Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haenko asuntolainaa yksin vai mieheni kanssa?

AnnaRahaa
09.06.2021 |

Kellään kokemusta siitä, että saisi paremmin asuntolainaa pankista yksin kuin puolison kanssa?

Olemme käyneet muutamassa pankissa ja minulle on tullut kuva, että koska mieheni on velkaisempi kuin minä, hänellä on entisestä liitosta huollettava ja hänen työsuhteensa on kestänyt vasta lyhyen aikaa, hänen vuokseen lainan marginaali olisi korkeampi kuin mitä yksin saisin. Toki saisin myös vähemmän lainaa.

Eikö 2. velallinen olekaan vain plussaa pankin silmissä maksajana lainassa? Yksin lainaa hakiessa joudun tyytymään vaatimattomampaan summaan. Kannattaisiko miehen ottaa oma lainansa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
2/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso korkomarginaaliero sitten on kun miehesi tulisi mukaan velalliseksi?

Kyllähän riski pitää hinnoitella. Jos toinen on juuri ja juuri luottokelpoinen, ja maksaa lainaa, niin...sinuna ottaisin oman lainan ja mies omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pankki-ihminen voisi ilmaantua kertomaan, nostaako "huonohko" toinen velallinen lainan hintaa..Minä en tiedä. Jos kerran et saa itse vaikka 300 000 euroa ja puolison kanssa saisit, niin kyllä kait hänenkin scoringillaan on merkitustä?

Vierailija
4/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yksinnoin suurta lainaakannata ottaa jos on vain palkkatuoloja.

Jos toinen pankin mukaan luokitellaan   huonoksi lainan maksajaksi en minä  sitten  itsekään raja-asioissa luottaisi, enkä antaisi  siitten omasta aunnostani puolikasta hänelle. Voi olla niinkin että pankki tietää hänestä jotain  jota sini et tiedä. Tai on olemassa  mahdollisus  etä sinulle  valhdellaan jotain muuta. Pajonko  hän on jo velkaa,ehkä hänelle ei  anneta lainaa  yksin ollenkaan.

Vierailija
5/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni ei yhteen asuntoon voi saada kahta erillistä lainaa. Vakuudet syynä.

Vierailija
6/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni ei yhteen asuntoon voi saada kahta erillistä lainaa. Vakuudet syynä.

Meillä on kolme lainaa yhden asunnon osakkeisiin.

Vierailija
7/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap ottaa lainan yksin ja maksaa sen yksin ja vain hänet merkitään omistajaksi. Tai sitten te otatte lainan yhdessä ja molempien tulot ja menot ja velat selvitetään. Mutta ei ymmärtääkseni kahta erillistä lainaa samaan asuntoon.

Vierailija
8/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osake tai kiinteistö voi olla vakuutena muihin lainoihin, mutta asuntolainoja voi olla ymmärtääkseni vain yksi.

Vierailija
9/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osake tai kiinteistö voi olla vakuutena muihin lainoihin, mutta asuntolainoja voi olla ymmärtääkseni vain yksi.

Kyllä voi olla useampia lainoja, näin ainakin tutullani oli vielä muutama vuosi sitten. Yksi laina oli korkosuojattu, toinen ei. Otti siis kaksi lainaa yhteen asuntoon.

Itse aion tehdä saman, jos vaan onnistuu. Marginaali nykyisessä lainassa lähellä nollaa ja olen etsimässä uutta. Siirtäisin siis vanhan lainan uuteen asuntoon ja ottaisin toisen lainan lisäksi.

Vierailija
10/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisi kysyä sieltä pankista. Varmaan ne näkevät miehesi riskinä, jos hänellä on ennestään velkoja. Jos on korkeammat korot yhdessä, niin ota yksin.

Vierailija
11/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin väärässä. Voi olla erilliset lainat.

Vierailija
12/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi olla useampia lainoja, näin ainakin tutullani oli vielä muutama vuosi sitten. Yksi laina oli korkosuojattu, toinen ei. Otti siis kaksi lainaa yhteen asuntoon.

Itse aion tehdä saman, jos vaan onnistuu. Marginaali nykyisessä lainassa lähellä nollaa ja olen etsimässä uutta. Siirtäisin siis vanhan lainan uuteen asuntoon ja ottaisin toisen lainan lisäksi.

Pankki tuskin suostuu siihen, että vanha laina siirretään uuteen, jos siinä on pankin kannalta huonot ehdot... joudutte neuvottelemaan uudet lainat kun kohde muuttuu.

Vierailija
13/13 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ulosotossa joten aihe kiinnostaa

T. Ensiasuntoa etsivät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi