Mustasukkainen mies estää harrastukset ja kaiken kivan elämässä
Olen niin surullinen. Onko tosiaan niin, ettei elämässäni saa olla mitään kivaa tai iloa tuovaa? Mielessä monta harrastusta, mitä haluaisin elämääni, mutta tiedän jo, että mieheni tulisi ne estämään. Esim. Pin-up harrastus. Se meikkaaminen ja pukeutuminen ehkä vielä menisi, mutta kuvissa poseeraaminen ei varmasti. Mieheni on aina ollut omistushaluinen ja mustasukkainen, sekä kontrolloiva. Iän myötä näyttää pahentuvan. Olen niin kyllästynyt ja suoraan sanottuna alan vihaamaan häntä koko ajan enemmän. Luulin jo, että hän olisi muuttunut, mutta pari päivää sitten erään toisen asian ohella räjähti oikein huuto ja tappelu päälle. Syynä miehen mustasukkaisuus eräästä minulle tärkeästä asiasta. Hirveää huomata, ettei mikään koskaan tule muuttumaan. Tässäkö on elämäni? Ja koska joku kysyy kuitenkin, että miksi olet tuollaisen miehen kanssa niin siksi, koska en uskalla erota hänestä. On sanonut, että vainoaisi minua lopun elämän jos jättäisin hänet. Ja aika paljon todennäköistä, että myös tekisi niin hänet tuntien.
Kommentit (14)
Mitä tapahtuu, jos vain menet ja teet? Ja annat miehen kiukutella.
trolololoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Ota yhteyttä johonkin viralliseen tahoon, jotta saat katkaistua suhteen. Esim kriisipuhelin, turvakoti jne. Tuo kuvailemasi kuulostaa täysin epänormaalilta. En tarkoita olla töykeä, vaan puolellasi. Ei kannata jäädä suhteeseen sen vuoksi, että mies tulisi vainoamaan. Se on syy nimenomaan päättää se suhde.
No entä jos teet miehen elämästä sellaista että haluaa itse ehdottomasti erota sinusta? Vai onko liian vaarallinen?
Joopa joo🤮
Olipa taas uskottavaa skeidaa.
Satuja täynnä koko palsta.
Sulla on vain yksi elämä. Tällaisenako haluat sen jatkuvan loppuun saakka?
Oliko se toinen juttu, mistä tuli sanomista, burleskia vai strippausra?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos vain menet ja teet? Ja annat miehen kiukutella.
Muuten voisin tehdä noin, mutta mies on myös aggressiivinen ja pahasti kilahtaessaan saattaa olla väkivaltainen tai esim. hajottaa kotona tavaroita, huutaa ja raivota.
Sen kun menet ja harrastat.
Jo ensimmäisestä uhkauksesta ja mustasukkaisuuskohtauksesta jokaisen naisen pitää lähteä.
Olisi järkevää ja hyvä erota. Juttele sukulaisesi kanssa miehen uhkauksesta vainota (se joka uskoo sinua, jos ei usko pärjäät itsekin) ja hankkikaa sinulle uusi asunto pikaisesti yhdessä (tai jos itse löydät). Kaikki yhteystiedot piiloon sitten somessa, maistraatissa, postissa, operaattorilla, työpaikalla /koulussa jne. Toiselta paikkakunnalta tai asuinalueelta hän ei luultavasti tavoita sinua, ellet mene aina välillä sinne missä mies tiesi sinun ennen liikkuvan. Ja voi katsoa ettei kukaan seuraa. Sukulaiset tai kaverisi hakevat tavarasi mieheltä myöhemmin, ota lapsuuden valokuvat mukaan ja tärkeimmät kun lähdet lenkille ja sitä kautta vaikka sukulaiselle – kun mies ei ole kotona.
Jos et voi erota tai koet esteitä, juttele kriisipuhelimessa, kriisikeskuksessa, ystävän kanssa tai sukulaisen jne. Pystyt eroon hyvin, sitä EI pidä eikä tarvitse kertoa miehelle kasvokkain koska uhkaili, kerro vasta kun olet muualla turvassa ja estä numero, vaihda oma puhelinnumerosi silloin suoraan. Älä mene miehen lankaan enää tai pyyntöön palata, sano stop mielessäsi.
Mustasukkainen on huono väännös ruotsin sanasta svartsjuk. Se loppu tarkoittaa kipeää eli kyse on sairaudesta.
Ja ei olla mikään nuoripari, ikää 43 ja 56 yli kymmenen vuotta yhdessä.