Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkyykö masennus kasvoilla?

Vierailija
07.06.2021 |

Esim. vanhentumisena, väsyneinä kasvoina, surullisuutena.. Tunnistatteko masentuneen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta masennuslääkitys näkyy: lihottaa, turvottaa ja tekee ilmeettömäksi.

Vierailija
22/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vanhoja valokuvia ajalta jolloin olin todella huonossa suhteessa, olin itsetuhoinen ja masentunut.

Viimeisen vuoden ajalta näkyi kun kaikki ilo ja säihke silmistä hävisi pikkuhiljaa. Näytin ontolta, tyhjältä ja toivottomalta vaikka koitin sitä oloa peittää muilta parhaani mukaan.

En myöskään halua ottaa keneenkään katsekontaktia jos voin huonosti kun en halua että kukaan näkee silmistä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muutama tuttu sanonut, että kun olen ollut henkisesti eniten pohjalla, että he näkivät ilon kadonneen mun silmistä ja kasvoista. Että kai sen voi nähdä.

Vierailija
24/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmistä näkee, puuttuu sellanen tietynlainen pilke, tuike, tms. Itselläni ainakin oli näin ja esim. valokuvista huomasin.

Silmiin tulee sellainen jännä tyhjä lasittuneisuus vaikka ei söisi mitään lääkkeitäkään. Lisäksi silmät tuntuu jotenkin väsyneiltä.

Vierailija
25/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja kuvia katsellessani ystäväni oli noin 5 vuotta takaperin hymyilevä ja silmät tuikki. Riitaisa ero+kahden lapsen yksinhuoltajuus on uuvuttanut hänet laihaksi, silmät ovat väsyneet, ilme vakava, stressi tuonut aknen. Ihan eri ihminen kuin ennen. Eli kyllä vain se henkinen huono/tai hyvä olo näkyy ihmisestä...

Vierailija
26/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun peiliin katsoo, niin on kyllä aika väsynyt, väritön ja näppyläinen iho.

Itsellä nuo kasvojen ilmeet riippuu kyllä seurasta. Olen lievästi/keskivaikeasti masentunut, mutta miesystäväni seurassa hymyilen ja nauran ihan aidosti melko paljon. En todellakaan ole ilmeetön silloin, paitsi niinä hetkinä kun huolet pääsee valtaamaan mielen. Monessa muussa seurassa, jopa äidin tai siskon kanssa olen varautuneempi ja hiljaisempi, ei paljon naurata/hymyilytä ja usein kaikki ilmeeni ja reaktioni tuntuvat jotenkin vaisuilta ja väkinäisiltä. Ehkä heidän seurassaan vaan tuntuu, ettei voi olla oma itsensä, ei hyvässä eikä pahassa. Heille ja monille muille ihmisille olen vääränlainen.

Vierailija
27/28 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievän masennuksen pystyy peittämään. Kun oma masennus lipsui keskivaikeasta vaikeaan, siinä rajoilla näkyi selkeästi, vaikka miten yritti peittää ja yritti olla hauska. Ilme on joka kuvassa sellainen lasittunut. Tyhjä katse.

Vierailija
28/28 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että mulla näkyy. -Tuntuu- ainakin tosi rumalta, näki muut sitä tai ei.

Kasvot jotenkin turvonneet. Kaksoisleuka. Tosin olen muutenkin lihonnut +15kg viimeisen 5v aikana kun ollut vakavasti masentunut.