Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä rintarepun hankintaan?

21.08.2006 |

Hei,

voisitteko kertoa kokemuksianne rintarepuista? Vauvamme ei ole vielä syntynyt, mutta haluaisimme jo etukäteen hankkia rintarepun, joska toimisi ihan pienelle vauvalle ja tietenkin mahdollisimman pitkään.

Mitkä ovat olleet mielestänne hyviä merkkejä ja malleja?

kiitos!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli BB rintareppu ja siinä en kauaa jaksanu vauvaa kantaa kun niska oli ihan jumissa ja olkaimet paino ja paljon. Sitä en käyttäny kun 2kertaa. Pojan ollessa n.4kk ostin PATAPUM kantorepun joka on hintansa veroinen! Se on mukana rattaitten (poika nyt 6kk) korissa ja saa yhtä helposti päälle kun BB rintarepun. Joku sano et kantoreput on hintavia. Omasta Patapumista maksoin 60¿, mutta oon kaupassa kattellu et BB rintareput maksaa saman noin 60¿. Itse ostin oman BB repun 8¿kirppikseltä ja onneks sitä en omista enää!Suosittelen Patapumia!

Mieti missä asennossa pienen selkä on kasvot menosuuntaan? Lapsi on ollu 9kk kohdussa selkä pyöreänä ja sit laitat sen kasvot menosuuntaan ja jos kantajalla on hiemankin vatsaa niin selkähän on aivan väärään suuntaan mutkalla!! kantajan vatsa-> ))<- lapsen selkä!

Vierailija
22/27 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nore:

Olen edelleen sitä mieltä, että vauvoja on kannettu rintarepuissa jo ennen liinojen ja kantoreppujen keksimistäkin

Eiköhän nuo kantoliinat ole kuitenkin aika paljon vanhempi keksintö kuin yksikään rintareppu.. Edelleen ovat hyväksihavaittuina käytössä mm. Etelä-Amerikan ja Afrikan alkuperäisväestöillä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kuitenkin sitä, että täällä koto-Suomessa kantoliinabuumi on syntynyt tässä viime vuosien aikana.

Ihan turhaan tuli kiihdyttyä taas tämänkin asian suhteen..... Ärsyttää vaan se, kun jotkut " keskustelijat" ovat niin ehdottomia tiettyjen asioiden suhteen ja teilaavat toisten mielipiteet kommenteillaan. Itse olen kokenut BB Active - rintarepun selälleni ystävällisemmäksi kuin kantoliinan, mutta en kuitenkaan hauku kantoliinailua lyttyyn kommenteissani. Ymmärrän sen, että toisille se sopii paremmin kuin minulle.

Ja aivan pakko vielä antaa yksi kommentti asiaan: Baby Björnin " karvalakkimallit" ovat aivan erilaisia kuin uusi Active-malli, jossa on siis se lisätuki kantajan selälle. Itsekin hartia-, niska- ja selkävaivoista toisinaan kärsivänä olen pystynyt käyttämään tuota uudempaa mallia ja todennut sen olevan itselleni selkäystävällisempi kuin kantoliina.

terveisin Nore, jonka vatsa ei paina kasvot menosuuntaan matkustavaa vauvaa ;o)

Vierailija
24/27 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko koskaan asettunut vauvasi asemaan? Ajatteletko ylipäänsä, mitä vauva kokee? Tekee kyllä ihmismielen puolesta pahaa katsella näitä pikkuisia julkisella paikalla, jotka joutuvat roikkumaan naama auki isoille ohiajaville busseille, vilistäville autoille jne. Sulkeeko vauva aivonsa pois käytöstä tuossa tilanteessa? Hän ei voi mitenkään käsittää eikä hallita tuota näkemäänsä ja kuulemaansa kaaosta. Minut herätti eräs mummu, joka minulle asiasta ystävällismielisesti sanoi. Ilmeisesti luotat tässäkin asiassa tukimustuloksiin (joita ei voi koskaan ollakaa kun vauvan pään sisään ei kukaan pääse).

Vierailija
25/27 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätlaulu:

oletko koskaan asettunut vauvasi asemaan? Ajatteletko ylipäänsä, mitä vauva kokee? Tekee kyllä ihmismielen puolesta pahaa katsella näitä pikkuisia julkisella paikalla, jotka joutuvat roikkumaan naama auki isoille ohiajaville busseille, vilistäville autoille jne. Sulkeeko vauva aivonsa pois käytöstä tuossa tilanteessa? Hän ei voi mitenkään käsittää eikä hallita tuota näkemäänsä ja kuulemaansa kaaosta. Minut herätti eräs mummu, joka minulle asiasta ystävällismielisesti sanoi. Ilmeisesti luotat tässäkin asiassa tukimustuloksiin (joita ei voi koskaan ollakaa kun vauvan pään sisään ei kukaan pääse).

Nyt kuohahti! Osaisitko sinä hyvä " kevätlaulu" asettua jonkin toisen ihmisen asemaan?!?!? Ajatteletko itse ylipäänsä, etteivät kaikki ihmiset asu ja liiku " julkisella paikalla, jossa liikkuu ohiajavia busseja ja vilistäviä autoja" ? Elämää kun on Kehä III:n ulkopuolellakin.....

Vauvat ovat yksilöllisiä, minäkin olen omaani kantanut kasvot rintaani vasten niin kauan kuin se oli mahdollista. Tosiasia vaan on se, että vauvani viihtyy paremmin kasvot menosuuntaan, ehkäpä hänkin haluaa tarkkailla ympäristöään. Joten mieluummin kannan häntä niin päin kuin huudatan pakolla kasvot rintaani vasten ja suojelen häntä olemattomilta.....

Vierailija
26/27 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätlaulu:

oletko koskaan asettunut vauvasi asemaan? Ajatteletko ylipäänsä, mitä vauva kokee? Tekee kyllä ihmismielen puolesta pahaa katsella näitä pikkuisia julkisella paikalla, jotka joutuvat roikkumaan naama auki isoille ohiajaville busseille, vilistäville autoille jne.

Minä olen kantanut vauvaa rintarepussa kasvot menosuuntaan. Mutta en tietenkään vastasyntynyttä, vaan noin 3 kk:n ikäisestä alkaen. Ja oma kokemukseni on, että vauva näyttää aivan selvästi nauttivan siitä, kun saa katsoa erilaisia asioita ympärillään. Suurempi vauva rupeaa itkemään, kun hänet panee rintareppuun kasvot kantajaan päin, mutta sama vauva jokeltelee tyytyväisenä, kun hänet kääntää kasvot menosuuntaan. Jos vauva kärsisi kasvot menosuuntaan kantamisesta, niin luulisi hänen myös käyttäyvvän juuri päinvastoin.

Vierailija
27/27 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepaliisa:

Minä olen kantanut vauvaa rintarepussa kasvot menosuuntaan. Mutta en tietenkään vastasyntynyttä, vaan noin 3 kk:n ikäisestä alkaen. Ja oma kokemukseni on, että vauva näyttää aivan selvästi nauttivan siitä, kun saa katsoa erilaisia asioita ympärillään. Suurempi vauva rupeaa itkemään, kun hänet panee rintareppuun kasvot kantajaan päin, mutta sama vauva jokeltelee tyytyväisenä, kun hänet kääntää kasvot menosuuntaan. Jos vauva kärsisi kasvot menosuuntaan kantamisesta, niin luulisi hänen myös käyttäyvvän juuri päinvastoin.

Tunteet vain kuohahtelee siihen malliin, ettei aina osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi... ;o)