Ärsyttääkö muita ihmisten juhlissa jatkuva valokuvaaminen?
Olin viikonloppuna sukulaisen häissä, jonne oli palkattu kaksi valokuvaajaa ikuistamaan parin häitä. Tuntui, että ihan mitä vain teki, söi/joi/tanssi/otti ruokaa, kokoajan oli joku valokuvaaja kimpussa räpsimässä kuvia ihmisistä.
Itse en ole mikään valokuvauksellinen enkä välitä tuollaisesta. Tuntui että missään ei saanut olla rauhassa. Tämän lisäksi toinen valokuvaaja vielä videoi tapahtumia.
Ärsyttääkö muita tällainen show vai olenko vain outo?
Taas yksi syy vältellä kesähäitä ja muita juhlia.
Kommentit (21)
Ei mua häiritse. Enemmän outoa on olla ottamatta valokuvia.
Ammattilaiset vielä menettelee, kun eivät räpsi kuvia ihan miten sattuu.
Vaan se kännykkäkameroiden jatkuva räpse ärsyttää, kun ei yhtään mietitä, miten kuva otetaan, vaan ihan summassa kuvia räpsitään. Sitten ite siellä taustalla justiinsa suu ammollaan tunget kakkupalasta kurkkuperälle, ja tällaiset kuvat päätyy johonkin Facebookiin tai Instagramiin. Jesjes.
Ei valokuvaaminen häissä ja muissa juhlissa häiritse, mutta en ole ikinä ymmärtänyt, että maksetaan kalliit liput jonkun artistin keikalle ja sitten, sen sijaan, että katsottaisiin ja kuunneltaisiin keikkaa livenä, tuijotetaankin se koko keikka puhelimen ruudulta, koska se pitää tietenkin tallentaa puhelimelle. Siis mitä vit**a?? Ja jotkut juntit kuvaavat teatterissa, vaikka nimenomaan alussa tulee kuulutus että taltiointi kielletty. Olen pariin kertaan joutunut junteille sanomaan että nyt se puhelin taskuun - ei täällä saa kuvata. Miten vaikeaa se on keskittyä sillä hetkellä siihen teatteriin ja konserttiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei valokuvaaminen häissä ja muissa juhlissa häiritse, mutta en ole ikinä ymmärtänyt, että maksetaan kalliit liput jonkun artistin keikalle ja sitten, sen sijaan, että katsottaisiin ja kuunneltaisiin keikkaa livenä, tuijotetaankin se koko keikka puhelimen ruudulta, koska se pitää tietenkin tallentaa puhelimelle. Siis mitä vit**a?? Ja jotkut juntit kuvaavat teatterissa, vaikka nimenomaan alussa tulee kuulutus että taltiointi kielletty. Olen pariin kertaan joutunut junteille sanomaan että nyt se puhelin taskuun - ei täällä saa kuvata. Miten vaikeaa se on keskittyä sillä hetkellä siihen teatteriin ja konserttiin?
Oon kans ihmetelly tätä! Otetaan kuvia ja videoidaan kokonaisia biisejä, just ja just erottuu se bändi sieltä lavalta :D Sitten niitä tungetaan some täyteen.
Kuka noita oikeesti jälkikäteen kattoo? Eihän esim. äänenlaatukaan oo hyvä, ja aina jotain muitten mölinöitä kuuluu myös. En ymmärrä.
Joo liika on liikaa. Ennen sentään otettiin joitakin tarkoin harkittuja kuvia ja se siitä. Nykyään koko juhla tuntuu olevan pelkkä kuvaussessio.
Minua ärsytti, kun tulin tietoiseksi kamerasta ja aloin hymyillä miehelleni ilman syytä. Muut keskustelukumppanit varmaan ihmettelivät, että miksi tuo yhtäkkiä hymyilee, kun äsken kuunteli kulmat kurtussa.
En myös ymmärrä tätä uutta valokuvaamistrendiä että ihan koko ajan pitää olla kuvaamassa. Instat, facet, snapit ym. täynnä valokuvaa. Missä vaiheessa sitä ehtii elää kun ihan joka paikassa pitää pysähtyä ottamaan tilannekuvaa. Tuttavani pysäytti lapset keskelle ajotietä, jotta sai hauskan kuvan.
Kyllä. En halua nykyään mennä ollenkaan häihin tai juhliin, koska se on pelkkää someen taltiointia. Jos ikinä menisin naimisiin ja pitäisin häät, kieltäisin kuvaamisen kokonaan. Vain yksi hillitty ammattilainen kuvaamassa ja vierailta ne kännykät pois!
