oman osoitteeni? Kirjoitanko sen samalla tavalla kuin Suomen sisällä kirjeisiin mutta enkuksi vai pitääkö minun muuttaa/lisätä jotain? Riittääkö pelkkä postimerkki eihän siihen tarvitse leimaa hankkia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeitä vankilaan?

Vierailija
2/5 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat vankilalla? Oon lähettämässä kirjeen ulkomaille en vankilaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta lähtevään kirjeeseen suomalainen postimerkki ja riittävä maksu siihen maahan mihin menossa.

Paluukirjekuoressa oma osoite ihan normaalissa muodossa kuten Suomessakin, mutta lopussa Finland ja postinumerossa mielellään FI-etuliite. Mutta siihen ei tietenkään käy suomalainen postimerkki vaan olisi oltava lähetysmaan merkki tai merkkejä riittävällä arvolla. Kirjekuoren koolla ei väliä kun ei ylitä mitään normaaleja rajoja.

Vierailija
4/5 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat nimmarin, niin kannattaa laittaa kirjeen mukaan sellainen lipuke joka maksaa kirjemaksun takaisin, niitä saa postista.

Vierailija
5/5 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä homma toimii niin, että laitat miel. englanniksi tai muulla sopivalla kielellä pyynnön nimmarista kirjeeseen. Laita kirje isoon kuoreen ja sitten laita sisään pienempi tai taitettu kuori, jossa on oma nimesi ja osoitteesi.

Jotkut lähettävät ostamansa fanituotteen, esim. julkkiksen kuvalla varustetun kortin tms. johon sen nimmarin pyytävät. Eli laita sekin kuoreen.

Älä sulje kuoria!

Sitten marssit postiin ja pyydät kansainvälisen vastauskupongin, laitat sen ison kuoren sisään ja suljet sen. Sitten pyydät postimerkin isoa kuoren lähettämistä varten. Liimat postimerkin ja jätät postin kuljetettavaksi.

Kansainvälinen vastauskuponki on siis sellainen maksamasi lappu, jolla vastaanottaja voi saada paikallisesta postista postimerkit sinulle palautettavaa kuorta varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän