Oletko koskaan meinannut kuolla?
Kommentit (30)
Olen ollut lapsena hukkumaisillani Helsingissä Hietalahden rannassa kymmenien aikuisten silmäparien alla.
Olen. Teininä sisäiseen verenvuotoon. Jätän yksityiskohdat kertomatta, ettei kukaan vaan tunnista. :D Muutti vähäksi aikaa ajatusmaailmaa. Olin kiitollinen kaikesta, koska olin jäänyt henkiin ja saanut uuden mahdollisuuden. Nyt vuosien jälkeen sitä on taas passivoitunut.
Lapsena oon meinannut hukkua ja lapsena monta kertaa ambulanssilla sairaalaan pahojen astmakohtauksen takia.
Olen monesti miettinyt, että olisinkohan selvinnyt synnytyksestä hengissä, jos elettäis vaikka keskiaikaa. Mulla istukka piti irrottaa käsin leikkaussalissa, niin en tiedä miten esim keskiajalla tuollaista olisi hoidettu. Olisinko vuotanut kuiviin vai olisiko ollut joku verenseisauttaja, joka taas olisi poltettu roviolla noitana.
Olen, mutta en koskaan ole löytänyt tarvittavaa rohkeutta toteuttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen, mutta en koskaan ole löytänyt tarvittavaa rohkeutta toteuttaa sitä.
😔
Joo alkoholia ja lääkkeitä Glasgow’n kooma-asteikko oli 3 pistettä. Rintalasta mustelmilla. Ja eka kerta oli avosydän leikkauksen yhteydessä kun valtimo repesi.
Maksatulehdukseen parikymppisenä.
Synnytyksessä oli lähellä.
Ja vatsakalvontulehdus ajoi myös huonoon kuntoon
Kyllä. Ex-mies kuristi johdolla hengettömäksi, mutta onneksi säikähti ja soitti ensihoidon paikalle ja he saivat elvytettyä minut.
Hapen puute jätti jälkensä aivoihin, en oikein muista ihmisten nimiä ja opiskelu on tosi hankalaa.
Ja mies sai tuomion tapon yrityksestä.
-Kierin tuhannen kännissä betoniportaat alas. Loukkasin vain leukani ja jouduin leikkaukseen, mutta jos olisin tullut takaraivo edellä niin olisin voinut kuolla tai olla vihannes.
-Joskus oli kurkkupaise, jota kävin kolmesti näyttämässä tk-lääkärillä. En pystynyt nielemään yhtään mitään viikkoon ja hengityskin alkoi vaikeutumaan. Lääkärissä sanottiin kolmesti vaan että ota buranaa ja odottele. Menin kolmannen kerran jälkeen suoraan yksityiselle, joka sanoi että tää pitää leikata heti, muuten tukehdut ensi yönä.
- Ex hakkasi päätä lattiaan
- Kun olin pieni ja oltiin siskon kanssa uimassa, niin sisko hyppäsi niskaan ja piti mua veden alla. Jouduin taistelemaan kunnolla että pääsen pinnalle.
- Sain päähäni 32 tuuman kuvaputkitelevision
On niitä muitakin mitä en nyt muista.
Verenmyrkytykseen (samaan aikaan keuhkokuumeen kanssa) meinasin kuolla kun olin 28. Syy myrkytykseen ei ikinä selvinnyt.
Linja-auto ohitti minut niin läheltä, että takkini huppuun tarttui kuraa linja-auton kyljestä.
Synnytykseen, verenmyrkytykseen ja verenhukkaan. Kaikki eri kerroilla.
Joo - käyn luovuttaa verta.
Työtapaturma. vajaasta sentistä kiinni "täysosuma" sairausloma 8kk.
Olen meinannut lapsena hukkua ja kerran vetänyt irtokarkin niin henkeen että luulin lähdön tulleen
En. Jos eläisin keskiajalla, olisin vieläkin hengissä. Mutta toinen lapseni olisi kuollut.
N53