Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~JOULUKUISTEN viikko 34~~

21.08.2006 |

Vitanova oli kirjoittanut tänään kuulumisia viime viikon pinoon. Eipähän tuo mitään haittaa, mutta kopioin sen nyt kuitenkin tähän:

vitanova - 21.08. 14:50 vastaa tähän viestiin (35/35)

Heipä hei pitkästä aikaa!

Hienoa, että jaksatte pitää turinaporukkaa yllä! MEikkis aina silloin tällöin harvakseltaan entää koneelle lukaisemaan parit viestit, mutta sitten on taas hulinaa - ja iltaisin olo on niin zombie, etten enää kykene kovin kummoista tekstiä kellekään latelemaan. Ü

Meillä kesä on mennyt miehen kellari-sauna-suihkurempan ohessa. Olen siis itse viettänyt aikaa milteipä sataprosenttisesti ilman aviosiippaani lasten kanssa keksien sosiaalisena pulinatätinä kaikenmoista seuraa ja puuhaa. Ihan kivaa, mutta kyllä maar on helpottavaa ja ihanaa ja rentouttavaa ja kaikkea, kun tuo äijä vihdoin joskus kömpii ylös tuolta keltsusta ja sanoo, että rouva on hyvä ja tulee saunomaan! Väliaikaisratkaisuna meillä on käsisuihku minivessaan kyhätyssä minisuihkualtaassa. Varsin veikeitä akrobatiaharjoituksia saa siellä kokeilla, mikäli mielii vaikkapa pestä tukkansa. Ja yltympäriinsä ammeestaan loiskuttavaa Almaa ei ole voinut kuukausiin enää kylvettää muualla kuin puutarhassa (onneksi lämmin kesä), kun aloimme jo oikeasti huolestua keittiön ja muiden tilojen kosteusongelmien takia neidin hiukan innostuttua ammeessaan.

KAikki nauravat mummelillemme ja ihmettelevät hänen intoa, energisyyttään ja aktiivisuuttaan. Jo nelikuisena ryömimään lähtenyt pikkupeto mennä tempoo veljensä perässä ympäri rintamamiestaloamme hihkuen, kiljuen, nauraa räkättäen - ja karjuen. Ihan muina miehinä pikkuinen (ei enää ole lainkaan sellainen jätti kuin syntyessään, kun on käyttänyt kaiken energiansa ikiliikkumiseen ja tipahtanut satamiljoonaa tasoa näillä neuvolatädin käyrillä) kaluaa kahdella hampaallaan leluja tai huitelee lasioville, johdoille ja jalkalampuille (vaikka ymmärtää erinomaisesti sanan EI ja osaa kyllä yhdistää ne näihin paikkoihin!) ja karjahtelee tuon tuosta mennessään kuin diktaattori (tai kuin äitensä oikein riehakoiduttuaan oppilaittensa edessä luokassa... tai kuin edesmennyt isoisoisänsä, melko persoonallinen ja kovaääninen näyttelijä - suvun tuttu, kantava ääni!). Sitten tuijottaa pippurisilmillääm tukkansa takaa tarkkaillen tyytyväisenä mylväyksensä tehoa ympäristössä.

Viime päivinä olen alkanut yhyttää Almaa yhä kielletymmissä puuhissa: nurkan takana hän esim. seisookin polvillaan ja on avannut jotenkin lipaston laatikon ja kaivelee sieltä cd-levyjä. Kengät ja eritoten niiden pohjat ovat suurinta herkkua, mitä Alma tietää. Sisarrattaissa ketales otti ja rupesi peippailemaan tänään aivan päättömästi vain naureskellen makeasti puuhilleen. Oli lentää tuhannesti katuun, jollei refleksini olisi olleet tarpeeksi nopeat. Kekkasi myös, miten kaksi ja puolivuotiaan velipojan päästä nyppäistään siinä rattaissa istuessa kalastajanhattu ja oli riemuissaan toistaen uutta temppuaan hatun omistajan riemuksi ja lopulta mielipahaksi noin satakuusi kertaa. Samoin mössöksi nassutettua maissinaksua oli kiva tököttää velipojan selkään ja sille himoitulle hatulle.

