Aloitin uudessa työssä ja sapettaa työskentelyolosuhteet ja välineet
tämä työvälineiden huono laatu. On kyseessä kuitenkin tosi iso, globaali firma. Ei ole hiirimattoa tai tukea kädelle, rullahiirestä turha haaveillakaan (siihen olen tottunut aiemmin), ei sähköpöytää ja pöydän nostoa olen pyytänyt jo kuukauden (vaikea itse säätää), joku vanha tuoli jossa ei ole muuta kuin korkeuden säätömahdollisuus, työhuoneessa seisova, kostea ilma, kun ei mitään ilmanvaihtoa. Olenko outo, kun ihmettelen tätä? Millaisessa yrityksessä ei nykyään panosteta työergonomiaan?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihmettele, että miksi ihmiset uupuvat töissä ja kärsivät kaikenmaailman vaivoista, kun tällaiseenkin juttuun suhtaudutaan valituksena. Teen työni hyvin mutta mielestäni on oikeus vaatia myös vastineeksi jotain. Eivät yritykset todellakaan keskimäärin mitään "extraa" hanki ellei sitä mielellään porukalla pyydetä. Kaikki vaan tyytyvät nyhjäämään kopeissaan hattu kourassa peltäten ilmeisesti työpaikan menettämistä.
En minä tätä valituksena pidä, mutta työntekijänkin olisi hyvä muistaa se, että työnantaja pyrkii ainakin yksityisellä puolella tuottavuuteen ja jos nyt vaikka sillä sähköpöydällä ei ole havaittu merkittävästi työtehoa parantavaa vaikutusta, niin ei niitä huvikseen kaikille hankita. Jos yrityksessä on globaalisti 20 000 työntekijää, niin siitä voi miettiä miten iso kustannus toimitilat ja työvälineet on jos jokaiselle halukkaalle aletaan ostelemaan 800 euron pöytiä. Olkoonkin kertakustannus. Toki työhyvinvointiin panostaminen on tärkeää, mutta pääsääntöisesti jos miettii suomalaisia toimitiloja ja toimistotarvikkeita jo ihan keskieurooppalaisiin, niin kyllä täällä melko hyvin asiat kokonaisuutena on.
Meillä ne ergonomiakamat järjestyi kotiinkin, sähköpöydästä alkaen.
Mukava että työnantaja arvostaa työergonomiaa.
Työnantaja säästäisi pitkän pennin kun hoitaisi nuo kuntoon. Se 800euron sähköpöytä on pieniä hiluja mitä menee siihen kun ihmisillä alkaa paikat jumiutumaan ja tulee vaivoja. Työterveyskäyntejä tulee enemmän, siitä saikkuja. Sehän se halpaa vasta onkin.
Ihmiset myös viihtyvät paremmin työpaikassa jossa asiat toimii ja työntekijöistä "pidetään huolta".
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja säästäisi pitkän pennin kun hoitaisi nuo kuntoon. Se 800euron sähköpöytä on pieniä hiluja mitä menee siihen kun ihmisillä alkaa paikat jumiutumaan ja tulee vaivoja. Työterveyskäyntejä tulee enemmän, siitä saikkuja. Sehän se halpaa vasta onkin.
Ihmiset myös viihtyvät paremmin työpaikassa jossa asiat toimii ja työntekijöistä "pidetään huolta".
totta. Eikä nyt tosiaan tarvisi edes sähköpöytää olla. Kunhan edes joku tulisi nostamaan työpöydän edes ekan viikon aikana (olen pyytänyt), ja heittäisi nokan eteen muutakin kuin näppäimistön ja hiiren. Kun koko päivän istuu ja kirjoittaa niin kyllä sen kädessään huomaa. Enkä nyt toki aio tähän tyytyä vaan ystävällisesti puihun työterveydessaä kunhan joskus sinne pääsen työhöntulotarkastukseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset myös viihtyvät paremmin työpaikassa jossa asiat toimii ja työntekijöistä "pidetään huolta".totta. Eikä nyt tosiaan tarvisi edes sähköpöytää olla. Kunhan edes joku tulisi nostamaan työpöydän edes ekan viikon aikana (olen pyytänyt), ja heittäisi nokan eteen muutakin kuin näppäimistön ja hiiren. Kun koko päivän istuu ja kirjoittaa niin kyllä sen kädessään huomaa. Enkä nyt toki aio tähän tyytyä vaan ystävällisesti puihun työterveydessaä kunhan joskus sinne pääsen työhöntulotarkastukseen. ap
Kuka mystinen joku? Mene kauppaan ihan itse ja osta ja laita kululasku, jos sinulla ei ole firman korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset myös viihtyvät paremmin työpaikassa jossa asiat toimii ja työntekijöistä "pidetään huolta".totta. Eikä nyt tosiaan tarvisi edes sähköpöytää olla. Kunhan edes joku tulisi nostamaan työpöydän edes ekan viikon aikana (olen pyytänyt), ja heittäisi nokan eteen muutakin kuin näppäimistön ja hiiren. Kun koko päivän istuu ja kirjoittaa niin kyllä sen kädessään huomaa. Enkä nyt toki aio tähän tyytyä vaan ystävällisesti puihun työterveydessaä kunhan joskus sinne pääsen työhöntulotarkastukseen. ap
Kuka mystinen joku? Mene kauppaan ihan itse ja osta ja laita kululasku, jos sinulla ei ole firman korttia.
firman kunnossapidon ukko jolle on pyynö lähetetty. Hän on joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
firman kunnossapidon ukko jolle on pyynö lähetetty. Hän on joku.
Pyydät työkaverin avuksi ja säädät itse. Jos et ole kuukauteen saanut edes pöytää itse säädettyä, niin miten selviät työtehtävistäsi? Aika avutonta suoraan sanottuna..
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin! Ihme, ettei tätä ymmärretä. Yhdessä työpaikassa pyysin pienempää hiirtä ja matalampaa näppäimistöä, kun aikaisemminkin käsi kipeytynyt sopimattomista työvälineistä. Nämä hoituivat vasta sen jälkeen, kun lääkäri oli määrännyt useamman viikon sairasloman ja fyssari teki kartoituksen tarvittavista työvälineistä. Olisi tullut paljon halvemmaksi uskoa työntekijää ja hankkia heti alkuun hyvät työvälineet.
Hullu valittaja. Tapana on antaa potkut tuollaisille.