Katselen Seinfeldiä paraneeko tämä myöhemillä kausilla?!
Nyt on ekakausi menossa ja niin mitäänsanomaton että tekisi mieli jättää kesken. On kuitenkin niin kulttimaineessa että haluaisin kerran katsella läpi. Paraneeko myöhemillä kausilla vai mihin tämän susio perustuu? Varsinkin näin kun Frasierin jälkeen katselee niin ei voi kun ihmetellä!
Kommentit (49)
Nyt vasta kannattaakin katsoa Seinfeldiä, nykyään ei enää saisi tehdä samanlaista huumoria. Somepaskamyrskyt ja muu pöyristyminen olisivat olleet varmat ja sarja ei olisi nähnyt päivänvaloa tai pistetty jäähylle. Harmi.
Roisia huumoria, päähenkilöt ovat omalla tavallaan sympaattisia ja samalla todella epäsympaattisia. Samaistun moneen asiaan, nauran absurdeille tilanteille ja joskus toivoisin pystyväni tehdä georget. Ja tykkään siitä, että sarja ei ole siloiteltu, eikä siinä ole mitään hempeilyjä. Sitä 90-luvun tyyli tosin välillä vihloo silmiä.
Ja disclaimer: olen tasa-arvon ja seksuaalivähemmistäjen oikeuksien kannattaja, en pidä 80-luvun seksistisistä vitseistä, en ole persu, olen sitä mieltä, että vapaasti ei saa loukata ja puolustella, että se oli vitsi, mutta valitettavasti tänä päivänä on kyllä ylitetty jokin raja kun hiustyylisikin voi loukata muitakin kuin tyylipoliiseja.
Vierailija kirjoitti:
Häpesin aina suomalaisuutta kun sarjaa ei näytetty/tunnettu täällä ysärillä :(
Eikö? MIstä helkkarista mä sitä sitten katoin ysärillä? Tuliko se joltain kaapelikanavalta? Mutta kyllä mä muistan sen tekstityksillä kattoneeni, varsinkin sen Seinfeldin kimityksen ymmärtäminen ilman tekstejä olisi kyllä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? MIstä helkkarista mä sitä sitten katoin ysärillä? Tuliko se joltain kaapelikanavalta? Mutta kyllä mä muistan sen tekstityksillä kattoneeni, varsinkin sen Seinfeldin kimityksen ymmärtäminen ilman tekstejä olisi kyllä tuskaa.
Se tuli muistaakseni neloselta muutaman vuoden jäljessä.
Yhdessä jaksossa George naiselle olevan meribiologi. Ja Kramer Cosmos pelasi golffia rannalla. Rantaan tuli valas jonka hengitysreiässä oli golfpallo. No George paikalla naisen kanssa ja kun kuulemma oli meribiologi eikun vaan naisen edessä pelastamaan valas.
Mä olen kyynisyyteen asti sarkastinen ja itseironinen, ystävieni mukaan jopa genren kuningatar 😅 mutta Seinfeld ei uppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyynisyyteen asti sarkastinen ja itseironinen, ystävieni mukaan jopa genren kuningatar 😅 mutta Seinfeld ei uppoa.
Mistä tiedät, ettei se ollut sarkasmia ystäviltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Seinfield on komedialle sama kuin Antti Tuisku rokille. Samoja elementtejä löytyy, muttei niitä voi samaan paikkaan yhdistää.
Kyllä se ysärillä tunnettiin ja näytettiin ja katsottiinkin Suomessa. Ei vaan uponnut ainakaan muhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei se ollut sarkasmia ystäviltäsi?
En tiedäkään. Paljon mahdollista 😁
Vierailija kirjoitti:
Näytettiin kyllä. Muistaakseni nelosella pyöri 90-luvun puolivälistä lähtien.
Sarja paranee loppua kohden ja viimeinen jakso on legendaarinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut jonkin verran järjestyksessä ja sen jälkeen suosituimpia jaksoja, enkä pääse yhtään mukaan. Varsinkin se soppa jakso jätti kylmäksi. Frendit on toinen sarja mikä ei hirveästi huvittanut, vaikka katsoinkin lähes kaikki jaksot. Minulle toimi paremmin Peep Show, The IT Crowd ja Black Books.
Viimeksi mainittu oli loistava. Samoin Vikatikki ja Yöperho.
Ei parane eikä kannata katsoa, mikäli omaa Pekko-huumorintajun. Sille ei voi sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olet valmis sketsin aihe häpeäsi kanssa mutta valmiiksinaurettu.
Sarjan hehkuttajat antavat ymmärtää eottä sarjan vitseille nauraminen on jokin älykkyyden merkki. Siksi on oltava jyrkällä puolustuskannalla. :D
Jes, Seinfeld tulee Netflixiin tänä vuonna!
https://www.episodi.fi/uutiset/striimijatti-osti-suosikkisarja-seinfeld…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytettiin kyllä. Muistaakseni nelosella pyöri 90-luvun puolivälistä lähtien.
Sarja paranee loppua kohden ja viimeinen jakso on legendaarinen.
Nelonen aloitti vasta '97 kesällä. Olisiko tullut ohjelmistoon '98 tai '99? Ja Nelonen oli pikkukanava, harva Seinfeldiä osasi sieltä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Seinfeld oli alunperin pieni kulttisarja mutta suosio räjähti neljännen tuotantokauden aikana. Se on erilaista huumoria kuin sitcomeissa yleensä ja toimii mielestäni hyvin pitkälti Kramerin, Georgen ja hyvien sivuroolien varassa. Jerry ja Elaine oli vähän tylsiä.
Hulluinta on että nämä kaksi perustuvat tositapahtumiin!!! https://external-preview.redd.it/hAjolzXxnZg10mco2imTohoATAjT5wwefHY0It…
Vierailija kirjoitti:
Cigar store indian oli paras
Aiheellinen nykypäivänäkin
En enää muista millainen ensimmäinen kausi oli, mutta voithan jatkaa katsomista vaikka juuri nelos- tai vitoskaudesta. Ei ole kärryiltä putoamisen ongelmaa.
Minusta Seinfeld on paras tilannekomediasarja. Parhaat jaksot rakentuvat Georgen ympärille.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/