Ei hitto, muistui mieleeni poikani ristiäiset pienessä kirkossa. Vauvan molemmat papat seisoivat videokamerat naamassa kiinni toinen vasemmalla puolen, toinen oikealla. Tästä on jo 20 vuotta eikä ainakaan minulle ole tuotoksia näytetty; tuskin kukaan on niitä täriseviä taidepläjäyksiä katsonut. Oli se kyllä koomisen näköistä; toivottavasti kuvasivat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
En myös ymmärrä tätä uutta valokuvaamistrendiä että ihan koko ajan pitää olla kuvaamassa. Instat, facet, snapit ym. täynnä valokuvaa. Missä vaiheessa sitä ehtii elää kun ihan joka paikassa pitää pysähtyä ottamaan tilannekuvaa. Tuttavani pysäytti lapset keskelle ajotietä, jotta sai hauskan kuvan.
Elämä on siirtynyt nettiin. Todella vastenmielistä.
Ärsyttää. Ei sen takia että minua häiritsisi olla valokuvissa mutta muuten häiritsee kun kaikki on puhelin kädessä koko ajan räpsimässä kuvia.
Samoin jossain konserteissa ärsyttää jos pitää katsoa edessään valtavaa rivistöä puhelimien kirkkaita näyttöjä kun haluaisi vain keskittyä siihen musiikkiin, mutta jengi koko ajan kuvaa sitä konserttia. Mitä järkeä tuossakin on? Kuinka laadukas tuollainen tallenne on joka on tärisevällä puhelimella kuvattu jossain yleisömassassa.
Mua kyllä ärsyttää usein konserteissa ne kirkkaat videopaneelitkin.
En haluaisi sotkea visuaalisia ärsykkeitä liikaa musiikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä menee elämä tuijottaessa erilaisia näyttöjä aamusta iltaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.. se on kuin toinen ulottuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kans ihmetelly tätä! Otetaan kuvia ja videoidaan kokonaisia biisejä, just ja just erottuu se bändi sieltä lavalta :D Sitten niitä tungetaan some täyteen.
Kuka noita oikeesti jälkikäteen kattoo? Eihän esim. äänenlaatukaan oo hyvä, ja aina jotain muitten mölinöitä kuuluu myös. En ymmärrä.
Älyttömintä oli kun suomalainen eturivin yhtye kuvasi keikan monikameratuotantona myöhemmin julkaistavaa keikkataltiointia varten. Tämä ilmoitettiin etukäteen kaikkialla. Niin melkoinen joukko kuvasi silti keikan omilla kännyköilläänkin.
Joo. Ja harrastan itse valokuvausta/olen media-alan opiskelija (eli opiskelen sitä myös).
Kuvaajaa voi pyytää että jättäisi sinut kuvasta tai edes niin että jäät taustalle eikä tarkennus olisi sinussa. Silloin et näy.
ärsyttää ja siksi en häissä käykään. Tai muissakaan tilaisuuksissa. Jos järjestän omia tilaisuuksia, niin koskaan en kustu intailijoita tai muita somettajia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paraskin sanomaan, kun itse kirjoittelet av:lla sen sijaan, että tekisit jotain järkevämpää. :)
Olen ollut myös työtapahtumissa, joissa kuvataan osallistujia koko ajan. Joskus palkatut kuvaajat, joskus osallistujat. Arvatkaapa onko se ärsyttävää? Varsinkin jos haluaisit unohtaa sellaiset asiat kuin "resting bitch face" ja keskittyä ASIAAN. Mutta ei, koko ajan pakkohymy kasvoilla eikä voi rentoutua.
Itse olen ollut kuvaamassakin, mutta mielestäni kuvaamisessa pitäisi olla käytöstavat. Ei kuvata syömässä olevia ihmisiä, pyritään valitsemaan aina edustavin kuva. Kun kyseessä ei ole taidekuva, niin ei oteta sitä hassunhauskaa otosta missä kitarisat ja allit heiluvat ja hikiläiskät loistavat iltavalaistuksessa, vaan valitaan se missä Pirkko-Jormakin näyttää ihan normaalilta ja vaikka vähän käsitellään niitä kuvia. Liian lähelle tunkeminen ilman lupaa, ei. Joka paikkaan puskeminen ja häiritseminen, ei.
Ja ihan hyvä vinkki sekin, että KIELLETÄÄN kuvaaminen häissä. Julkkikset käyttävät tätä, miksipä eivät muutkin.
Oma vinkkini on se, että hääpari otattaa omat kuvansa ihan erikseen ja juhlissa on 'photo booth' missä kaikki vieraat voivat käydä yhdessä ja erikseen poseeraamassa ja kuvaaja ottaa SIINÄ niitä kuvia.
juu vitu ttaa kuvaajat.