Alman lempisana on TÄITÄ ja sen abessiivi TÄITTÄ. Niitä toistelee makustellen ja tohkeissaan käheällä, korsteenimuorin äänellään.

Nukkuminen on vieläkin melko takkuista: heräilee tuon tuosta, mutta viime päivinä, KOP KOP KOP, on alkanut rauhoittua tuttiin tissin sijaan.

Töitä en vielä etsi vaan olen ainakin vuoden kotihoidontuella kotona. Ja juu, vauvakuume valtaa alaa...

Mummeli heräsi, joten päätän raporttini täältä tähän!

Vitanova ja Alma isokukkaisessa kesämekossaan

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho oli muskarissa taas aamulla ja tykkäsi vaikka oli siihen aikaan jo aika väsynyt herra.

Nyt MURISEE tuossa lattialla=)

ryömimistä harjoittelee mutta yleensä pitää houkutella vielä ja muovilattialla vain,maton päällä ei vielä pääse menemään.

ihanaa silti että oppi tuon taidon ja on suloinen mittarimatomme=)

Kunhan tosta vauhti kiihtyy,en ehdi koneellekaan varmaan enää=)

mulla kauhee kestoväsymys päällä vaikka Juho nukkuukin yöllä,tutinlaittoa 1-3 kertaa öisin mutta kun tänäänkin 5:50 heräs niin rupee pidemmän päälle oleen liika aikaista.

vein Kelalle kotihoidontuki laput,kohta köyhdyn entisestään mutta ihanaa kun ei siihen (paska) duuniin tarvi vielä palata.

Miehen mielestä olis mun heti pitänyt palata vaan mä en ite halua,en kuuntele sitä.

lauantaina bailaamaan=)

äitiliini ja Juho kohta 9kk

Vierailija
22/32 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tähän kai samalla valitusvirren vetäistä... Eli vuodatusta, ei kantsi lukea.

Mä oon ihan romuna, mä en tajua miten yksinhuoltajat jaksaa. Vai onko niin että kaikilla muilla on kauheesti apujoukkoja? Pari viikkoa sitten iltasanomissa tai -lehdessä oli juttua reissaavien (julkkis-)miesten vaimoista, kuinka täytyy olla organisoitikykyä ja joustavuutta. Juttua kun luin, niin kaikilla oli omat ja miehen vanhemmat, sisaret ja muutama muu tuttu auttamassa. No, mullahan ei tosissaan ole ketään apuna miehen reissujen aikaan, ja syyskuun loppuun täytyis vielä jaksaa.

Molemmat muksut on flunssassa, mulla ei tauti pääse päälle, kun en ehdi pysähtyä niin että se sais mut kiinni :) Kahteen viikkoon pisin unipätkä oli viime yönä, jotain 2½ tuntia, ehdin jopa nähdä unta!!! Jos Niklas ei itke tukkoisuuttaan, niin konttaa ympäri sänkyä ja kiipeilee. Pinnasängyssä nousee reunaa vasten, viukussa kiipee mun päälle. Ja likka änkee joka yö viereen nukkumaan, pelkää leijonia (mielikuvitus on kiva juttu).

Mutta onhan tässä paljon kivaakin, ei sitä voi kieltää. Lauantaina juhlitaan tytön 3vee synttäreitä, voitte muuten uskoa ettei ole kauheen hienot juhlat ja tarjoilut tässä tilanteessa. Ja Niklas vaihtoi ryömimisen konttaukseen, menee nyt niin lujaa että hirvittää. Ja samaan aikaan keksi sen, että seisaaltaan voi myös kurkoitella vähän vielä ylemmäs. Piti tänään järjestää tytön huone uudestaan, kun Niklas kiskoi kaikki tavarat, joihin ei pitänyt ulottua, alas. Hurjaa miten nopeesti noi lapset kasvaa, vanheneeko sitä muka itse samaa vauhtia?

Se piti vielä kertomani, kun olen tässä odotellut Finnairilta korvausta kadonneista rattaista. Maanantaina oli tullut tilille 26 euroa! Soittelin sitten koko päivän sinne selvittääkseni asian, ja kun viimein sain jonkun kiinni, asiaa käsitellyt henkilö ei ollut paikalla (ja muut ei voi sanoa mitään). Jätin soittopyynnön, tiistaina oli kerran soitettu kun olin kaupassa, puhelin jäi kotiin. Tänään jätin uuden soittopyynnön, ei soittoa. Kaikki piti olla selvää, mutta jostain syystä jouduin odottamaan 3 viikkoa korvausta, joka sitten oli näin ruhtinaallinen. Tottahan tuolla rahalla vaunut saa... ne kadonneet tais olla 2kk vanhat.

No joo, eikähän tämä riitä tältä erää, pitää painua pehkuihin jos vaikka huomenna asiat näyttäis valoisammalta. Hyvää yötä!

T:Emppu ja Niklas 8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamaton alavireisyys jatkuu... En oikein tiiä mikä väsyttää. olen mennyt nukkumaankin koko viikon jo klo 10 aikoihin ja saanut nukkua paria tutin laittoa lukuunottamatta 7-8 asti aamulla. Me ollaan typyn kanssa hengailtu nyt lähinnä kotona tämä viikko. Kaikilla kavereilla on jotain puuhastelua. Jos mun väsymys onkin tekemisen puutetta?

Vaikka kyllä pikkulikka vaatii nykyään niin paljon huomiota ja perässä juoksemista, ettei siinä tekemiset lopu! On se muuten kumma, kun isin kanssa hän leikkii nätisti omilla leluillansa, mutta kun mun näkee niin alkaa kitinä ja syliin pitäis päästä.

Vaan on sitä muilla oikeitakin ongelmia, joten jos jättäisin valittamiset sikseen!

Tyttö on syönyt aamupäivisin nyt pari päivää vähän huonommin. Olen kyllä antanut kaupansoseita ja ne ei tällähetkellä ole mitään suurinta herkkua. Kalaa tarjosin tänään ja tuntui, että ruokailu venyi ja venyi ja venyi... Onkos muuten muilla sellaista ihme venyttelyä syöttötuolissa? Meidän typy ojentelee jalkojaan suoriksi ja samalla jännittää koko kroppaa. Ihan kuin treenaisi pakaralihaksia tai jotain. Tyttö on tosi keskittynyt ja tekee sitä pitkiä aikoja ja usein myös kun istuu isin sylissä. Musta toi touhuilu lisääntyy vaan koko aika...

Voi elämä mitä touhua siellä Finnairilla! 26 euroa vaunuista?? Just joo, eikä ketään saa edes puhelimeen. Taitaa puhelinlaskuakin kertyä enempi, kuin tuo korvaus on!

Nyt taidan tästä hipsiä miehen suklaalevyllä käymään ja lueskelemaan juorulehtiä! Niin ja turha kait sanoakkaan, ettei painoa ole lähtenyt grammaakaan!

Vierailija
24/32 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annukka:pura vaan tänne,sulla on tosi raskas tilanne mutta hyvä kun sait asunnon.

Mulla ei ole alkoholismista lähipiirissä kokemusta mutta mun äiti seurusteli aikanaan 7v alkoholistin kans(en asunut enää kotona silloin) ja mun pikkuvelikin kärsi kun sitä joutui katseleen välillä ja rankkaa se oli.

nyt tämä mies on kuollutkin jo.

KOVASTI ANNUKKA VOIMIA!!!!!!!

Ja Emppu kans,mun mies käy ns.normaalitöissä että välillä päivä ja välillä iltavuoroo mutta mä olen aivan väsynyt ja yh:ksi jääminen pelottaa vaikka ite olen osittain asiamme sotkenutkin=(

Mulla on kauhee kestoväsymys päällä.

Ja sitten:noin pieni korvaus rattaista,voi herranen aika sentään!!!!!!!!=(

Sain siivottua kun olen sitä koko viikon siirtänyt ja siirtänyt enkä nyt olekaan niin uupunut kuin eilen olin aivan naatti aamusta iltaan.

