Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kierto liian lyhyt jos 26pv, vain ovis liian myöhään kun sen on kp17-19?

21.08.2006 |

Mun kierron pituus on clomien kanssa ja ilman n.25-28 viime aikoina aika tarkkaan 26pv. Ovis on vasta kp17-19. Jos syön clomit kp5-9 niin ovis n.kp18-19 mutta tässä kierrossa söin kp3-7 ja ovis oli vain päivän aikasemmin eli kp17.

Tuleeko mulla se ovis liian myöhään, ilman clomeja sama homma. Miten sen saisi aikaisemmalle. Tuntuu et monilla kierron pituus saattaa olla aikalailla sama mut ovis tulee jo kp14 paikkeilla.

Mitähän tälle asialle voisi tehdä?

Eikö jotkut pistoshoidot aikaansaa oviksen, tuleeko niillä aikasemmin kuin clomeilla?

Eikös ovis tuu viimisestä clomista n. 7-? pv kuluttua? Mulla menee 10 päivää viimisestä tabletista.

Toivottavasti joku osaa auttaa.

Sori epäselvä sepustus.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kierto tällä hetkellä n. 25-27 pv ja ovis n. kp 13-14. Välillä ollut kierto jopa 24 pv, sillon ovis n. kp 12 eli suht. puolivälissä aina. Kannattaa kysyä lääkäriltä neuvoa tuohon, en osaa sen kummemmin auttaa mutta kyllä tuo sun ovis aika myöhään on...

Vierailija
2/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mielestäni oviksen pitäisi olla tuolla 26pvän kierrolla kp12 - ovulaation jälkeen kestää 14 päivää seuraaviin kuukautisiin (näin siis normaalisti). ELi vaikuttais siltä, että nyt on lääkärillä puurot ja vellit sekaisin, eikä osaa tulkita sun kiertoja ehkä ihan oikein. Mutta olethan nyt itse täysin varma siitä, että ovulaatiosi on juuri noin kuin kirjoitit? Tai no uskoisin tietysti että olet varma - koita saada lääkärisi keskustelemaan kunnolla tästä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun sitten ottaa clomit jo aikaisemmin, aloittaa melkeinpä heti kuukautisten jälkeen? Tuota ainakin voisit lääkäriltäsi kysyä. Sitten ovulaatiokin voisi osua oikeaan kohtaan?

Vierailija
4/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... piti kirjoittaa että " kuukautisten ALKAMISEN jälkeen"

Vierailija
5/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Pharmaca Fennican mukaan ovulaation pitäisi tulla 7-12 vrkn kuluessa viimeisestä tabletista.

Mä luulen, että sulle vois olla apua loppukiertoon esim. Terolutista ym, keltarauhashormonista. Ite söin aikoinaan Clomit kp 3.-7. ja Terot kp 15.-24. Ekasta Clomikierrosta meillä on 4½ -vuotias tyttö. Kakkosen kanssa onkin sitten topi paljon hankalampaa... Clomit ei enää toimi. Nyt eka kerta Gonal-f:llä, inssi tehty viime tiistaina. Piinaviikot siis menossa... Ellei tää inssi tuo plussaa, niin sit siirrytään suoraan IVFään.

Plussasäteitä Sinulle!

-Auris-

Vierailija
6/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kiertosi on 26pv ja ovulaatio vasta kp 17-19. Mahdolliselle alkiolle ei jää riittävästi aikaa kiinnittyä, ennen kuin seuraava kuukautisvuoto jo huuhtoo sen mennessään. ' Normaalisti' kuukautisten pitäisi alkaa 14pv ovulaatiosta, tosin n. 10pv:kin lääkäreiden mukaan pitäisi riittää alkion kiinnittymiseen.

Tuohon voisi olla apua progesteronituesta kierron loppuvaiheilla (esim. Lugesteron-kapselit emättimeen tai suun kautta), joka estäisi kuukautisia alkamasta liian aikaisin.

Onhan muuten clomien teho ja munasolun irtoaminen todettu ultralla?

Vierailija
7/7 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista kaikille!

Ultrassa en ole käynyt se ei näköjään ole tapana täällä päin, mutta verikoe on otettu ja ovis todellakin tapahtuu. S-prog arvo on clomeilla n.62 eli sen pitäisi riittää hyvinkin.

Oon kans sitä mieltä et se luteaali on liian lyhyt, seuraava aika lääkärille on vasta kuukauden päästä mut sain kyllä toiselle lääkärille puhelinajan jospa hän voisi määrätä minulle luget tai jotain.

Jännä et kun söin clomit kp3-9 niin ovis tuli vain päivän myöhemmin mitä kp5-9 syötynä, vaikka järjen mukaanhan pitäisi olla ehkä kaksi päivää aikasemmin. Ja tämän kierron pituudeksikin tuli sama kuin muutkin kierrot vaikka luulis et olis tulölut lyhyempi kun söin clomit aikasemmin. Mulla tuo 9pv luteaali on kuitenkin vakio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä