Jos huomaat lihapalassa olevan läskiä, erotteletko sen lautasen reunalle vai syötkö?
Kommentit (20)
Syön, jos nyt ei ihan mahdottomasti ole. Rakenne on vähän ällöä jos todella iso kimpale, muuten en erottelisi silloinkaan.
Erottelen. Meillä ei syödä kassleria just siksi, koska se on täynnä noita ällöttäviä hinnuja. :p
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään sika nahkoineen.
Minä yritin yksi joulu tehdä niitä snacksejä, mutta ei oikein onnistunut, ja jokin siinä pistää vastaan. Makkarat kyllä menee, kun ei mieti liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on parasta
Niin on. Samoin grillikanan nahka 😋
En syö. Annan koiralle tai harakoille
En syö. Kun itse teen ruokaa, poistan kaiken läskin ja kalvot.
Kassler on ihan paras grilliliha just sen rasvasuuden ansiosta.
En syö. Minäkään en osta kassleria juurikin sen läskisyyden vuoksi menee liian närppimiseksi niin kuin kanankoipien tai wingsienkin syöminen.
Silloin kun vielä söin lihaa, vedin läskeineen ja nahkoineen päivineen. Ne olivat mielestäni parasta.
No jaa riippuu ruuasta jota syön.
Joskus myö aamiaspekonista löytyy sitä "läskiä" ja pistelen sen täysillä poskeen munien, paahtoleivän, kahvin ja tuoremehun kanssa.
Joskus myös itse suolatussa ja paistetussa kinkussa on selvää läskiä kylässä jouluna.
Syön senkin, se kuuluu asiaan.
Jos muutaman kerran vuodessa vetää mahaansa muutaman gramman puhdasta "läskiä" ei se tee kenestäkään mitään sydänpotilasta eikä lihavaa ihmistä.
Kokonais ruokavalio ja syömiset ovat se, jolla on merkitystä ihmisen hyvinvointiin ja painoon.
Erottelisin.
Kuinka jonkun mielestä läski on ”parasta”, sellainen hyllyvä mauton klöntti suussa? Yäk.
Jänteitä en syö mutta rasvaa voin syödä. En mielleäni.
Tietysti syön. Pieni määrä läskiä lihassa tekee kokonaisuudesta paremman.
Sehän on herkkua. Lihoista parhaita ovat possunkylki, kassler ja entrecote juuri läskin takia.
Vähän riippuu määrästä. Esim joulukinkussa on ok olla pieni läskireunus, kassler-pihvejä en pysty enää syömään ällöttävän rasvan takia.
Läski poistetaan, jos sitä on niin paljon että dominoi suutuntumassa. Muuten ihan sama.
Jos se on niin pitkään kypsennetty, että se on pehmeää, niin syön, mutta sellaiset jänteikkäät, sitkeät klöntit jätän syömättä. Pitkään grillatut läskiset palat on herkkua 😋
Meillä syödään sika nahkoineen.