Näetkö enneunia, jotka toteutuvat?
Itse näen aika paljon enneunia ja pari on jäänyt mieleen.
Isäni syöpä uusiutui n. 6 vuotta sitten ja näin sinä syksynä enneunen. Siinä unessa oli kaunis kevät päivä, aurinko paistoi ja linnut lauloi. Istuttiin meidän kylän siunauskappelissa ja alttarilla oli valkoinen arkku + tuttu pappi, joka teki hautaansiunaamisen tai mikä se nyt onkaan oikealta nimeltään, kun pappi sanoo sen "maasta sinä olet tullut jne.", mutta en kuullut minkä nimen tuo sanoi.
Kerroin tuosta unestani aamulla äidilleni ja muistan vielä sanoneeni, että meillä on ensi keväänä hautajaiset.
Äitini vastasi, että höpö, höpö. Niin varmaan joo onkin.
Noh, tuli kevät, tasan 6kk kuukautta tuosta unesta ja tuo uni toteutui. Isälläni oli valkoinen arkku, sama pappi siunasi, linnut lauloi ja oli ihana kevä päivä.
Olen myös nähnyt siskojeni vauvat enneunissa. Neljä kertaa ja joka kerta tuo uni on pitänyt paikkansa.
Olen myös jo pikkutytöstä asti pystynyt ennustamaan toisten raskaudet. Jopa silloin, kun kyseinen henkilö ei ole itse vielä tiennyt olevansa raskaana.
Kommentit (6)
on jotain ikävää tulossa. Niissä on sellainen tietynlainen ahdistavaisuus. Ei tule kaikista painajaisista.
Yleensä niihin liittyy vesi (likaista) ja hukkumisen uhka.
Tosin en noin yksityiskohtaisesti kuin kuvailemasi hautajaiset, mutta joku seikka unessa on kiinnittänyt huomioni (tyyliin vaikka käyttämieni kenkien väri) ja olen muistanut unen kun se on "käynyt toteen". Mukavien unien kohdalla toivon aina, että nekin olisivat enneunia kun taas painajaisten kohdalla olen tyytyväinen, että uneni ovat toteutuneet vain muutaman kerran ja nekin näin joskus teini-ikäisenä.
se on vähän ahdistavaa. Harvoin mitään iloisia asioita.
vielä syksyllä. Jouluna hänen kuntonsa alkoi huononemaan ja keväällä hänen kuntonsa huononi todella nopeasti.
Mutta syksyllä kaikki olivat vielä sitä mieltä, että kyllä hän selviää jne. Vaikka isäni kyllä taisi syvällä sisimmässään tietää, että se on menoa nyt.
ap
Vaatinee himpun selittämistä tuo "valvehaave", en siis itsekään osaa niitä tarkemmin nimetä. Eli muutaman kerran kun olen ollut vain, tekämättä ja aktiivisesti ajattelematta mitään kummempaa, on mieleeni jostakin tullut äärimmäisen selkeä mielikuva jostakin tietystä tilanteesta. Yleensä liittyvät toistaiseksi tuntemattomiin henkilöihin, jotka tulen myöhemmin tapaamaan.
Pari esimerkkiä.. Yhdeksän vuotta sitten, kesken lenkin, mieleeni tuli kuva neljä-viisivuotiaasta tytöstä, joka juoksee luokseni. Tytöllä oli vaaleanruskeat saparot, silmälasit ja selkeästi tietynlaiset kasvonpiirteet. Hiukan tapahtuman jälkeen veljelleni syntyi tyttö, josta kasvoi tismalleen tuon mielikuvan näköinen lapsi. Ja ei, hän ei näytä samalta kuin muut suvun lapset ja on ainut noinkin nuorena lasit saanut, joten en usko ajatelleeni muita sukulaisia.
Toinen tapaus liittyy abikevääseen. Nukkumaan mennessäni "näin" vieressäni nukkahtamassa olevan, keltaiseen kantoliinaan käärityn pikkuisen, jolla oli tummat nappisilmät ja maitokahvin sävyinen iho. Puoli vuotta myöhemmin olin suunnitellun yliopiston sijasta au pairina, ja useasti nukutin afrikkalais-eurooppalaisen perheen pikkuista keltaisessa liinassaan päiväunille vieressäni.
Nämä kaksi saivat minut uskomaan siihen, että joku tuolla jossakin tietää, minne matkaani teen, ja tahtoo toisinaan antaa minunkin nähdä jotakin. Lisääkin näitä on tullut, mutta nuo olivat ensimmäiset ja siksi ehkä mieleenpainuvimmat. Sikälikin olen kiitollinen näistä "näyistä", että ne ovat olleet luonteeltaan sellaisia, ettei niiden pohjalta voi alkaa elämäänsä ohjaamaan uusille urille, vaan ne toteuduttuaan muistuttavat siitä, että elämäni on kulkemassa "oikeaan" suuntaan.
Monesti juuri ennen kun raskaustesti on tehty. Näitä on ollut yhteensä noin 10.
Ukkini kuoleman näin myös unessa viikkoa aiemmin.