Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viimeisin lupaus siitä, missä vaiheessa maskeista voidaan luopua?

Vierailija
10.06.2021 |

Tai siis kun ensin sen piti olla kesän alussa, sitten heinäkuussa, sittemmin venytettiin kesän loppuun, jossain vihjailtiin että koko loppuvuosi... Onko nyt annettu mitään ajankohtaa, rokotuskattavuutta tai viikoittaista tartuntamäärää? Vai meneekö tämä nyt niin, että maskeista luopumisesta ei edes keskustella, ja sitten meillä vaa on maskit loputtomiin, oli se perusteltua tai ei?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskista voit luopua juuri nyt. Et tarvise valtion tai thl:n lupaa. Se on vähän kuin tutti, voit vierottautua siitä. Äiti haluaa että pidät tuttia kolmekymppiseksi, mutta sun ei tarvii uskoa. Se on kontrollloiva, manipuloiva äiti joka sulta sitä vaatii.

Niin, mutta mä kysyin, onko missään ollut virallisen maskisuosituksen osalta puhetta siitä, milloin se loppuu. En tässä kysellyt lupia koska itse saan tehdäö jotain, vaan mua kiinnostaa nyt tämä virallinen suositus. Että aiotaanko jatkaa loputtomiin vai onko ideana, että se joskus päättyisi - ja jos, niin koskakohan?

Etkö osaa itse ajatella mitään?

Olet kuin hypnotisoitu.

Ensinnäkään maskit eivät suojaa viruksilta ja mitään maskipakkoa ei ole.

vastasin sulle jo äsken, mutta lisään vielä sen, että itse en joudu esim. työssä käyttämään maskia. Mutta osa ihmisistä joutuu, eivätkä he saa valita sitä itse, vaikka kuinka "ajattelisivat itse". Eli maskisuosituksella on merkitystä aika monen työntekijän arkeen.

Vierailija
22/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo missään vaiheessa kuullut että vois loppua ennen syksyä. Viimeksi joku taisi kertoa, että kun e 70% on täynnä niin katsotaan missä vaiheessa epidemia on ja sitten päätetään.

Esim. tässä lupaillaan, että jo kesäkuussa eroon maskeista:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8dfb66d9-e4be-487c-968e-ae07a936…

Eipä näytä toteutuvan.

Tässä lupaillaan heinäkuuta:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutiset-sai-haltuunsa-hallituks…

Ja sitten sinäkin muistat ne lupaukset syksystä. Kyllähän tämä vähän siltä kuulostaa, että hivutetaan koko ajan kauemmas ja kauemmas. Uskotko itse tosissasi, että syyskuussa ei enää ole maskisuositusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskista voit luopua juuri nyt. Et tarvise valtion tai thl:n lupaa. Se on vähän kuin tutti, voit vierottautua siitä. Äiti haluaa että pidät tuttia kolmekymppiseksi, mutta sun ei tarvii uskoa. Se on kontrollloiva, manipuloiva äiti joka sulta sitä vaatii.

Niin, mutta mä kysyin, onko missään ollut virallisen maskisuosituksen osalta puhetta siitä, milloin se loppuu. En tässä kysellyt lupia koska itse saan tehdäö jotain, vaan mua kiinnostaa nyt tämä virallinen suositus. Että aiotaanko jatkaa loputtomiin vai onko ideana, että se joskus päättyisi - ja jos, niin koskakohan?

Olet kuin hypnotisoitu.

Ap ei väittänyt että maskit suojaisivat viruksilta. Hän on vain kiinnostunut maskisuosituksen päättymisestä. Miten asioista kiinnostuminen tekee ihmisestä hypnotisoidun? Minäkin olen kiinnostunut hyvin monista asioista vaikka kukaan ei ole minua hypnotisoinut.

Vierailija
24/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kanssa, onko maskivalmistajille ja -myyjille luvattu jotakin.

En ihmettelisi, vaikka olisikin!

Vierailija
25/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin hypnotisoitu.

Ap ei väittänyt että maskit suojaisivat viruksilta. Hän on vain kiinnostunut maskisuosituksen päättymisestä. Miten asioista kiinnostuminen tekee ihmisestä hypnotisoidun? Minäkin olen kiinnostunut hyvin monista asioista vaikka kukaan ei ole minua hypnotisoinut.

Juuri näin! Ja tiedän, ettei maski suojaa viruksilta, varsinkin kun korona leviää aerosoleina hengitysilman kautta.  ap

Vierailija
26/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukehdun siihen helteillä. Olen luopunut jo. Jos saa istua niin pystyn jotenkuten pitämään mutta en liikkuessa. 

Mites kuvittelet että Aasiassa pärjätään maskien kanssa kun 7 kuukautta vuodessa on yli 30 astetta lämmintä? Kummasti vaan pystytään olemaan maski naamassa joka ainut kerta kun kotoa poistutaan. Mutta sulla vaikeeta kun lämpötila nousi ensimmäistä kertaa yli kahteenkymppiin. Tsemppiä hei!

Vierailija
27/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukehdun siihen helteillä. Olen luopunut jo. Jos saa istua niin pystyn jotenkuten pitämään mutta en liikkuessa. 

Mites kuvittelet että Aasiassa pärjätään maskien kanssa kun 7 kuukautta vuodessa on yli 30 astetta lämmintä? Kummasti vaan pystytään olemaan maski naamassa joka ainut kerta kun kotoa poistutaan. Mutta sulla vaikeeta kun lämpötila nousi ensimmäistä kertaa yli kahteenkymppiin. Tsemppiä hei!

