Tuntuu että puoliso(mies) taantuu monessa perheessä vastuuttomaksi lapsen syntymän jälkeen.
ystävieni kanssa juteltua ja tätä palstaa luettuani ja omaa elämääni ajatellen tuntuu että mies jotenkin muuttuu vastuullisesta omatoimisesta aikuisesta takaisin laiskaksi teiniksi lapsen syntymän jälkeen. Itsellä tämä on vaikuttanut myös seksielämään. En halua rakastella velton vastuutaan ja hommia välttelevän juipin kanssa, haluan takaisin sen omatoimisen luotettavan ja älykkään miehen jonka kanssa menin naimisiin!
Kommentit (39)
Naiset muuttuvat äideiksi tultuaan. Alkaa kauhea hössötys vauvasta. Mies kun välillä saa hoitaa vauvaa, tekee mies kaiken väärin.
Vierailija kirjoitti:
ei, vaan te ämmät sekoatte hormonienne kanssa ja uppoatte sinne paskavaippakuplaan.
Se paskavaippaelämä ei häviä sillä, että teeskentelee, ettei niiden vaippojen käyttäjää ole olemassa, eikä elämää tarvitse muuttaa, vaan voi jatkaa elämää kuin ennen vanhemmaksi tuloaan.
Ehkä synnyttämisen jälkeen nämä jotkut miehet alkaa nähdä naisensa vaan 'äitinä' ja täten taantuvat itsekin takaisin huollettavan tasolle. Ehkä jossain syvällä mielensä sopukoissa nämä miehet on aina halunneet että nainen olisi hänelle myös 'äiti', ja sitten, vasta lapsen syntymän jälkeen kehtaavat taantua tälle tasolle. Saattavat myös ajatella, että nyt nainen ei enää lähde niin helposti, niin voi vähän huonomminkin alkaa käyttäytyä..? Onneksi en halua lapsia, liian usein myös kuullut että esikoisenkin syntymän jälkeen niitä on jo kaksi...
Jäkäti jäkäti jäk…….
Lapsiarki on niin raskasta, eikä isovanhemmat ota lasta kuukaudeksi hoitoon että minä pääsisin bilettämään ja matkustelemaan.😢😢😫
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksei vain yritä selvitä vähemmällä, tarvitseeko ihan kaiken olla niin vimpan päälle?
Ja sitten, miksi noiden kanssa on pitänyt alkaa niitä lapsia tekemään... ihan kuin ei olisi ollut mitään näkemystä miehestä. Ei ne ikinä aktivoidu, ei koskaan.
ihan väärin kuvitella että ne jotenkin muuttuvat kun lapsi tulee. Eivät muutu. Älkää tehkö lapsia ihan kaikkien kanssa.
Useinhan ongelma on nimenomaan se, että muuttuvat vasta lapsen syntymän jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset miehet ovat kuitenkin perusluonnoltaan naisten unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa ja perheensä kanssa laatuaikaa yhdessä.
50-vuotiaina ne herää ja huomaa että elämä on jääny elämättä kun on vässyköinyt naisen tahdon mukaan. Sitten ne
- ostaa moottoripyörän
- potkaisee rupsahtaneen vaimon ulos talosta tai jättää perheensä
- avioituu itseään 25 vuotta nuoremman kanssa ja saa uusia, "parempia" lapsia eikä k..ikaan enää lerpsota toimettomana
Kaikki on hetken ihquu, mut ennen pitkää mies tajuaa jälleen palanneensa vässykkämoodiin.
Uskokaa nyt veljet että eron voi hyvin ottaa jos ei jaksa vaihdevuosihullua katsella mutta uutta perhettä ei kannata perustaa. Pesää saa ilman avioliittoakin helposti.
Minä ostin sen moottoripyörän viiskymppisenä kun minulla oli silloin vasta siihen varaa.
N52
Miksi äidit eivät sitten heitä hanskoja tiskiin, vaikka heille satelee roppakaupalla keskenään ristiriitaisia sekä hyvän- että pahantahtoisia lapsenhoito-ohjeita, myös siltä omalta mieheltä eli lapsen isältä?
Kyllä jokainen aikuinen vastaa itse siitä, että osallistuu oman lapsensa hoitoon.
Miksi hyvää miestä pitää pilata avioliitolla? Jos mamma haluaa hoitaa homman kunnolla, hankkii lapsen yksin.
Minä vähän ajattelen, että siinä on vikaa sitten molemmissa.
Vaimo keskittyy vain vauvaan ja komentelee miestä, sen sijaan että mies saisi ottaa oman tilansa ja tehdä asioita oma-aloitteisesti ja omalla tavallaan. Kun vaimo sanoo koko ajan mitä tehdään ja miten, mies alistuu ja lakkaa miettimästä itse. Juu, ymmärrän hyvin, että jos mies ei tee mitään, niin pakko sitä on pyytää/käskeä tekemään, mutta kokeilepa jättää arkisia asioita tekemättä ja katso, huomaako se siinä tapauksessa tarttua niihin?
Toinen juttu on tosiaan tuo, että saako mies tehdä asiat tavallaan vai onko vaimo ohjeistamassa. "Ei saa panna noita potkareita, väärin puettu vaippa, hae toinen tuttipullo"...
Kolmas juttu on, että mies myös tottuu passaukseen. Älkää menkö siskot siihen halpaan, että "koska olen kotona vauvalomalla, teen kaikki kotityötkin"! Miehet oppivat pitämään asioita ällistyttävän nopeasti itsestäänselvyyksinä. Kun olette kotona vauvan kanssa, hoidatte vauvaa! Ei kotia kuin ns. pakollisilta osin miehen työpäivän aikana, illalla ja viikonloppuna hommat jaetaan. Näin. Muussa tapauksessa huomaatte töihin palatessanne olevanne yksin vastuussa sekä omasta työstänne, lapsenhoidosta että kodista.
