Näkyykö masennus kasvoilla?
Esim. vanhentumisena, väsyneinä kasvoina, surullisuutena.. Tunnistatteko masentuneen?
Kommentit (28)
Joskus hoitamaton olemus johtuu masennuksesta, ei jaksa huolehtia tai välittää ulkonäöstään.
Itsellä jäänyt alaspäin menevät posken ja suun juovat. Luulen myös että silmäni kulmat on raskaat vuosien itkemisen takia.
Nuorentuiko ulkonäkönne kun parannuitte?
Ap
Voi näkyä. Sellainen ilmeettömyys ehkä. Väsyneen näköinen, ehkä kalpea ja väritön. Voi olla huono iho, jos ei jaksa hoitaa itseään.
Ei välttämättä kaikilla.
Jotkut käyvät edelleen töissä, ja osaavat meikata taitavasti väsyneet ja uupuneen näköiset kasvonsa.
Ja pitävät edelleen huolta itsestään.
Vain mieli voi alamaissa ja ankea olo henkisesti.
Näin on usein esim. avioeron jälkeen.
Ei näy jos nauttii hyvin vatkattuja munatoteja jatkuvasti.
Kyllä, oman kokemukseni mukaan vasta vakava näkyy niin, että on todella työlästä peittää se.
Herään usein yöllä tai aamulla siihen että olen nukkunut suupielet alaspäin. Tulee kivat juonteet kasvoihin, hehe.
Yritän palauttaa positiivitisempaa ajattelua, mutta ollut kyllä masennusta ja rankkaa vitutusta, etten ihmettele.
Ihmiset ja maailma on vaan niin typeriä usein.
Itsellä näkyy. Olen 32v ja minut usein sekoitetaan 25v vanhempaan äitiini. Silmät ilmeettömät, juonteet alaspäin suupielissä ja muutenkin väsähtänyt naama. En tiedä lähteekö joskus pois, kun olo hellittää. Jos hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä näkyy. Olen 32v ja minut usein sekoitetaan 25v vanhempaan äitiini. Silmät ilmeettömät, juonteet alaspäin suupielissä ja muutenkin väsähtänyt naama. En tiedä lähteekö joskus pois, kun olo hellittää. Jos hellittää.
Ja tähän vielä jatkona että hymyni on tosi epäaito vaikka aidosti yritän hymyillä. Se vaan on tosi vaikeaa, kun olo on niin huono ja tekisi lähinnä vaan mieli itkeä.
Kyllä, silmistä näkyy. Semmonen tyhjä katse. Silmät on sielun peili.
No mulla ainakin näkyy. Tai sitten ne on nämä huonot elämäntavat, tupakka ja alkoholi. Kun ei vaan jaksa kiinnostaa.
Masennus ei näy ulospäin, mutta matala mieli näkyy.
En usko, että itselläni näkyy. Olen ylläpitänyt kulisseja elämässäni niin kauan.
Tällä hetkellä aisoissa masennus, lopettelen kevään lääkekuuria. Yritän välttää lääkitystä, mutta toisinaan on pakko.
Minua on luultu viime aikoina ainakin viisi vuotta vanhemmaksi, joku taisi luulla jopa neljäkymppiseksi. Myöskään kaupoissa ei enää kysytä henkkareita. Näytän yksinkertaisesti vanhalta ja väsyneeltä. Suupielet kohti maata.
Olen juuri täyttänyt 33.
Silmistä näkee, puuttuu sellanen tietynlainen pilke, tuike, tms. Itselläni ainakin oli näin ja esim. valokuvista huomasin.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kaikilla.
Jotkut käyvät edelleen töissä, ja osaavat meikata taitavasti väsyneet ja uupuneen näköiset kasvonsa.
Ja pitävät edelleen huolta itsestään.
Vain mieli voi alamaissa ja ankea olo henkisesti.
Näin on usein esim. avioeron jälkeen.
Ikävää, että tällä "huijataan" usein jopa ammattilaisia. Omakin masennukseni selvästi kyseenalaistettiin ja muistettiin aina kirjata "huoliteltu" tms. koska en seinästä revittynä liikkunut.
Kyllä. Itse näytinntodella rumalta kun olin vakavasti masentunut. Iho täynnä finnejä ja väsynyt olemus kasvoissa.