Juho treenaa ryömimistä aina vaan useammin,.on se niin suloinen mittarimato ja pääsee jo matollakin menemään kun aikansa ähkii ja punnertaa=)

tänään ryömi imurin perässä.

hauskaa viikonloppua!mä biletän huomenna!!

äityliini ja mittarimato Juho 9kk maanantaina!

Vierailija
25/32 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia odotellessa...Meinaapa väsyttää,valvottu yö takana.Eipä olekkaan ollut tällaista yötä 5kuukauteen. Esikoinen teki illalla mustikka-mansikka pirtelöä ja minä tyhmä annoin Aadankin vähän maistaa sitä.Ilmeisesti siitä sitten tuli kovat vatsanväänteet,joita joutui pieni yön itkemään.Harmittaa,että olin niin typerä.On kyllä saanut ennenkin maistaa jätskiä,mutta tämä sekoitus oli varmaan liian laktoosipitoinen tai sitten ne mansikat...Eipä se näköjään paljoa tarvi,jos maha ei siedä.

Syömispuuhista kirjoittelen sen verran,että meillä se on kanssa välillä melkoistakin kääntelyä syöttötuolissa.Joka kerran likan saa siihen istuttaa kamalalla porulla.Niinkuin myös rattaisiin.Ei kai siedä,kun joutuu olemaan " jumissa" .

Aada on muutenkin aika huono syömään.Aamupuuro menee melkein aina viemäriin,samoin päiväruoka.Niitä kun koitetaan syödä niin tämä kääntyy syöttötuolissa aina pois päin minusta ja roikkuu katellen maahan.Sitten kiukutaan,kun äiti koittaa puoli väkisin suuhun jotain saada.

16-17 aikaan VASTA! alkaa maistumaan ja syö koko purkin (pienen) ruokasosetta.Samoten iltapuuro menee sitten reippaasti.

Hedelmäsoseet tökkii kovasti.Olen koittanut käsipaloina antaa omenaa,banaania,porkkanaa,marjoja ym.mutta mitään isompaa innostusta niihin ei tunnu olevan.Vähän aikaa sormissa pyöritellään ja vähän maistellaan.Mustikat vallankin oli kauhistus.Kaippa sitten oppii,kun joka päivä vaan tarjoaa.

Ja on tuo silti aikamoinen pyöreä palleroinen.

Ja niin ihana.On sitä tässä monta kertaa tullut pohdittua,kuinka paljon kaikkeä ihanaa nämä pienet elämään tuo.Ja nyt huomaa että jotain selvästi puuttui,kun tämä neiti iltatähti päätti meille yllättäin tulla.

Ukko sanoi,että lellin tuon ihan piloille..Mutta ei kai vauvoja voi lelliä liikaa..No,ehkä en ole ollut esim.kielloissa tarpeeksi jämäkkä.Meinaan kun Aada on menossa sammuttamaan telkkaria ja kiellän,niin tämähän oikein ääneen hekottaa ja koittaa äkkiä painaa,ennenkuin ehdin hätiin.Tosi hauska leikki tytön mielestä.Ja ole siinä sitten tiukkana/vihainen,kun toisella on hirveän kivaa..

Nyt alkaa kahvikin olla valmista,tulipahan kirjoteltua höpöjä.