Kannattaa jakaa hommat selkeästi. Kokonaisia vastuualueita miehelle, silloin ette sorru paikkailemaan tekemättä jättämisiä.
Kolmas asia on että
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyvää miestä pitää pilata avioliitolla? Jos mamma haluaa hoitaa homman kunnolla, hankkii lapsen yksin.
Muistan taas tämänkin ensi kerralla kun miehet täällä valittaa ja syyllistää, kun naiset ei halua enää perustaa perhettä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksei vain yritä selvitä vähemmällä, tarvitseeko ihan kaiken olla niin vimpan päälle?
Ja sitten, miksi noiden kanssa on pitänyt alkaa niitä lapsia tekemään... ihan kuin ei olisi ollut mitään näkemystä miehestä. Ei ne ikinä aktivoidu, ei koskaan.
ihan väärin kuvitella että ne jotenkin muuttuvat kun lapsi tulee. Eivät muutu. Älkää tehkö lapsia ihan kaikkien kanssa.
Useinhan ongelma on nimenomaan se, että muuttuvat vasta lapsen syntymän jälkeen...
Varmaan sukua sille ongelmalle, että seksi tuntuu vähenevän aina kun se suhteen alkuhuuma on ohi.
Molempiin on toinen aika aseeton, että miten se ennen niin huomaavainen ja innokas ihminen nyt noin muuttui.
Musta tuntuu että naiset taantuu myös mitä olen seurannut ja ystävien kanssa jutellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset miehet ovat kuitenkin perusluonnoltaan naisten unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa ja perheensä kanssa laatuaikaa yhdessä.
50-vuotiaina ne herää ja huomaa että elämä on jääny elämättä kun on vässyköinyt naisen tahdon mukaan. Sitten ne
- ostaa moottoripyörän
- potkaisee rupsahtaneen vaimon ulos talosta tai jättää perheensä
- avioituu itseään 25 vuotta nuoremman kanssa ja saa uusia, "parempia" lapsia eikä k..ikaan enää lerpsota toimettomana
Kaikki on hetken ihquu, mut ennen pitkää mies tajuaa jälleen palanneensa vässykkämoodiin.
Uskokaa nyt veljet että eron voi hyvin ottaa jos ei jaksa vaihdevuosihullua katsella mutta uutta perhettä ei kannata perustaa. Pesää saa ilman avioliittoakin helposti.
Se vässyköinti on useimmista oikeista miehistä kivaa. Oman lapsen hoitamista ja kasvun seuraamista.
Asunto on useimmilla myös yhdessä hankittu joten ei sieltä voi puolet omistavaa vaimoa mihinkään potkia.
Äärimmäisen harva viisikymppinen vamppaa itselleen lastensa ikäistä naista.
Ja miehillä on myös vaihdevuodet. Joiden yksi oireista on äkkipikaisuus ja kiukkuisuus. Lue vaikka anropaussista, kvg.
Ja Suomessa useimmiten eivät edes "tuo leipää pöytään", millä yritetään joskus perustella tuota vastuunpakoilua. Joissain maissa isät painavat duunia 12h sillä välin kun äiti huolehtii lapsista, mutta Suomessa yleensä molemmat käyvät töissä ja vapaa-aikaa on paljon ja siltikin jätetään kaikki äidin huolehdittavaksi.
Seurasin aika kauhulla sivusta kun yksi tuttu pariskunta oli saamassa ensimmäisen lapsen. Ensinnäkin se suhde oli jo sellainen että mies itse toisinaan kiukkuaa kuin lapsi eikä kumpikaan osaa puhua asioista keskenään kuin aikuiset. Voi arvata ettei isä huolehdi lapsesta juuri ollenkaan vaikka itse sen halusi, tosin yritti vääntää senkin asian toiseksi jälkeenpäin.
Voin vain olla kiitollinen etten itse sokaistunut nuorempana niin paljon, että olisin hankkinut lapsen, koska kumppanina oli melko samanlainen toope. Eron jälkeen vasta kunnolla tajusi kuinka hirveä tyyppi oli kyseessä, mutta suhteessa ollessa sitä vain yrittää parhaansa olla näkemättä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jo on aikoihin eletty, yksinhuoltajuuden mainostamista sen takia, ettei miesten vain tarvitsisi tehdä mitään... Kuinkahan mukavaa onkaan sitten olla täysin tarpeeton kenellekään?
Eipä ne kakarat miehiä kiinnosta. Reikääkään ei saa enää samaa tahtia kun ennen niin kyllä siinä on seuraavan haku jo lähellä. Miehiä kiinnostaa tasan ja vain yksi juttu eikä se ole kotityöt tai vaippojen vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne kakarat miehiä kiinnosta. Reikääkään ei saa enää samaa tahtia kun ennen niin kyllä siinä on seuraavan haku jo lähellä. Miehiä kiinnostaa tasan ja vain yksi juttu eikä se ole kotityöt tai vaippojen vaihto.
No miksi ne miehet hommaavat lapsia naisten kanssa jos ne ei kiinnosta?
Voi olla noinkin. Mitä olen sivusta seurannut, niin ei ne kaikki naiset anna miehensä ottaa vastuuta. Siinä on myös suuri ongelma. Toinen kyllä auttaisi parhaansa mukaan, mutta ei saa.
Ja jos saa, niin silloinkin äiti päsmäröi taukoamatta ja haluaa pitää ihan kaikki narut käsissään.
Kyllä ne vauvat pysyy hengissä ja koti kunnossa, vaikka kaikki ei menisikään prikulleen oppikirjan mukaan.