Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunginosa mikä on mielestäni mainettansa parempi

Vierailija
09.06.2021 |

Saa olla mistä päin Suomea tahansa, ja perään perustelut.

Ylipäätään koen somen todella vahingollisena asuinalueiden eriytymisen kannalta, sillä se saa vuosikymmenten takaiset rähinät heräämään henkiin vielä kymmenienkin vuosien päästä, kun näitä tarinoita kirjoitellaan somessa niinkuin ne olisivat jotain ajankohtaisia ongelmia. Ihmisten alkaessa vältellä näitä alueita, alkaa vasta todellinen eriytyminen, mikä pahentaa ongelmaa mikä olisi alunperin ollut lievää.

Tutkittuahan on, että esimerkiksi kaikista positiivisimmin Kontulaan suhtautuvat siellä asuvat ihmiset. Puolestaan kaikista negatiivisin kuva Kontulasta on ihmisillä ketkä eivät ole Itä-Helsingissä (tai edes Helsingissä) käyneetkään ja lukeneet vaan jotain soopaa netistä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs me tiedetään, mikä kaupunginosa on mielestäsi mainettaan parempi.

Vierailija
2/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tuossa on kyse siitä, että pitkään Kontulassa asunut turtuu siihen menoon. Monella ei myöskään ole kokemuksia paremmilta asuinalueilta. Siinä mielessä antaisin vieraiden arvioinnille enemmän painoarvoa. Asuinalueiden eriytyminen on hyvä juttu, koska se antaa ihmiselle mahdollisuuden omalla toiminnallaan vaikuttaa omaan elämänlaatuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tuossa on kyse siitä, että pitkään Kontulassa asunut turtuu siihen menoon. Monella ei myöskään ole kokemuksia paremmilta asuinalueilta. Siinä mielessä antaisin vieraiden arvioinnille enemmän painoarvoa. Asuinalueiden eriytyminen on hyvä juttu, koska se antaa ihmiselle mahdollisuuden omalla toiminnallaan vaikuttaa omaan elämänlaatuun.

Voi turtuakin, mutta onhan se jotenkin vinksahtanutta että vahvin, negatiivinen suhtautuminen on niillä ketkä eivät ole alueella koskaan käyneetkään. Tottakai painoarvo pitää antaa ensisijaisesti heille, keillä on alueesta eniten kokemusta.

Vierailija
4/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vähän hassua logiikkaa. Vähän niinkuin kysyisi maalarilta mielipidettä koodarin työn vaikeudesta, koska koodari on varmaan itse niin tottunut työhönsä, ettei enää osaa arvioida sitä vakuuttavasti.

Vierailija
5/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi turtuakin, mutta onhan se jotenkin vinksahtanutta että vahvin, negatiivinen suhtautuminen on niillä ketkä eivät ole alueella koskaan käyneetkään. Tottakai painoarvo pitää antaa ensisijaisesti heille, keillä on alueesta eniten kokemusta.

Ei tietenkään niille, jotka eivät ole alueella koskaan käyneet, mutta esim. Kontulassa asuvien ystäville ja seurustelukumppaneille, jotka käyvät kylässä viikoittain tai ainakin kuukausittain.

Vierailija
6/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt Itä-Helsingissä ja asunut siellä lähes 30 vuotta, kunnes muutin keskustaan ja myöhemmin Espooseen. Sukulaisiani ja ystäviäni asuu edelleen idässä. Nuorena minua loukkasi Itä-Helsingin haukkuminen, mutta sieltä pois muutettuani silmäni aukesivat ja aloin itsekin nähdä sosiaalisten ongelmien laajuuden. Nykyään lisäksi maaaamuuujen määrä on ihan käsittämätön, tunnen suurta vieraudentunnetta Itiksessä. Olen ollut mm. Elisan täpötäyden myymälän ainoa valkoihoinen ja suomea puhuva asukas.

Vierailija
8/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syntynyt Itä-Helsingissä ja asunut siellä lähes 30 vuotta, kunnes muutin keskustaan ja myöhemmin Espooseen. Sukulaisiani ja ystäviäni asuu edelleen idässä. Nuorena minua loukkasi Itä-Helsingin haukkuminen, mutta sieltä pois muutettuani silmäni aukesivat ja aloin itsekin nähdä sosiaalisten ongelmien laajuuden. Nykyään lisäksi maaaamuuujen määrä on ihan käsittämätön, tunnen suurta vieraudentunnetta Itiksessä. Olen ollut mm. Elisan täpötäyden myymälän ainoa valkoihoinen ja suomea puhuva asukas.

Tähän kommenttiin piti vielä lisätä, että omien kokemusteni kautta uskon, että oman alueen ongelmiin turtuu, etenkin jos muusta ei ole kokemusta.

Vierailija
9/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Rastila.

Siellä metsää (hyvät ulkoilumahdollisuudet), ostari uusitaan lähivuonna, sen yhteydessä oleva koulu, nuta ja leikkipuisto rauhallinen. Ranta lähellä, siellä vesipuisto tulossa. Hyvät joukkoliikenneyhteydet

Vierailija
10/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä Helsinki nyt ylipäätään on lähes puolet Helsinkiä ja on niin moninainen sisäisillä alueillaan että sieltä löytyy aivan kaikenlaista asumista ja olemista.

Vain täysin Helsinkiä tuntematon sumputtaa itä Helsingin jonkinlaiseksi homogeeniseksi alueeksi.

Itse viihdyn itä Helsingissä koska siellä on paljon luontoa ja loistavat ulkoilumahdollisuudet. Lisäksi pidän itä Helsinkiläisestä mutkattomuudesta.

Mutta kuten sanottu itä Helsingissä on alueita joka lähtöön.

Vierailija
11/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut itä Helsingissä ja muuttanut pois. Takaisin en halua mistään hinnasta. silloin kun siellä asuin eikä muusta ollut kokemusta, niin pidin itä-Helsinkiä hyvänä asuinalueena. Eli kyllä siihen tottuu.

Vierailija
12/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari (oikeesti idylli, mukaanlukien meri-rastilan mogadishu avenue), roihuvuori (sama juttu, juopot toki hengaa ostarilla).

Molemmat hyvin suunniteltuja, kauniita, metsäisiä, meren vieressä olevia asuinalueita erittäin hyvien julkisten yhteyksien päässä.

Vierailija
13/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapuli. Paljon mainettaan rauhallisempi.

Vierailija
14/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin etsimäni luukun Meri-Rastilasta metron läheltä. Ei ollut valittamista ja palvelut ja luontoa ja merta löytyy.

Vierailija
15/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Varissuo. Pari kaveria asuu siellä, itse vietin siellä paljon aikaa lapsuudessani (15-20 v sitten).

Ei mitään valitettavaa. Mutta ihmiset pelkäävät sitä paikkaa kuin ruttoa jostain syystä.

Vierailija
16/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lummukka.

Vierailija
17/18 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta.

Vierailija
18/18 |