Viikonloppuja! T.Liinuksi+Aada 8,5kk

Vierailija
26/32 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävi kaveri kylässä ja tsemppas oikein urakalla:) ehkä vihdoin alan uskoa,että tämä on paras ratkaisu ja tästä voi enää mennä ylöspäin. hommasin kaupasta laatikoita ja ostin jätesäkkejä vaatteita ja liinavaatteita varten,viikonlopun yli kyllä menee ennen kuin alan pakata,ehkäpä yritetään viettää viimeinen viikonloppu yhdessä ja jopa nauttia siitä.miten kamalalta kuulostaakaan,että viimeinen yhteinen vkl! huh.. kaveri sanoikin,että olen laihtunut ihan sairaasti nyt viime näkemän,enpä olekaan syönyt pahemmin,tuntuu että vatsassa on solmu,jonka läpi ei vaan ruoka tipu. ennen olin perso herkuille,mutta tänään teki vaikeaa syödä edes yksi munkki,jäätelössä meinasin jo oksentaa.. en mene hyvin.. yritänkin edes mussuttaa hedelmiä,että pysyy vitamiinit kohdillaan.. kesällä ostetut koon 26farkut on löysät ja roikkuu takamuksesta rumasti,vaikka äsken ne vielä oli sopivat.. täytyy nyt tosiaan tsempata myös tuota syömistä..

olen yrittänyt miettiä tuota pakkaamistakin.. meillä on nyt 65neliön asunto ja se tuleva on vain 40neliöö.. oikeastaan en halua täältä kuin sängyn ja pesukoneen,mies saa pitää sohvat,tietokoneen,kirjahyllyn,dvd:n,soittimet sun muut,minä en niitä ainakaan nyt kaipaa,toivottavasti hän myös osaa arvostaa sitä,miten paljon hänelle jää,minä joudun hankkimaan uudet kuitenkin.. (ja millähän rahalla..) mies päätti pitää myös koiran,joten siitä ei tarvitse luopua kokonaan,onneksi.

kyllähän tuo yh:n arki alkaa pelottaa,todellakin,miten sitten,kun poika on kipeä jne.entä kun itse olen kipeä.. monta on ongelmaa,suurinta osaa en edes vielä osaa pelätä,onneksi,muuten varmaan olisin jo tooosi masentunut.. no.. hoen vain itselleni,että kyllä tämä tästä.. joten kai se siitä :)

nyt täytyy lähtä nukuttaa poikaa,alkaa olla jo väsynyt lattialeikkeihin.

-annukka ja kasimir 8kk-

Vierailija
27/32 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki just sorsapaistia(jota mä en syö...=/ )

Pojan vein nukkumaan mutta vielä kuuluu " protestilaulua" pinniksestä,tyttö leikkii teltassa parvekkeella.

ihanaa päästä bailaamaan illalla,oon ollut kauan jo niin stressaantunut ja surullinen enimmäkseen että aion ottaa ilon irti!!!!!oon koko ajan pelännyt että milloin lapsenvahti peruu,mutta tällä kertaa näyttäis että ei peru,ukon kans viimeksi joulukuussa 00 oltu paikallisessa =0

Katri Ylander esiintyy täällä,on se aivan hyvä laulaja.

äityliini ja Juho ryömijäinen 9kk kohta

Vierailija
28/32 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitihän minunkin tulla hehkuttamaan et pääsen baariin tänään =) Pisin aika mitä oon Ericasta ollu erossa taitaa olla 6 tuntia eli ei oo vielä yöhoidossa ollu. Jännittää miten mummolassa menee kun tyttö on aika tempperamenttinen. Toivotaan et mummo ja pappa sais nukkua edes jotenkin. Halusivat kuitenkin ottaa molemmat tytöt niin on Ericalla tuttu naama mitä seurailla.

Pitkältä tuntuu ero kun aloitellaan jo klo 17 kun serkku täyttää 18v.

Tuntuu että muiden joulusten lapset on jo niin isoja. Erica siis synty tammikuun puolella ja on nyt siis n. 7,5kk. Vielä ei edes eteenpäin mennä mut en ole sitä kamalasti odottanutkaan kun tuo esikoinen lähti ryömimään 9,5 kk.

Töihin oon lähdössä 1.8.2007 vaikka nyt on välillä tuntunut että vois täältä kotoa jo lähteä kun isompi on alkanut kiukuttelemaan ja riehumaan eli on mustasukkanen nyt sit oikein kunnolla.Välillä halii siskoa ja välillä hakkaa =) Pitää vaan keksiä jotain ohjelmaa päiviksi että jaksaa.

Äiti , tytöt 2,5v. ja 7,5kk

Vierailija
29/32 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitakin bailaajia olis tänään=)

meillä taas ei mitään " eroa" lapsista tule kun mun äiti tulee meille yökylään(hänen yksiössä olis hiukan hankalaa) ja mennään baariin kun lapset nukkuu ja aamulla kun ne herää,me krapulaisina maataan heh =)

Juho viimeisillä päiväunilla...

mä palaan töihin 13.8.07 eli liki samaan aikaan kuin huomenna(oli kiva kun kirjoitit tännekin)

mulla on jo siiderit kylmässä ja kynnetkin oikein lakattu=)

Vierailija
30/32 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä oli mennyt mummolassa todella hyvin ja Erica nukkui 22-06. Kotona kun nukkuu niin taidan yöllä useamman kerran laittaa tuttia jne.

Ei sitä kyllä enää jaksa loppuun asti olla. Puolen yhden aikaan olin jo valmis lähtemään mutta en heti luovuttanut ja olin kotona sitten ennen kolmea.

Tänään on sitten väsynyt mutta rentoutunut olo. Kyllä jaksaa taas paremmin. Nyt jo suunnittelen että tytöt vois syksyn aikana mennä taas yöksi hoitoon ja oltas vaan miehen kanssa kotona.se se vasta luxusta olisi.

Tuntuu että vanhempi tyttökin olisi jotenkin paremmalla tuulella vaikka yhden kerran meinasi tänään taas raivasi tulla.

Vierailija
31/32 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengissä ja kaameessa kapulassa joka jo tähän aikaan hellittää=)

teki kans niin hyvää bailata ja miehen kanssakin meni hyvin ja jopa yllättävän helliä hetkiä=)

Juho nukkui 20:30-7!!!kaksi tutinlaittoa ennen kuin me tultiin ja mies oli jo 2 jälkeen lähdössä mutta minä...mä suostuin vasta 3:30 lähteen=)

Vierailija
32/32 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen oli tällä viikolla ulkona peräti kaksi kertaa! Ja kahdesti myös hoitajan eli äidin kanssa, tosin keskiviikkona kävin vain kuntoilemassa. Ja hyvin meni. Minä kun havahduin tuossa pari viikkoa sitten huomaamaan, että Kare on ollut valveilla muilla hoidossa alle 10 tuntia, siis koskaan!

Ja nyt otettiin takaisin. Helsingin taiteiden yönä oli ensin työkeikka ja koska se oli esiintyminen, virtasi adrenaliinit niin, että otin useammaan. Oli tosi kivaa, flirttasinkin ja lisäksi ystäväni, johon olin ollut 8 vuotta sitten ihastunut, tunnusti itsekin olleensa minuun. Vaikka se on täysin ollutta ja mennyttä, niin olihan se kiva kuulla.

Perjantaina oli firman bileet, mutta Karppuli ja isinsä olivat mukana yhdeksään, jonka jälkeen otin ihan kunnolla ensi kertaa 1,5 vuoteen. No, en tiedä kannattiko se - tuhmat kännikuvat eivät yleensä ylennä mieltä enää jälkeenpäin - mutta kyllä, tuli nollattua. Mutta kävikin niin, että nälkä kasvaa.

Voih, ja alan vähän tehdä töitä, vaikka oonkin hoitovapaalla. Se on duunin työnkuvastani kaikkein glamörööseintä vaikkakin välillä vähän sotkuista. Saa vaan nähdä, miten saan tehtyä noin 100 tuntia viikossa. Varsinkaan kun toiselta isoäidiltä lienee turha kysyä apua (tai kysyin ja myöntyikin, mutta käytäntö on toinen. Mutta siitä toiste. On akuutisti paha mieli asiasta.)

Kare on nyt 8,5 kuukautta ja risat, ja jonkinlainen eroahdistus on päällä. Ei hän vierasta muita, mutta roikkuu kiinni lahkeessa. Sikälikin hauska, että oli niin kivasti hoidossa kuitenkin. Mutta ehkäpä siitä syystä on roikkunut kaksi päivää tissillä, ja yöt ovat olleet risaisia.