Mistä tiedät, ettei heillä ole vaikeaa tai tukalaa Aasiassa maskien kanssa?

Vierailija
28/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ainakaan Espoossa enää käytä kuin vajaa puolet kaupassakävijöistä. Hiostavat.

Kylläpäs käyttää ainakin tänään prismassa n. 80%:lla maskit päässä:)

Vierailija
29/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut jo. Eiköhän ne maskit ala katukuvassa kesän aikana vähenemään. En usko, että maskeista on juurikaan hyötyä koronan, varsinkaan varianttien, torjunnassa. Ahdistaa se massiivinen jätemäärä, mikä maskeista syntyy joka päivä.

Vierailija
30/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiltisti ihmiset maskeja vielä käyttävät. Kaupassa varmaan 90% oli maskit naamalla. Itse en enää käytä, kun tartuntoja ei täällä päin juurikaan ole ollut.

Vierailija
31/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että asun Aasiassa.

Maskipakko ollut täällä jo 15 kuukautta ja kummasti 100% väestöstä, mukaan lukien sairaat, vanhukset ja taaperot pystyvät maskia käyttämään tilanteessa kuin tilanteessa. Enkä ole kertaakaan kuullut valitusta asiasta joten vaikeaa ei ole ollut.

Vierailija
32/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskipakko ollut täällä jo 15 kuukautta ja kummasti 100% väestöstä, mukaan lukien sairaat, vanhukset ja taaperot pystyvät maskia käyttämään tilanteessa kuin tilanteessa. Enkä ole kertaakaan kuullut valitusta asiasta joten vaikeaa ei ole ollut.

Eikö siellä ole vähän sellainen tapa muutenkin, ettei valiteta, noudatetaan vaan määräyksiä?

Mutta oli kuinka vaan. Jos jotain henkilöä maski ahdistaa, niin miten hänen ahdistustaan vähentää tieto, että jotain aasialaisia ei ahdista? 

Vierailija
33/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että taaperoillekin maskinkäyttö on "ihan helppoa ja ongelmatonta".

Vierailija
34/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? En minä käskyjä tai lupia odota. Pidän ffp2- maskia toka rokotteen jälkeen vielä pari viikkoa ja sitten luovun. Ihan sama mitä muut sanoo tai tekee.

Vierailija
35/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä ole vähän sellainen tapa muutenkin, ettei valiteta, noudatetaan vaan määräyksiä?

Mutta oli kuinka vaan. Jos jotain henkilöä maski ahdistaa, niin miten hänen ahdistustaan vähentää tieto, että jotain aasialaisia ei ahdista? 

Niin. Jos minä en jaksa raahata isoa tukkia, niin voimani ei lisäänny siitä tiedosta, että jotkut aasialaiset Pohjois-Korean vankileirillä "jaksavat" raahata vielä isommankin tukin.

Vierailija
36/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kontrolli annetaan niin sitäpä ei enää palautetakaan. Maskia en pidä. Eivät suojaa viruksilta. 1,5v on tähän mennyt ja olen osani jo tehnyt, enempää ei voi ihmiseltä vaatia.

Vierailija
37/40 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kontrolli annetaan niin sitäpä ei enää palautetakaan. Maskia en pidä. Eivät suojaa viruksilta. 1,5v on tähän mennyt ja olen osani jo tehnyt, enempää ei voi ihmiseltä vaatia.

Menee kyllä luottamus yhteiskuntaan tämän maskihomman takia. Selvästi mukana on kontrollin- ja vallanhalua. Päättäjillä on suuri kynnys luopua siitä, että saavat kansan käyttämään maskia vain sanomalla, että tehkää niin. Kaipa siitä jotain tyydytystä saavat.

Vierailija
38/40 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt annettiin ymmärtää, että pysyvä maskisuositus tulee jäädäkseen. Tällä kertaa influenssojen takia.

Vierailija
39/40 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse luopua kun ei ole koskaan alottanutkaan. En ole laittanut maskeihin pennin jeniä. Missään Suomessa ei ole maskipakkoa. Jossain pikkuputiikissa kun kävin niin myyjä oli tarjoamassa mulle maskia niin häivyin saman tien. Käyn vain kaupoissa missä ei ole maskipelleilyä.

Vierailija
40/40 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse luopua kun ei ole koskaan alottanutkaan. En ole laittanut maskeihin pennin jeniä. Missään Suomessa ei ole maskipakkoa. Jossain pikkuputiikissa kun kävin niin myyjä oli tarjoamassa mulle maskia niin häivyin saman tien. Käyn vain kaupoissa missä ei ole maskipelleilyä.

Jotkut työnantajat ovat ottaneet virallisen maskisuosituksen siten, että he vaativat työntekijöiltään maskin käyttämistä. On siis katsottu, että kyseessä on työsuojelullinen turvaväline ja sen vuoksi työpaikalla on käytännössä maskipakko. Ymmärrän hyvin, jos jotkut haluavat tietää, milloin mahdollisesti virallinen maskisuositus poistuu, jolloin työnantajakin luopuu maskipakosta.  Omalla työpaikallani on ollut vain maskisuositus eli saa käyttää, jos haluaa, mutta ei ole pakko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi