Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ahdistaa, ja tää kerrostalo elämä

Vierailija
06.06.2021 |

Olen jo vuoden verran haaveillut omakotitalosta, jossa saisi olla vuokralla, en omaa halua velaksi koska olen nähnyt läheltä mitä velka tekee ihmiselle. Olen tällä hetkellä työtön, kun määräaikainen työsuhde päättyi. Nyt olen katsellut vuokrattavia omakotitaloja, mutta työttömänä omakotitalojen vuokrat on aika kalliita etenkin kun siinä tulee muitakin kuluja kuten sähkölasku jotka omakotitalossa yleensä on suuremmat. Jotenkin alkoi ahdistamamaan urakalla, kun tulin kotiin. Kävin siis ajelemassa, ja katselemassa omakotitaloja. Täällä kerrostalossa kökkiä, ja kuunnella naapurin kantapääkävelyä 24/7 ja tää yhteinen rappu, ei pihaa. Nytkin kiva ja lämmin sää mutta ei edes pihaa missä olla rauhassa. Eipä ihme, kun ihmiset masentuu kerrostalossa. Kyllä tarinat pitää paikkansa mitä kuullut. Tulee niin itku tähän elämän tilanteeseen, kaikkeen tähän työttömyyteen ja siihen kun elämä ei onnistu mutta muut kyllä elää leveesti omakotitaloissaan. En rehellisesti tiedä enään kuinka kauan jaksan tätä elämää. Viime viikon maanantaina kävin katsomassa yhtä hienoa omakotitaloa joka tulee vuokralle mutta vuokra aivan liian kallis kuukaudessa työttömälle 730/kk. Nyt maksan kerrostalosta 540/kk. Tuo talo olisi vielä maalämmöllä, jota olen myös etsinyt. Kaikki haaveet valuu vessanpöntöstä vaan alas. Alan itkeä. Töitä olen hakenut ja käynyt haastattelussa mutta tuloksetta. Nuorena kerrostalossa oli kiva asua mutta nyt vanhemmiten tarpeet ovat erilaiset, ei siitä mihinkään pääse. Toki olen mietinyt rivariakin kun siinäkin on kuitenkin pihaa jossa olla. Turhauttavinta tässä on se, että vaikka kuinka yrittää saavuttaa sitä työpaikkaa mutta en saa sitä, ja sitten menee se omakotitalo haavekkin sivuun. Pää hajoaa tähän omaan elämään. Olen myös miettinyt muuttoa muualle, jos täältä en töitä saa. Nyt ei vielä ole hätää, kun vasta työttömänä ollut 4 kk ja saan ammattiliitolta rahaa mutta ei nekään ikuisuuksia juokse, enkä jaksa tällaista tylsää elämää jota se nyt on, kökkiä vaan kerrostalossa työttämänä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kerrallaan. Ensin työpaikka ja sitten se talo. Kerrostalostakin pääsee luonnonrauhaan kävelemään. Miksi se oma piha on onni ja autuus?

Vierailija
2/9 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kävelylle. Ota kirja mukaan ja mene lukemaan puistoon. Älytöntä istua kotona, jos ei ole tekemistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä käynyt mökkeilemässä, kun olen vuokrannut halvan mökin ja siellä se rauha on aivan ihana. Jotenkin tykkään ollan paljon pihalla, ja puuhastella ulkona. Olen koko lapsuuteni asunut omakotitalossa, ja olin lapsena paljon pihalla, ja puuhastelin vaikka mitä ulkona. Kaipaan takaisin siihen mutta mikään ei onnistu :( 

Näinhän se on, että asia kerrallaan eli ensin työpaikka ja sitten se talo. Turhauttaa vaan kun asiat etenee niin hitaasti, ja välillä tulee epätoivo, että kuinka kauan tämä nykyinen elämäntilanne vielä jatkuu. 

Vierailija
4/9 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paikkakuntaa ei voi vaihtaa. Tuolla hinnalla löytyy rivari kämppiäkin

Vierailija
5/9 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivari se vasta voikin olla loukku. Paperiseinät, kyttääjänaapurit, pakolliset talkoomenot ym.

Vierailija
6/9 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 730 e/kk muka liian kallis oktalosta?! Siinäpähän itket sitten vaikka loppuikäsi.

Vierailija
7/9 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Koska asut takahikiällä, kun vuokra on noin alhainen, muuttaisin pääkaupunkiseudulle. Täällä on enemmän työmahdollisuuksia. Ongelmasi on työttömyys. Se sitoo sinut paikallesi.

Vierailija
8/9 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Koska asut takahikiällä, kun vuokra on noin alhainen, muuttaisin pääkaupunkiseudulle. Täällä on enemmän työmahdollisuuksia. Ongelmasi on työttömyys. Se sitoo sinut paikallesi.

Oikeasti takahikiällä saa talon alle 500e/kk.

Vierailija
9/9 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei ole 730 kk vuokra joillekkin kallis. On se jos on työtön, ja muut kulut siihen päälle, ei elämä ole ilmaista ainakaan Suomessa. Kuka työtön haluaa muuttaa halvemmasta kallimpaa, etenkään kun tietoa ei ole siitä milloin työllistyy? Kelan työmarkkinatuki on verojen jälk. noin 500 euroa ja muutama satku asimistukea, joten siinä menee jo vuokra raha mutta mistä loput elämiseen? Ja jos lukihäiriöltä, jotku malttaisi niin ap:han kirjoitti, että on miettinyt muuttoa muualle mutta se on se jännä taito, kun halutaan vain lukea osa kirjoituksesta. Suosittelen näille aapisen kertausta, jos lukeminen tuottaa noin paljon haastetta. Miten se voi olla mahdollista, että melkeen jokaiseen keskusteluun mahtuu aina näitä vänkääjiä, joilla ei selvästikkän itsellä ole kaikki hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi